Było, Jest, Będzie 2022/2023 - Shein

Było, Jest, Będzie 2022/2023 - Shein

Leonard Lin, dyrektor ds. relacji z rządem

2022 – to był rok....

Rozpoczęcia nowych ekscytujących projektów i działań podejmowanych przez SHEIN. Był to rok przełomowy dla istotnej zmiany w kierunku bardziej zrównoważonego rozwoju, rok ciągłych innowacji i wzmacniania społeczności oraz lepszych usług dla naszych klientów.

Trzy kluczowe słowa dla biznesu w 2022 roku to...

Trzy słowa, które opisują biznes w 2022 roku to zmiana, adaptacja i innowacja. Te trzy aspekty inicjowane są nie tylko przez sam rynek, ale przede wszystkim przez konsumentów, do których staramy się dostosować nasz biznes, aby jak najlepiej zaspokoić ich potrzeby. Dobrym przykładem jest stosowana przez SHEIN produkcja "on-demand", czyli dostosowywanie i synchronizowanie procesu produkcyjnego na żądanie. Dzięki temu możemy osiągnąć bardziej wydajną produkcję przy jednoczesnej redukcji odpadów.

Nasz największy sukces w 2022 to…

Kontynuowanie działań mających na celu udostępnienie piękna mody dla wszystkich, dzięki technologii produkcji na żądanie, która łączy dostawców z naszym zwinnym łańcuchem dostaw, ograniczając marnotrawstwo zapasów i umożliwiając nam dostarczanie różnorodnych produktów w przystępnych cenach klientom na całym świecie. Jednocześnie uruchomiliśmy inicjatywy mające na celu zmniejszenie naszego wpływu na środowisko na każdym etapie łańcucha wartości.

W kwietniu 2022 r. firma SHEIN dołączyła do inicjatyw CanopyStyle i Pack4Good oraz zobowiązała się do zapewnienia, że nasze łańcuchy dostaw wiskozy i opakowań papierowych pochodzą z lasów zarządzanych w sposób zrównoważony i bezpieczny dla starożytnych i zagrożonych lasów. W tym samym miesiącu firma SHEIN wprowadziła na rynek naszą pierwszą kolekcję evoluSHEIN, jako linię produktów ukierunkowanych na cel, zawierającą materiały pozyskiwane w sposób odpowiedzialny, takie jak poliester pochodzący z recyklingu i wiskoza bezpieczna dla lasów. Niezależny audyt potwierdził również stosowanie przez SHEIN cyfrowego druku termotransferowego jako procesu bez odpadów wodnych.
Od sierpnia 2022 roku firma SHEIN zaczęła używać plastikowych opakowań z recyklingu PE dla wszystkich paczek wysyłanych do Europy i Wielkiej Brytanii oraz dla swoich produktów MOTF i evoluSHEIN. W październiku ogłosiliśmy pilotażowe uruchomienie w USA SHEIN Exchange, internetowej platformy odsprzedaży peer-to-peer, umożliwiającej użytkownikom kupno i sprzedaż wcześniej posiadanych produktów SHEIN.
Aby zarządzać odpadami tekstylnymi, firma SHEIN uruchomiła w czerwcu 2022 roku fundusz Extended Producer Responsibility (EPR) o wartości 50 milionów dolarów, którego celem jest wspieranie działań związanych z zarządzaniem odpadami w społecznościach najbardziej dotkniętych odpadami tekstylnymi, przy czym początkowym odbiorcą dotacji była Fundacja Or z Ghany.
Kolejnym ważnym krokiem, który podjęliśmy w naszej podróży w kierunku dekarbonizacji, jest zmierzenie naszych bazowych emisji gazów cieplarnianych (GHG) i zobowiązanie się do celów redukcji emisji. W tym celu wyznaczyliśmy 3 cele, które chcemy osiągnąć do 2030 roku. W ramach Zakresu 1, zwiększenie inwestycji w działania na rzecz oszczędzania energii w obiektach SHEIN. W ramach zakresu 2, zakupienie certyfikatów energii odnawialnej dla 100% energii elektrycznej wykorzystywanej w działalności SHEIN. W ramach Zakresu 3, zwiększymy nearshoring i onshoring w łańcuchu dostaw, aby umożliwić zwiększone wykorzystanie frachtu morskiego i zmniejszyć dostawy frachtu lotniczego. W 2022 roku firma SHEIN otworzyła centra dystrybucyjne w Indianie, USA; Toronto, Kanada; i Wrocławiu, Polska. Będziemy również pomagać naszym dostawcom we wdrażaniu planów redukcji emisji dwutlenku węgla i przechodzeniu na odnawialne źródła energii. Będziemy również przechodzić z poliestru dziewiczego na poliester pochodzący z recyklingu, a naszym celem jest 31% poliester pochodzący z recyklingu do 2030 roku.

Największy obecnie trend rynkowy to…

Najciekawszym trendem rynkowym jest to, co w tym roku dotknęło większość konsumentów - rosnąca inflacja i niepewny klimat makroekonomiczny. W takich okolicznościach konsumenci będą poszukiwać produktów, które oferują świetny stosunek jakości do ceny. Nasza ultramała produkcja na żądanie pomaga utrzymać ogólne koszty na niskim poziomie, ponieważ marnotrawstwo wynikające z nadmiernej produkcji jest niewielkie, a oszczędności są przekazywane klientom w postaci niższych cen.

Dzięki szybszej realizacji zamówień i niższym kosztom jesteśmy w stanie zaspokoić zróżnicowane potrzeby klientów na całym świecie, oferując większą różnorodność produktów, aby zaspokoić ich gusta i style, a jednocześnie zachować przystępne ceny. W takich warunkach rynkowych nadal jesteśmy w stanie realizować naszą misję udostępniania piękna mody dla wszystkich.

Wyzwaniem na rok 2023 będzie…

W ciągu najbliższych kilku lat mamy nadzieję kontynuować budowanie naszych mocnych stron i lepiej integrować odpowiednie przewagi komparatywne poszczególnych krajów, w których działamy, aby zmaksymalizować alokację naszych zasobów na całym świecie. Jednocześnie zobowiązujemy się do pogłębiania działań lokalizacyjnych, aby zapewnić większą wartość konsumentom na różnych rynkach. Będziemy również kontynuować wprowadzanie na rynek szerszej gamy produktów, aby sprostać rosnącym wymaganiom konsumentów.

Sobie i konkurencji na 2023 życzymy…

Pracuj razem, aby lepiej służyć klientom, stale poprawiać doświadczenie klienta dzięki lepszym produktom i usługom, a także uczynić światy mody i beauty dostępnymi dla wszystkich. Mamy nadzieję wzmocnić społeczności i stworzyć większą wartość dla społeczeństwa, gdzie każdy może nosić swoje wspaniałe i żyć swoim możliwym.

# Wywiady i opinie
 reklama