Marki własne rosną w siłę
Marki własne rosną w siłę

70 mld zł – na taką wartość szacuje się w Polsce sprzedaż produktów marek własnych, z czego 40 mld zł przypada na sektor FMCG. W ujęciu ilościowym 29% rynku spożywczego i chemicznego (FMCG) sprzedawanych jest jako private labales.

Nie jest to tendencja odosobniona na tle innych rynków. Można wręcz zauważyć, że na wielu innych udziały marek własnych w rynku FMCG są jeszcze mocniejsze (np. Szwajcaria – 52%, Hiszpania – 50%, Wielka Brytania – 46% czy Niemcy – 43%). Produkty marek własnych znajdziemy w zasadzie w większości sektorów  - produkty spożywcze, odzieżowe, kosmetyki, chemia gospodarcza. Rozwojowi marek własnych sprzyja trend „sprytnych zakupów”. Według firmy badawczej GfK dla 67% klientów w Polsce najważniejszą rzeczą w marce jest to, czy jest warta swojej ceny. I marki własne mogą stanowić tu poważną konkurencję i konkretną alternatywę wobec produktów sygnowanych znaną marką producenta. Z badań firmy PMR wynika, że 56% wybiera produkty marek własnych, ponieważ są tańsze od produktów markowych, 38% docenia jakość produktów, a 18% klientów uważa, że nie ustępują jakością produktom markowym. Już co 10 kupujący wie, że za marką własną stoi najczęściej znany producent, który wytwarza również produkty swoich marek, a 8% sięga po nie z ciekawości.

Marki własne kosmetycznych sieci przestają też być traktowani jako biedniejsi kuzyni produktów markowych. Wiele konsumentów - a częściej - konsumentek -  podkreśla ich wysoką jakość, dobre składy, wydajność, estetykę opakowań. Można wręcz zauważyć, że stają się równoprawnymi markami utrwalonymi w świadomości klientów, które najczęściej jednak wyróżnia atrakcyjna cena, a ta wciąż dla Polaków jest bardzo ważnym czynnikiem wyboru.

# Badania rynkowe
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager