Strategie w kryzysie. Affect Cosmetics: Nie zwalniamy tempa, wręcz przeciwnie

Strategie w kryzysie. Affect Cosmetics: Nie zwalniamy tempa, wręcz przeciwnie

Rok 2020 zmusił większość graczy do działania reaktywnego na wydarzenia związane z Covid-19. Rok 2021, mimo światełka w tunelu w postaci szczepień, wciąż naznaczony jest niepewnością... Co to oznacza dla biznesu? Pytamy o to naszych rynkowych praktyków.

Jaką obrać strategię w kryzysie niepewności, by zabezpieczać biznes?

Agnieszka Kuśnierz, Co-owner & Sales Director:

Od początku zeszłego roku żyjemy w zupełnie nowej rzeczywistości. Nie ma co do tego żadnych wątpliwości. Choć przez chwilę mogło się wydawać, że sytuacja szybko wróci do normy, nic takiego się nie stało. Dlatego fundamentalną sprawą jest stworzenie i późniejsza realizacja strategii w taki sposób, żeby była dostosowana do realiów, w których żyjemy. Postawiliśmy na dystrybucję wielokanałową, docieramy do różnorodnych klientów. I to przynosi spodziewane przez nas efekty.

Jak wygląda planowanie nowych wdrożeń – czy będzie ich mniej niż w „normalnych” czasach? Które produkty z planowanych na najbliższy czas wdrożeń mogą okazać się interesujące dla konsumentów?

Beata Łysoń-Dobrocińska, Co-owner & Purchasing Director:

Nie zwalniamy tempa, wręcz przeciwnie. Na 2021 r. zaplanowaliśmy wiele premier. Nasza firma stale się rozwija i będzie miało to odzwierciedlenie w zaproponowanych przez nas nowościach. Najbliższa okazja do tego, żeby się o tym przekonać, nadejdzie już w marcu. Myślę, że szykowana przez nas premiera zadowoli nawet najwybredniejszych klientów. Specjalnie dla nich szykujemy naprawdę dużą niespodziankę!

Czy zamierzacie mocniej inwestować w eksport?  Jeśli tak, to które rynki będą w tym roku szczególnie istotne?

Agnieszka Kuśnierz, Co-owner & Sales Director:

AFFECT to marka, która już od kilku lat mocno zaznacza swoją obecność na międzynarodowych rynkach. Nasze kosmetyki można kupić w ponad 20 krajach, na trzech kontynentach – w Europie, Azji i Afryce. W ekspansji wspiera nas Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Nie zamierzamy oczywiście na tym poprzestać. Planujemy pojawić się na nowych rynkach, otwartych na dobrej jakości kosmetyki. Aktywnie uczestniczmy w wirtualnych targach. Jestem przekonana, że już wkrótce przekonamy do siebie klientów z krajów, w których jeszcze nas nie ma. Duży potencjał biznesowy widzę w oferowaniu pomocy naszym partnerom biznesowym w zakresie tworzenia tzw. marek własnych.

Handel – jak odnaleźć się sprzedażowo między wyzwaniami handlu stacjonarnego i e-commerce?

Agnieszka Kuśnierz, Co-owner & Sales Director:

AFFECT to nowoczesna firma, która od początku swojego istnienia stawia na nowoczesne rozwiązania sprzedażowe. Byliśmy i jesteśmy mocno obecni w e-commerce. Można więc powiedzieć, że pandemia koronawirusa nie spowodowała u nas jakiegoś wstrząsu, potrzeby szybkiej zmiany naszej strategii. Od zawsze stawialiśmy na sprzedaż wielokanałową – tej strategii cały czas się trzymamy.

# Wywiady i opinie
 reklama