130 zł miesięcznie na zakupy kosmetyków w internecie

130 zł miesięcznie na zakupy kosmetyków w internecie

Kosmetyki należą do kategorii chętnie kupowanych przez internet. Aż 65% osób, które robią zakupy w sieci, zadeklarowało taki zakup w ostatnim roku.

Średnie miesięczne wydatki na zakup kosmetyków/perfum przez internet to 130 zł. Nieco więcej wydają kobiety niż mężczyźni i to one częściej decydują się na zamówienie szminki czy kremu w sklepie internetowym.

W zakupach kosmetyków przez internet nie widać dużego zróżnicowania pod względem demograficznym, choć nieznacznie więcej wydają mieszkańcy średnich miast. Najmniej wydają osoby po 50-tce. Najwięcej te, które pozytywnie oceniają swoją sytuację finansową. Średnie wydatki w grupach wiekowych kształtują się następująco: 154 zł wydają osoby w wieku 35-49 lat, 147 zł – 15-24 lata, 108 zł – 18-34 lata, a 100 zł osoby w wieku 50+. Statystyczny mieszkaniec/mieszkanka wsi kupuje kosmetyki online w kwocie 98 zł, a w miastach od 50 do 199 tys. mieszkańców suma miesięcznych wydatków wzrasta w kategorii do 167 zł. W dużych miastach jest to ok. 132 zł, a w małych miasteczkach – 114 zł.

22% spośród osób, które robią zakupy w internecie, przyznało, że kupuje kosmetyki podczas transmisji live w social mediach. Główne powody kupowania w social mediach są podobne do powodów kupowania online w ogóle: brak konieczności jechania do sklepu, dostępność całą dobę, atrakcyjniejsze ceny. Zakupy podczas transmisji online częściej są motywowane atrakcyjniejszymi cenami oraz większą liczbą informacji o produktach.

76% badanych potrafi wskazać spontanicznie jakąkolwiek markę e-perfumerii czy drogerii internetowych. W tej kategorii obserwujemy kilku liderów, przy czym niezmiennie najlepiej rozpoznawalny jest Rossmann (40%). W dalszej kolejności są to: Hebe i Douglas (po 25%) oraz Sephora (18%). Zdecydowana większość marek w kategorii jest istotnie lepiej rozpoznawana przez kobiety niż przez mężczyzn, choć dla Rossmann wyniki są bardzo zbliżone dla obu płci. Znajomość marek Douglas, Hebe i Sephora spada z wiekiem.

Dość często jednak zdarza się konsumentom w tej kategorii efekt ROPO – czyli przeglądają kosmetyki w sieci, a jednak ostatecznie kupują w drogerii stacjonarnej. Aż 35% badanych wskazało, że robią tak często lub zawsze. Nieco wyższy wynik kosmetyki uzyskują w odwróconym ROPO – czyli przeglądanie kosmetyków na półce w drogerii, ale zakup kosmetyku przez internet – deklaruje to 39% konsumentów kupujących kosmetyki online.

21% ankietowanych przyznaje, że nie kupuje w ogóle niczego w sieci. Głównym deklarowanym powodem niekupowania online jest preferowanie fizycznego kontaktu z produktem przed dokonaniem zakupu. Jest to najważniejszy powód, wskazywany przez 31% badanych osób. Jednak aż 30% deklaruje, że mogłoby w przyszłości kupić przez internet kosmetyki/perfumy. Tę gotowość częściej - co nie dziwi - zgłaszają kobiety niż mężczyźni.
 

Badanie Gemius „E-commerce w Polsce" przeprowadzono na grupie respondentów liczącej 494 osoby w wieku minimum 15 lat.
fot. unsplash.com
# Badania rynkowe
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi