Cosmoprof Bolonia 2023 - Simply More: Wróciliśmy do Polski pełni wiary i pewności, że zmierzamy w dobrym kierunku

Cosmoprof Bolonia 2023 - Simply More: Wróciliśmy do Polski pełni wiary i pewności, że zmierzamy w dobrym kierunku

#CosmoprofBolonia2023
#NaGorąco #MówimyJakJest

Simply More po raz pierwszy brało udział w Cosmoprof Bolonia w charakterze wystawców, na początek decydując się na obecność marki na stanowisku narodowym PAIH. Jakie są pierwsze wrażenie właścicieli firmy Mikołaja Łopatto i Agnieszki Kocoń? Zdecydowanie pozytywne! Warto dodać, że młodzi przedsiębiorcy walczyli o efektywne wykorzystanie tego czasu na kilka tygodni przed samą imprezą, inicjując ważne dla nich kontakty.

Jak oceniacie tegoroczne Cosmoprof Bolonia?

W tym roku po raz pierwszy mieliśmy okazję zaprezentować naszą markę w targach Cosmoprof. W poprzednim byliśmy również obecni, ale w charakterze odwiedzających. Targi Cosmoprof 2023 oceniamy bardzo dobrze. Zainteresowanie naszymi produktami przerosło nasze oczekiwania, kilka kontraktów jest już w bardzo zaawansowanej fazie negocjacji, a minęło dopiero kilka dni. Odbyliśmy też kilka wcześniej umówionych spotkań z naszymi kontrahentami i poznaliśmy wielu nowych potencjalnych dystrybutorów. Wszystko to było możliwe dzięki stanowisku narodowemu zorganizowanemu przez PAIH, którego częścią mieliśmy szansę być. Poznaliśmy wiele nowych marek kosmetycznych, spotkaliśmy przyjaciół z branży i nawiązaliśmy nowe relacje na poziomie biznesowym i prywatnym.

W jaki sposób staraliście się jako firma wykorzystać potencjał targów?

Możliwość pokazania się na targach tej rangi, dla tak młodych firma jak nasza, jest ogromną szansą. Świadomi kosztów takiego przedsięwzięcia, staraliśmy się już na wczesnych etapach maksymalnie wykorzystać obecność na nich. Przed targami wysłaliśmy ponad setkę maili i informacji przez Linkedin, skorzystaliśmy również z pomocy biura PAIH-u w Mediolanie przy działaniach matchmakingowych. Na targach rozdawaliśmy ulotki oraz próbki promujące nasze dwa produkty, jak również ideę #skinimalism. Na stanowisku odbyliśmy setki rozmów, a po zamknięciu targów uczestniczyliśmy w prywatnych spotkaniach z dystrybutorami, firmami kosmetycznymi oraz innymi podmiotami związanymi z branżą kosmetyczną. Tak więc wróciliśmy do Polski pełni wiary oraz pewności, że zmierzamy w dobrym kierunku.

Co pozytywnie motywowało Was podczas tych targowych dni?

Sama możliwość uczestniczenia w charakterze wystawcy w największym wydarzeniu branży kosmetycznej na świecie była dla nas ogromną motywacją. Byliśmy dumni, że jesteśmy częścią polskiej branży kosmetycznej, która była reprezentowana przez znamienite polskie marki. Targi odwiedziło ponad ćwierć miliona osób związanych z branżą, z ponad 150 krajów - liczby mówią same za siebie.

Co powinno być poprawione - przez organizatora lub też z Waszej strony - podczas kolejnej edycji?

Z uwagi na relatywnie małe doświadczenie w targach tej skali i nasz stosunkowo krótki staż w branży, trudno nam o właściwy punkt odniesienia. Na ten moment jesteśmy bardzo zadowoleni z samego faktu, że mogliśmy tam być, prezentując nasze produkty.

Czym dla polskiego sektora kosmetycznego jest Bolonia?

Uczestnictwo w targach w Bolonii jest dla polskich firm ogromną szansą zaistnienia na międzynarodowej arenie. Ogromni polscy gracze mogą zacieśnić relacje z dystrybutorami oraz kontrahentami, których już mają. Małe podmioty jak my, mają szansę postawić pierwsze kroki w eksporcie na nowe rynki oraz rozbudowywać wizerunek Polski jako istotnego gracza w branży kosmetycznej.

Czy targi wciąż są dobrym miejscem dla rozwijania eksportu?

Mimo coraz mocniejszego zdigitalizowania wszystkich branż, targi są dalej bardzo skuteczną metodą nawiązania relacji biznesowych poza granicami kraju, poznania nowych klientów oraz trendów. Nadal nie można przecenić siły nawiązanej relacji podczas rzeczywistego spotkania. W tym roku planujemy odwiedzić targi Incosmetcis, co związane jest z poszukiwaniem innowacyjnych surowców naturalnych do naszych kolejnych produktów. Być może wystawimy się na targach kosmetycznych w Madrycie. Z pewnością planujemy powrócić w przyszłym roku do Bolonii na Cosmoprof - oby udało nam się do tego czasu jak najbardziej urosnąć!

Kluczowe rynki dla Waszej marki to…

Na chwilę obecną jest to Polska, Rumunia oraz Szwecja. W niedalekiej przyszłości planujemy rozpocząć sprzedaż w Niemczech, Grecji oraz - miejmy nadzieję - we Włoszech, skąd przyjechaliśmy z wieloma obiecującymi kontaktami. 

# Eksport
 reklama