AP Beauty: eko-pielęgnacja gabinetowa i sety zabiegowe w ampułkach – rozwiązanie dobre nie tylko w dobie pandemii

AP Beauty: eko-pielęgnacja gabinetowa i sety zabiegowe w ampułkach – rozwiązanie dobre nie tylko w dobie pandemii

Co dziś wyróżnia poszczególne marki kosmetyczne? Z jakimi trendami dany brand współgra? Co jest jego niepodważalnym atutem? Co zmieniła pandemia w kwestii dbania o siebie?

Aleksandra Mielcarz, szkoleniowiec marki Phyt’s:

Globalnie, rynek artykułów kosmetycznych w pandemii ma się nieźle. Część zanotowanego przez niego 1,6%[1] wzrostu wynika w dużej mierze ze zwiększonego popytu na wyroby do mycia, dezynfekcji i pielęgnacji rąk. Cieszy nas najbardziej fakt, że coraz częściej sięgamy po kosmetyki naturalne, w tym ekologiczne.

Jak wynika z analiz GFK Polonia segment kosmetyków ekologicznych wzrósł o 39% w okresie od lipca 2019 do czerwca 2020[2], a o 6%[3] liczba konsumentów, która w ciągu roku co najmniej raz zakupiła produkt z tej kategorii. Dużym atutem dla konsumenta jest naturalny, czysty skład, bowiem coraz więcej z nas czyta etykiety, łącznie z INCI przed zakupem kosmetyku. Jesteśmy też świadomi zjawiska greenwashingu, dlatego certyfikat potwierdzający ekologiczny skład produktu jest niewątpliwym atutem w oczach konsumenta.

Wspomniane przeze mnie rosnące zainteresowanie tą kategorią kosmetyków przenosi się także na rynek kosmetyków profesjonalnych, dedykowanych gabinetom kosmetycznym. Jesteśmy świadomymi konsumentami nie tylko w sferze zakupów detalicznych, ale także w wyborze usługi kosmetycznej.

Phyt’s jest marką gabinetową, 100% naturalną, certyfikowaną i ekologiczną. Pomimo pandemii, a być może właśnie za jej sprawą, gdy wybory konsumenckie stają się coraz bardziej wywarzone, nasza marka zyskuje coraz większe grono odbiorców. Salony poszukują rozwiązań, które odpowiadają na wymieniony trend.

Pandemia uwypukliła jeszcze jeden atut naszej marki, którym jest forma opakowania produktów. Są to jednorazowe sety zabiegowe. Od mleczka, przez maskę po krem, nasze kosmetyki zapakowane są w szklane ampułki pojedynczego użycia.

Daje to naszym odbiorcom – gabinetom kosmetycznym – łatwość zarządzania kosztami, eliminuje konieczność zużycia dużych zbiorczych preparatów i ryzyko ewentualnej straty towaru w związku z wprowadzanymi restrykcjami, okresowym zamykaniem gabinetów. Jest też odpowiedzią na wysokie oczekiwania klientów w zakresie higieny i bezpieczeństwa stosowania. Bez wątpienia niepewność w jakiej przyszło funkcjonować gabinetom kosmetycznym skłania do poszukiwania nowych rozwiązań i jeszcze lepszego dopasowania do oczekiwań klientów.

[1] Raport PMR „Handel detaliczny artykułami kosmetycznymi w Polsce 2021. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2021-2026”
[2] https://forsal.pl/lifestyle/luksus/artykuly/7837661,rynek-ekologicznych-kosmetykow-w-polsce-to-niemal-200-mln-zl-gfk-polonia.html
[3] https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykul/fbk-2020-gfk-koronawirus-zainfekowal-polski-rynek-kosmetyczny-konsumenci-zmienili-swoje-nawyki
# Raporty tematyczne
 reklama