Już ponad 2 mld zł rocznie Polki wydają na kolorówkę

Już ponad 2 mld zł rocznie Polki wydają na kolorówkę

Rosną wydatki Polek na kosmetyki do makijażu. Według danych Euromonitor International za rok 2017, na które powołuje się dziennik "Rzeczpospolita"  sprzedaż kosmetyków do makijażu w Polsce po raz pierwszy przekroczyła poziom 2 mld zł.

Dla porównania jeszcze cztery lata temu Polki malowały się za 1,6 mld zł. Ta kwota ciągle wzrastała. W 2018 r. sprzedaż kolorówki ma zwiększyć się o ponad 5 proc do 2,15 mld zł. Oznacza to ponad dwukrotnie szybsze tempo wzrostu niż w całym naszym regionie – wynika z prognozy firmy badawczej Euromonitor International.

Kosmetyki kolorowe nadal będą więc lokomotywą polskiego rynku urody i higieny osobistej. Mocną pozycję na polskim rynku mają światowe koncerny (wg Nielsena liderem jest w kolorówce Coty z markami Bourjois, Max Factor i Miss Sporty). Silną pozycję mają oczywiście L'Oréal i Avon. Światowi giganci muszą u nas jednak mierzyć się z coraz szerszą ofertą rodzimych producentów. Polki lubią kolorówkę oferowaną przez firmy Bell, Eveline, Wibo, Pierre Réne, Ingrid. W ubiegłym roku mocne wejście do kategorii zaliczył Oceanic z AA Wings of Color - kosmetykami do makijażu przeznaczonymi dla cery wrażliwej. W segmencie luksusuowym pozycjonuje się marka Dr Irena Eris. Prawdziwie międzynarodową marką globalną jest natomiast producent kosmetyków z Przemyśla - firma Inglot, od niedawna promowana nazwiskiem Jennifer Lopez.

# Badania rynkowe
 reklama