Marki własne rosną w siłę

Marki własne rosną w siłę

70 mld zł – na taką wartość szacuje się w Polsce sprzedaż produktów marek własnych, z czego 40 mld zł przypada na sektor FMCG. W ujęciu ilościowym 29% rynku spożywczego i chemicznego (FMCG) sprzedawanych jest jako private labales.

Nie jest to tendencja odosobniona na tle innych rynków. Można wręcz zauważyć, że na wielu innych udziały marek własnych w rynku FMCG są jeszcze mocniejsze (np. Szwajcaria – 52%, Hiszpania – 50%, Wielka Brytania – 46% czy Niemcy – 43%). Produkty marek własnych znajdziemy w zasadzie w większości sektorów  - produkty spożywcze, odzieżowe, kosmetyki, chemia gospodarcza. Rozwojowi marek własnych sprzyja trend „sprytnych zakupów”. Według firmy badawczej GfK dla 67% klientów w Polsce najważniejszą rzeczą w marce jest to, czy jest warta swojej ceny. I marki własne mogą stanowić tu poważną konkurencję i konkretną alternatywę wobec produktów sygnowanych znaną marką producenta. Z badań firmy PMR wynika, że 56% wybiera produkty marek własnych, ponieważ są tańsze od produktów markowych, 38% docenia jakość produktów, a 18% klientów uważa, że nie ustępują jakością produktom markowym. Już co 10 kupujący wie, że za marką własną stoi najczęściej znany producent, który wytwarza również produkty swoich marek, a 8% sięga po nie z ciekawości.

Marki własne kosmetycznych sieci przestają też być traktowani jako biedniejsi kuzyni produktów markowych. Wiele konsumentów - a częściej - konsumentek -  podkreśla ich wysoką jakość, dobre składy, wydajność, estetykę opakowań. Można wręcz zauważyć, że stają się równoprawnymi markami utrwalonymi w świadomości klientów, które najczęściej jednak wyróżnia atrakcyjna cena, a ta wciąż dla Polaków jest bardzo ważnym czynnikiem wyboru.

# Badania rynkowe
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi