Do zakupów w sieci najmocniej przekonuje darmowa dostawa

Do zakupów w sieci najmocniej przekonuje darmowa dostawa

Darmowa dostawa niezależnie od jej sposobu to najbardziej przydatne ułatwienie podczas zakupów online dla 64 proc. ankietowanych - stwierdzili autorzy badania Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: Polacy na e-zakupach 2022”. W tej grupie znalazło się najwięcej kobiet (71 proc. w porównaniu do 56 proc. badanych mężczyzn), 20- i 30-latków (kolejno 75 i 72 proc.) oraz mieszkańców metropolii (75 proc.).

Ankietowani wskazywali też możliwość zwrotu produktów bez ponoszenia kosztów przesyłki (51 proc.). Zwróciło na to uwagę 49 proc. kobiet i 53 proc. mężczyzn. Z kolei dla 34 proc. respondentów istotna była informacja o terminie dostarczenia zamówienia przed zapłatą za towar. W tej grupie znalazło się najwięcej ankietowanych między 40 a 49 rokiem życia (40 proc.) i osób ze średnich miast od 50 do 250 tys. mieszkańców (41 proc.).

Ewelina Krzynowy-Gaweł z Santander Consumer Banku, komentując wyniki badania zwróciła uwagę, że dla 25 proc. ankietowanych największym ułatwieniem byłaby natomiast informacja o dostępności produktu przed włożeniem go do koszyka. "Wśród nich znalazło się 31 proc. mężczyzn w porównaniu do 20 proc. kobiet. Na to ułatwienie najczęściej wskazywali również 18-29 latkowie (31 proc.) oraz osoby powyżej 70 roku życia (36 proc.)". Dodała, że 23 proc. ankietowanych wskazało możliwość zwrotu zakupionych produktów bez konieczności wypełniania formularza albo logowania się na konto w sklepie. 16 proc. osób wybrało natomiast informację o czasie i formie gwarancji towaru, a 11 proc. - opcję przedłużenia czasu na zwrot zamówienia.

Według badania najczęściej konsumenci przed zakupem w sieci oglądają w sklepach stacjonarnych odzież i obuwie (29 proc.). Z kolei 22 proc. Polaków ogląda w tradycyjnym sklepie sprzęt AGD i sprzęt elektroniczny, by następnie zamówić towar w sieci. 15 proc. konsumentów testuje i sprawdza kosmetyki w tradycyjnej drogerii, a później zamawia wybrane produkty online.

Badanie zrealizował Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w październiku 2022 r. metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI). W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa 1000 dorosłych Polaków.
# Badania rynkowe
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi