Już ponad 2 mld zł rocznie Polki wydają na kolorówkę
Już ponad 2 mld zł rocznie Polki wydają na kolorówkę

Rosną wydatki Polek na kosmetyki do makijażu. Według danych Euromonitor International za rok 2017, na które powołuje się dziennik "Rzeczpospolita"  sprzedaż kosmetyków do makijażu w Polsce po raz pierwszy przekroczyła poziom 2 mld zł.

Dla porównania jeszcze cztery lata temu Polki malowały się za 1,6 mld zł. Ta kwota ciągle wzrastała. W 2018 r. sprzedaż kolorówki ma zwiększyć się o ponad 5 proc do 2,15 mld zł. Oznacza to ponad dwukrotnie szybsze tempo wzrostu niż w całym naszym regionie – wynika z prognozy firmy badawczej Euromonitor International.

Kosmetyki kolorowe nadal będą więc lokomotywą polskiego rynku urody i higieny osobistej. Mocną pozycję na polskim rynku mają światowe koncerny (wg Nielsena liderem jest w kolorówce Coty z markami Bourjois, Max Factor i Miss Sporty). Silną pozycję mają oczywiście L'Oréal i Avon. Światowi giganci muszą u nas jednak mierzyć się z coraz szerszą ofertą rodzimych producentów. Polki lubią kolorówkę oferowaną przez firmy Bell, Eveline, Wibo, Pierre Réne, Ingrid. W ubiegłym roku mocne wejście do kategorii zaliczył Oceanic z AA Wings of Color - kosmetykami do makijażu przeznaczonymi dla cery wrażliwej. W segmencie luksusuowym pozycjonuje się marka Dr Irena Eris. Prawdziwie międzynarodową marką globalną jest natomiast producent kosmetyków z Przemyśla - firma Inglot, od niedawna promowana nazwiskiem Jennifer Lopez.

# Badania rynkowe
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager