Karolina Szałas, PMR: Epidemia koronawirusa pozytywnie wpłynie na sprzedaż internetową kosmetyków w 2020 roku
Karolina Szałas, PMR: Epidemia koronawirusa pozytywnie wpłynie na sprzedaż internetową kosmetyków w 2020 roku

Kanał internetowy jest jednym z nielicznych, na które epidemia COVID-19 może wpłynąć pozytywnie. Co jest wynikiem niechęci konsumentów do odwiedzania zatłoczonych miejsc lub opuszczania domu.

Obecnie sytuacja wymusza szybkie dostosowywanie się i wprowadzanie zmian w działalności, kolejni gracze inwestują w sklepy internetowe.

E-commerce górą

Wpływ epidemii koronawirusa na poszczególne kanały dystrybucji rynku będzie różny. Jednak kanałem, który zyska najbardziej na obecnej sytuacji będzie e-commerce. Co wynika z niechęci konsumentów do odwiedzania zatłoczonych miejsc lub opuszczania domu.

Kolejne restrykcje z pozytywnym skutkiem dla handlu internetowego

Co więcej, mimo, że drogerie wśród nielicznych sklepów mogą być dalej czynne, kolejne restrykcje związane z ograniczeniem ilości osób w sklepie jednocześnie (trzy osoby na jedną kasę), które wydłużą zakupy w drogeriach stacjonarnych pozytywnie wpłyną sprzedaż internetową sklepów.

Kolejnym pozytywnym czynnikiem dla tego kanału jest zamykanie przez część sieci kosmetycznych sklepów stacjonarnych, jednocześnie przenosząc sprzedaż do internetu oraz zachęcając klientów promocjami, darmową dostawą czy wydłużeniem terminów zwrotów.

Przykładem są sklepy z kosmetykami naturalnymi, które większość sieci zamknęła, m.in. Yves Rocher, L’Occitane, czy Kiehl’s. Z kolei Mydlarnia u Franciszka zamknęła część sklepów, głównie tych położonych w galeriach handlowych.

Szybka reakcja sklepów na obecną sytuację

Kolejną przewagą kanału sprzedaży internetowej jest szybka reakcja poszczególnych graczy na obecną sytuację poprzez koncentrację się na kanale e-commerce. Przykładem jest polska marka kosmetyczna Ziaja, która w odpowiedzi na rozprzestrzenianie się epidemii COVID-19 przyspieszyła działania związane z uruchomieniem sklepu internetowego. Z początkiem kwietnia ruszył pierwszy oficjalny sklep marki. O swoich planach sieć poinformowała w mediach społecznościowych.

Z kolei w połowie marca 2020 r. Sephora uruchomiła nową odsłonę sklepu internetowego. Platforma zyskała nową szatę graficzną oraz nowocześniejszy i czytelniejszy wygląd. Jak również udogodnienia dla członków klubu lojalnościowego Sephora. Również w tym samym czasie wystartowała także nowa aplikacja mobilna sieci.

Długofalowe korzyści

Co więcej, możliwe, że koronawirus okaże się czynnikiem pozytywnie wspierającym rozwój sprzedaży internetowej artykułów kosmetycznych także w dłuższym okresie czasu. Część konsumentów może przekonać się do zakupów online i pozostać przy nich.

fot. pixabay.com
# Badania rynkowe
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager