Kosmetyki proste w obsłudze i z krótkim INCI na topie
W przypadku produktów do pielęgnacji skóry konsumentki nie lubią komplikować sobie życia. Choć produkty są coraz bardziej zaawansowane, to kobiety doceniają czytelną i jasną instrukcję użytkowania (58 procent), ale też coraz istotniejszym determinantem wyboru jest krótka lista składników (53 procent). Jest to szczególnie widoczne w przypadku starszych kobiet, ponieważ osoby w wieku powyżej 55 lat bardziej zwracają uwagę na prostą instrukcję użytkowania (66 procent względem 46 procent pań w wieku 18-34) i krótkiego INCI (58 procent w porównaniu z 49 procent 18-34 lat.
W USA naturalność ważnym wyróżnikiem kosmetyku
Naturalne składniki mogą służyć jako sposób na wyróżnienie produktów. Badania Mintel przeprowadzone w USA ujawniają, że więcej niż dwie na pięć użytkowniczek produktów do pielęgnacji jest zainteresowanych produktami do pielęgnacji skóry, które zawierają glinki (42 procent). 38% Amerykanek, które interesują się kosmetykami pielęgnacją, wskazuje na probiotyki jako składnik, którego chętnie szukają w kremach czy balsamach do ciała.
Zainteresowanie to znalazło odzwierciedlenie w rozwoju nowych produktów w ostatnich latach, ponieważ wykorzystanie probiotycznych Lactobacillus w produktach do pielęgnacji skóry w USA wzrosło o 98 procent w porównaniu z 2013-17, według Mintel Global New Products Database (GNPD). Ogólnie widać wyraźnie, że młodzi Amerykanie mają obecnie pozytywne nastawienie do kosmetyków, które mocno zainspirowane są innym trendem – super-food. Niektórzy uważają, że tylko kosmetyk, który można bezpiecznie zjeść nadaje się do pielęgnacji skóry, mniej radykalne osoby po prostu zwracają uwagę na dobre składniki w składzie. W Stanach na przykład obecnie dużą popularnością prócz wspomnianych glinek i probiotyków cieszą się ocet jabłkowy czy miód manuka.