Sektor kosmetyczny należy do jednego z dziewięciu promowanych przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu w ramach Branżowych Programów Promocji Brand. W kwietniu tego roku PAIH zorganizowała misję polskich firm kosmetycznych do Frankfurtu, której uczestnicy spotkali się z potencjalnymi kontrahentami i odwiedzili kluczowe targi branżowe Cosmetica. Jak zaznacza kierownik niemieckiego biura handlowego PAIH, Łukasz Chrabański, wydarzenie pokazało, że polskie produkty wyróżniają się jakością, innowacyjnością i atrakcyjną ceną, czym przekonują do siebie zagranicznych klientów. Dlatego ZBH zdecydowało o podjęciu kolejnych działań zmierzających do wzmocnienia obecności polskich marek na niemieckim rynku.
– Nawiązaliśmy kontakt z przedstawicielami czołowej sieci kosmetycznej w Niemczech. Udało nam się przekonać ich do przyjrzenia się jednemu polskiemu producentowi kosmetyków, poleconemu przez PAIH. W związku z tym zachęcamy firmy z branży do przygotowania i przesłania nam oferty promocyjno-handlowej. Najciekawszą z nich zaprezentujemy partnerowi. Weźmiemy pod uwagę przede wszystkim profesjonalizm przygotowanej prezentacji, dotychczasowe osiągnięcia, jak również potencjał produkcyjny firmy – wyjaśnia Łukasz Chrabański.
Szef ZBH informuje również, że materiały można przesłać do 2 czerwca 2019 r. na adres frankfurt@paih.gov.pl.
Biuro PAIH we Frankfurcie nad Menem działa od II połowy 2017 roku. Od tamtej pory jego eksperci obsłużyli ponad 500 zapytań polskich i niemieckich firm głównie z branży kosmetycznej, spożywczej, informatycznej, maszynowej i budowlanej.