>> Pierwszy krem powstał z inicjatywy mojego ojca - z zawodu lekarza, który pomagał nam przy opracowaniu jego receptury. Kosmetyk okazał się absolutnym hitem sprzedażowym – i to bez żadnej reklamy. Sprzedawał się w setkach tysięcy sztuk. Ten krem czegoś ważnego mnie nauczył: że to klient tak naprawdę decyduje o rynku. Jeśli firma wsłucha się w jego potrzeby i zaproponuje produkt, który spełni jego oczekiwania, wtedy może odnieść prawdziwy sukces. Uznaliśmy, że warto za tym klientem konsekwentnie podążać, stworzyć markę specjalnie dla niego... <<
(Dorota Soszyńska, „Piękne historie. Sukces polskich marek kosmetycznych”, PWN 2016)
Kosmetyki AA doceniane są na pewno za ich jednoczesną delikatność dla skóry i spełnione obietnice. Wiele konsumentek podkreśla też, że są to produkty bardzo estetycznie opakowane, które po prostu chce się mieć na półce. Firma prowadzi bardzo aktywne profile w mediach społecznościowych. Angażuje konsumentki, prowadzi z nimi dialog, zaprasza do swojego świata. Dużą popularnością cieszy się również Instagramowe konto Doroty Soszyńskiej, na którym uchyla nieco rąbka tajemnicy życia prywatnego, ale też pojawia się tam cała masa aktualnych informacji o firmie i produktach, które wchodzą na rynek. To buduje markę w wersji 2.0.
Jest jeszcze coś za co warto wyróżnić Oceanic: firma do współpracy w promowaniu marki zapraszała zawsze osoby z zawodowym dorobkiem i rzeczywistymi dokonaniami. Nie było w reklamie marki AA celebrytów znanych wyłącznie z tego, że są znani, ale nazwiska z pierwszej ligi, m. in. Kayah, Monika Brodka, Piotr Pustelnik czy ostatnio Kinga Preis.
W portfolio do tej pory pierwsze skrzypce grały produkty do pielęgnacji i higieny. Firma poszła za ciosem, pozostając jednak wierna pierwszej zasadzie AA – nie szkodzić wrażliwej i alergicznej skórze. W tym roku na rynku (na razie na wyłączność w sieci Rossmann) pojawiła się marka kosmetyków makijażowych AA Wings of Color. Kolekcja jest imponująca, bo tworzy ją ponad 200 produktów! Twarzą marki została supermodelka Zosia Nowak, a beauty adviser jest znana makijażystka Magdalena Pieczonka. Makijażowy debiut AA to idealne zwieńczenie jubileuszu: wyjść z czymś nowym i odważnie zagrać w bardzo konkurencyjnej kategorii kolorówki.
35-lat na rynku to wynik bardzo dobry jak na polskie warunki, gdzie przez dekady nie było mowy o własności prywatnej. Jednak w skali światowej to wciąż bardzo młoda firma. To biznes rodzinny. Założył go znany polonijny przedsiębiorca Ignacy Zenon Soszyński, dziś jest w rękach Doroty i Wojciecha Soszyńskich, ale do firmy wchodzi już nowe pokolenia: do teamu Oceanika dołączyła córka właścicieli - Nicole. Wszystko więc na razie zapowiada, że rodzinne tradycje w biznesie kosmetycznym będą podtrzymane. A scenariusz na kolejne 35 lat? Życie go napisze!