Małgorzata Włodarczyk o tym, jak pandemia przenicowuje marketing kosmetyczny

Małgorzata Włodarczyk o tym, jak pandemia przenicowuje marketing kosmetyczny

Małgorzata Włodarczyk, osoba z wieloletnim doświadczeniem zawodowym w sektorze kosmetycznym - głównie w obszarze marketingu - opublikowała na swoim blogu, jak wiele na rynku zmieniło się w krótkim czasie od wybuchu epidemii. Przedstawiamy kilka wniosków, a całość do przeczytania - tutaj.

►Marny los trade trade marketingu

Marketing handlowy w branży kosmetycznej oparty na promocjach i ekspozycji w punktach sprzedaży właśnie przestał wpływać na zachowania konsumentów. W momencie zagrożenia i zjawiska „owczego pędu” kosmetyki były kupowane z obawy przed ich brakiem, zamknięciem sklepów, kwarantanną i podwyżką cen, a nie pod wpływem niskiej ceny, etykiety promocyjnej, atrakcyjnej ekspozycji czy reklamy w miejscu sprzedaży.

►Influencer marketing dla kosmetyków makijażowych wkroczył w fazę kryzysu

Kiedy kobiety są w kwarantannie i siedzą w domu, a kosmetyki makijażowe zostały uznawane za jeden z nośników wirusa, to wiedza na temat robienia makijażu i jakości produktów, jest ostatnią, której potrzebują w życiu.

►Zapomniane produkty dostały „drugie życie”

Któż by pomyślał, że wymierające już wody kolońskie i płyny po goleniu dostaną drugie życie? Pokolenie X doskonale pamięta męskie zwyczaje, kiedy dziadkowie i ojcowie nakładali na twarz piekące wody i płyny po goleniu, a potem dodatkowo przecierali nimi ręce. Może warto, żeby panowie pokolenia X, Y, Z, nieprzyzwyczajeni do częstego mycia rąk, polubili jakże przydatny dziś rytuał?

►Pojawił się marketing kryzysowy i nowe działania CSR.

Pandemia sprawiła, że niektóre firmy podjęły nietypowe działania marketingowe. Wdrożyły produkty w błyskawicznym tempie, podniosły ceny powyżej logicznego uzasadnienia czy sprzedawały produkty deficytowe w opakowaniach zastępczych. Inna strona pandemii to zaangażowanie firm w pomoc w walce z wirusem, mimo niepewności biznesu.

Wracając do pytania, czy marketing kosmetyczny w czasach zarazy ma sens?

Marketing kosmetyczny tak, ale nie wiem czy ludzie od marketingu kosmetycznego są tak ważni, jak byli dotąd.

Moim zdaniem marketing w okresie pandemii potrzebny jest przy tworzeniu przemyślanych produktów, które będą odpowiadać na inne niż zwykle oczekiwania konsumentów i musi być przygotowany na PR kryzysowy.

Natomiast to co może się stać po zakończeniu pandemii, to przewartościowanie potrzeb konsumenckich i obniżka lub wyeliminowanie wydatków marketingowych. No cóż! Jak to w recesji gospodarczej bywa, cięte są koszty w działach, które je generują. Ocenimy za jakiś czas, kiedy obudzimy się w nowej, innej rzeczywistości.

źródło: www.misjabrand.pl

# Cytat tygodnia
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi