Brawo Dove - Reverse Selfie to naprawdę ważna kampania społeczna

Brawo Dove - Reverse Selfie to naprawdę ważna kampania społeczna

Marka Dove ruszyła z nową, globalną kampanią pod hasłem „Reverse Selfie” (z ang. „Odwrócone Selfie”), za pomocą której pokazuje, jak kłamią media społecznościowe i jak może to wpływać na psychikę nastolatek.

Social media to gra złudzeń i targowisko próżności w jednym. Miejsce dla szpanu, epatowania bogactwem i prezentowania idealnie wykreowanego wizeruneku, który można jeszcze polepszyć przez różnorodne filtry. Taki fałszywy obraz rzeczywistości wpływa zwłaszcza na samopoczucie młodych dziewczyn, które widząc na Instagramie czy też Facebooku zdjęcia szczupłych influencerek z perfekcyjna cerą, szybko wpadają w kompleksy i same zaczynają przekłamywać swój wizerunek w social mediach.

Reverse Selfie

Teraz na ten problem postanowiła zwrócić uwagę marka Dove, która ruszyła z nową kampanią pod hasłem „Reverse Selfie”. W ramach inicjatywy brand chce zwrócić uwagę na to, w jaki sposób popularne aplikacje społecznościowe fałszują rzeczywistość, co może odbić się na zdrowiu psychicznych nastolatek. 

W ramach kampanii powstał krótki film, którego bohaterką jest młoda dziewczyna. W spocie pokazano, ile wysiłku nastolatka wkłada, aby wykonać perfekcyjne selfie, które zbierze dużo lajków. 


Marka Dove stworzyła również krótki poradnik dla rodziców i nauczycieli, który zawiera wskazówki, jak pomóc nastolatkom w budowaniu pewności siebie i akceptowaniu siebie takimi jakimi są. 

Ta kampania współgra z wcześniejszymi działaniami podejmowanymi przez brand, m. in.: inicjatywą „Positive Beauty – Pozytywne Piękno”, której celem jest walka z dyskryminacją i wykluczeniem. Na niektórych rynkach wprowadzane są już regulacje, które zakazują używania influencerom filtrów upiększających czy nakładają obowiązek wyraźnego oznaczania materiałów sponsorowanych.

# Newsy producenci
 reklama