MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

 AA Wings of Color jak wisienka na jubileuszowym torcie...
AA Wings of Color jak wisienka na jubileuszowym torcie...

Oceanic świętuje jubileusz 35-lecia. To jedna z pionierskich firm polskiego rynku kosmetycznego. Ma mocną pozycję w Polsce, ale też z roku na rok rosną jej wyniki eksportowe. Te kosmetyki mogą podobać się na wielu rynkach mimo specyficzności każdego z nich. Dlaczego?

Właściciele Dorota i Wojciech Soszyńscy od samego początku budują flagową markę AA na fundamencie hipoalergiczności. Ten kierunek w kosmetyce w Polsce rozwijali jako pierwsi. Trafili w punkt. Szybko dostrzegli fakt, że na całym świecie przybywa osób ze skórą wrażliwą i alergiczną. Postanowili więc stworzyć komplementarną ofertę właśnie dla nich. Taka specjalizacja jest oczywiście bardzo wymagająca, bo grupa docelowa jest trudna. W biznesie, jak w życiu, im trudniej, tym ciekawiej... Jeśli umie się stawiać czoła wyzwaniom;-)

Przy tak wysoko zawieszonej poprzeczce ważna jest determinacja i konsekwencja w tworzeniu zaawansowanych produktów, których warunkiem sine qua non będzie bezpieczeństwo. Do tego - by marka pozostawała wiarygodna w oczach konsumentach - kosmetyki muszą być skuteczne w spełnianiu zadeklarowanych na opakowaniu obietnic.

Firma zainwestowała olbrzymie środki w stworzenie supernowoczesnego zakładu produkcyjnego w Trąbkach Małych (spełnia on farmaceutyczne standardy GMP). Oceanic stawia na rzetelne badania, współpracę z ośrodkami naukowymi (np. z Laboratorium Technologii Cząstek), a każdy produkt przechodzi obowiązkowo testy dermatologiczne na grupie osób ze skórą wrażliwą i alergiczną - w tym zakresie firma współpracuje z Kliniką Dermatologii Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. Takie podejście biznesowe jest koniecznością, by nie zawieść zaufania konsumentów i dostarczać im kosmetyki odpowiadające ich rzeczywistym potrzebom...

>> Pierwszy krem powstał z inicjatywy mojego ojca - z zawodu lekarza, który pomagał nam przy opracowaniu jego receptury. Kosmetyk okazał się absolutnym hitem sprzedażowym – i to bez żadnej reklamy. Sprzedawał się w setkach tysięcy sztuk. Ten krem czegoś ważnego mnie nauczył: że to klient tak naprawdę decyduje o rynku. Jeśli firma wsłucha się w jego potrzeby i zaproponuje produkt, który spełni jego oczekiwania, wtedy może odnieść prawdziwy sukces. Uznaliśmy, że warto za tym klientem konsekwentnie podążać, stworzyć markę specjalnie dla niego... <<
(Dorota Soszyńska, „Piękne historie. Sukces polskich marek kosmetycznych”, PWN 2016)

Kosmetyki AA doceniane są na pewno za ich jednoczesną delikatność dla skóry i spełnione obietnice. Wiele konsumentek podkreśla też, że są to produkty bardzo estetycznie opakowane, które po prostu chce się mieć na półce. Firma prowadzi bardzo aktywne profile w mediach społecznościowych. Angażuje konsumentki, prowadzi z nimi dialog, zaprasza do swojego świata. Dużą popularnością cieszy się również Instagramowe konto Doroty Soszyńskiej, na którym uchyla nieco rąbka tajemnicy życia prywatnego, ale też pojawia się tam cała masa aktualnych informacji o firmie i produktach, które wchodzą na rynek. To buduje markę w wersji 2.0.

Jest jeszcze coś za co warto wyróżnić Oceanic: firma do współpracy w promowaniu marki zapraszała zawsze osoby z zawodowym dorobkiem i rzeczywistymi dokonaniami. Nie było w reklamie marki AA celebrytów znanych wyłącznie z tego, że są znani, ale nazwiska z pierwszej ligi, m. in. Kayah, Monika Brodka, Piotr Pustelnik czy ostatnio Kinga Preis.

W portfolio do tej pory pierwsze skrzypce grały produkty do pielęgnacji i higieny. Firma poszła za ciosem, pozostając jednak wierna pierwszej zasadzie AA – nie szkodzić wrażliwej i alergicznej skórze. W tym roku na rynku (na razie na wyłączność w sieci Rossmann) pojawiła się marka kosmetyków makijażowych AA Wings of Color. Kolekcja jest imponująca, bo tworzy ją ponad 200 produktów! Twarzą marki została supermodelka Zosia Nowak, a beauty adviser jest znana makijażystka Magdalena Pieczonka. Makijażowy debiut AA to idealne zwieńczenie jubileuszu: wyjść z czymś nowym i odważnie zagrać w bardzo konkurencyjnej kategorii kolorówki.



35-lat na rynku to wynik bardzo dobry jak na polskie warunki, gdzie przez dekady nie było mowy o własności prywatnej. Jednak w skali światowej to wciąż bardzo młoda firma. To biznes rodzinny. Założył go znany polonijny przedsiębiorca Ignacy Zenon Soszyński, dziś jest w rękach Doroty i Wojciecha Soszyńskich, ale do firmy wchodzi już nowe pokolenia: do teamu Oceanika dołączyła córka właścicieli - Nicole. Wszystko więc na razie zapowiada, że rodzinne tradycje w biznesie kosmetycznym będą podtrzymane. A scenariusz na kolejne 35 lat? Życie go napisze!

# Newsy producenci
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!