Karolina Szałas, PMR: Epidemia koronawirusa pozytywnie wpłynie na sprzedaż internetową kosmetyków w 2020 roku

Karolina Szałas, PMR: Epidemia koronawirusa pozytywnie wpłynie na sprzedaż internetową kosmetyków w 2020 roku

Kanał internetowy jest jednym z nielicznych, na które epidemia COVID-19 może wpłynąć pozytywnie. Co jest wynikiem niechęci konsumentów do odwiedzania zatłoczonych miejsc lub opuszczania domu.

Obecnie sytuacja wymusza szybkie dostosowywanie się i wprowadzanie zmian w działalności, kolejni gracze inwestują w sklepy internetowe.

E-commerce górą

Wpływ epidemii koronawirusa na poszczególne kanały dystrybucji rynku będzie różny. Jednak kanałem, który zyska najbardziej na obecnej sytuacji będzie e-commerce. Co wynika z niechęci konsumentów do odwiedzania zatłoczonych miejsc lub opuszczania domu.

Kolejne restrykcje z pozytywnym skutkiem dla handlu internetowego

Co więcej, mimo, że drogerie wśród nielicznych sklepów mogą być dalej czynne, kolejne restrykcje związane z ograniczeniem ilości osób w sklepie jednocześnie (trzy osoby na jedną kasę), które wydłużą zakupy w drogeriach stacjonarnych pozytywnie wpłyną sprzedaż internetową sklepów.

Kolejnym pozytywnym czynnikiem dla tego kanału jest zamykanie przez część sieci kosmetycznych sklepów stacjonarnych, jednocześnie przenosząc sprzedaż do internetu oraz zachęcając klientów promocjami, darmową dostawą czy wydłużeniem terminów zwrotów.

Przykładem są sklepy z kosmetykami naturalnymi, które większość sieci zamknęła, m.in. Yves Rocher, L’Occitane, czy Kiehl’s. Z kolei Mydlarnia u Franciszka zamknęła część sklepów, głównie tych położonych w galeriach handlowych.

Szybka reakcja sklepów na obecną sytuację

Kolejną przewagą kanału sprzedaży internetowej jest szybka reakcja poszczególnych graczy na obecną sytuację poprzez koncentrację się na kanale e-commerce. Przykładem jest polska marka kosmetyczna Ziaja, która w odpowiedzi na rozprzestrzenianie się epidemii COVID-19 przyspieszyła działania związane z uruchomieniem sklepu internetowego. Z początkiem kwietnia ruszył pierwszy oficjalny sklep marki. O swoich planach sieć poinformowała w mediach społecznościowych.

Z kolei w połowie marca 2020 r. Sephora uruchomiła nową odsłonę sklepu internetowego. Platforma zyskała nową szatę graficzną oraz nowocześniejszy i czytelniejszy wygląd. Jak również udogodnienia dla członków klubu lojalnościowego Sephora. Również w tym samym czasie wystartowała także nowa aplikacja mobilna sieci.

Długofalowe korzyści

Co więcej, możliwe, że koronawirus okaże się czynnikiem pozytywnie wspierającym rozwój sprzedaży internetowej artykułów kosmetycznych także w dłuższym okresie czasu. Część konsumentów może przekonać się do zakupów online i pozostać przy nich.

fot. pixabay.com
# Badania rynkowe
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi