– Jeszcze kilkanaście lat temu zagraniczne marki z ogromną ambicją wychodziły do Polski i z determinacją zawłaszczały rynek. Polskie firmy odparły jednak tę presję. Co więcej, zrobiły to z siłą, która popchnęła ich produkty daleko, na zagraniczne półki. I są to półki nawet w krajach, które z produkcji kosmetyków słyną od lat
Eksport kosmetyków z Polski (kod CN: 33) |
2015 |
2016 |
Dynamika 2016/2015 |
W kg |
539 045 967 |
601 919 798 |
111,7% |
W PLN |
10 166 523 351 |
11 787 223 217 |
115,9% |
Źródło: GUS (http://swaid.stat.gov.pl/HandelZagraniczny_dashboards/Raporty_konstruowane/RAP_SWAID_HZ_3_2.aspx) |
– Intensywny rozwój dystrybucji na rynkach rozwiniętych dowodzi, że potencjał polskich kosmetyków jest gigantyczny. To są rynki dojrzałe. Konsumenci mają tam ogromny wybór i jeszcze większe wymagania. Jeśli radzimy sobie w skrajnie konkurencyjnych warunkach, to w pozostałych możemy mieć jeszcze większe sukcesy
–Niewiele jest sektorów tak chłonnych innowacji i tak wiele innowacji inicjujących. Oczywiście bardzo ważne pozostaje budowanie marki, ono jest kluczowe np. w segmencie kosmetyków ekologicznych czy dermokosmetyków. Ale co do zasady innowacje są niezbędne, aby wyróżniać się na rynku
– To ostatnie tak duże pieniądze. Od 2018 r. środków będzie znacznie mniej. Więc tego momentu polskie firmy kosmetyczne nie mogą przeoczyć
Polecamy również:
Mocny eksport polskich kosmetyków
Eveline Cosmetics o sukcesach eksportowych kolorówki
Rosnący eksport polskich kosmetyków