Polskie kosmetyki w Dubaju - ZEA i inne rynki bliskowschodnie bliskie polskim producentom
Polskie kosmetyki w Dubaju - ZEA i inne rynki bliskowschodnie bliskie polskim producentom

Polska Agencja Inwestycji i Handlu oraz ponad 80 polskich firm reprezentowało Polskę na największych targach na Bliskim Wschodzie poświęconych branży kosmetycznej - Beautyworld Middle East, które odbyły się w dniach 15-17 kwiecień w Dubaju.

Te międzynarodowe targi dla produktów kosmetycznych oraz produktów z kategorii pielęgnacji włosów, zapachów, a także sfery well-being na Bliskim Wschodzie to doskonała platforma wymiany wiedzy i doświadczeń, a także miejsce umożliwiające nawiązanie relacji biznesowych. To także 1 z 3 największych wydarzeń dla branży na świecie. Bliski Wschód to z kolei, jeden z ważniejszych kierunków eksportowych dla polskich producentów kosmetyków.

Według analiz, rynek produktów beauty i higieny osobistej w 2019 na terenie Bliskiego Wschodu i Afryki osiągnie wartość 34.9 miliardów dolarów i wzrośnie o 8% w stosunku do minionego roku.

Tegoroczna edycja zgromadziła ponad 43 tys. przedstawicieli biznesu i kupców oraz ponad 1700 wystawców z 61 krajów reprezentujących 6 głównych grup asortymentowych. Wśród nich nie mogło zabraknąć Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu oraz szerokiego grona przedstawicieli polskiego sektora kosmetycznego, którzy od kilku lat systematycznie biorą udział w wydarzeniu.

Polska Agencja Inwestycji i Handlu była gospodarzem polskiego stoiska narodowego, na którym przez 3 dni trwania tragów prezentowała osiągnięcia polskiego przemysłu kosmetycznego, a także potencjał do rozwijania współpracy z polskimi firmami.

Drugiego dnia trwania targów – 16.04 na stoisku narodowym odbyła się konferencja prasowa zorganizowana przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu, którą poprowadził ekspert branżowy, Blanka Chmurzyńska – Brown, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego. Spotkanie przyciągnęło licznych gości wśród nich przedstawicieli ze świata mediów oraz biznesu. Po spotkaniu goście mogli zadawać pytania na temat polskiej branży kosmetycznej oraz wziąć udział w obchodzie po stoiskach polskich wystawców.

Na stoisku narodowym wydzielone zostało miejsce do spotkań B2B dla przedstawicieli polskich firm oraz kontrahentów zagranicznych, które cieszyło się ogromnym zainteresowaniem.

Podczas trwania targów do dyspozycji zarówno polskich jaki zagranicznych firm, dostępny był ekspert branżowy polskiego sektora kosmetycznego - Blanka Chmurzyńska-Brown oraz eksperci z Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Dubaju: Moneer Faour i Michał Bakuła, którzy udzielali szczegółowych informacji dotyczących możliwości inwestycyjnych na rynku emirackim.

Targi oraz polskie stoisko narodowe odwiedził również Ambasador RP w ZEA Robert Rostek, który wraz z przedstawicielami PAIH spotkał się z polskimi firmami prezentujące swoja ofertę na targach.

Polskie stoisko narodowe na targach Beautyworld Middle East w Dubaju zostało zorganizowane przez PAIH w ramach realizacji programu promocji branży kosmetycznej w ramach poddziałania 3.3.2: Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Celem programu jest promocja polskiej gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe, wpisujące się w obszary Krajowych Inteligentnych Specjalizacji (KIS). Działania realizowane w ramach niniejszego zadania skierowane są na promocję branży kosmetycznej sektorowo.

Więcej informacji na temat programu dostępnych jest na stronie serwisu branżowego:
https://cosmetics.trade.gov.pl/pl/

# Eksport
 reklama