Targi odbyły się w trzech miastach: 22-23 października w Poznaniu, 19-20 listopada w Warszawie oraz 26-27 listopada w Gdańsku.
Z roku na rok rośnie świadomość polskich konsumentów, którzy przywiązują coraz większą wagę do ekologii i troski o środowisko naturalne. Społeczeństwo odczuwa także silną potrzebę powrotu do podstawowych wartości, takich jak bezpieczeństwo i zdrowie. Nie jest to tylko chwilowa moda, a utrzymujący się od dłuższego czasu trend, który przekłada się na wzrost zainteresowania kosmetykami naturalnymi i działalnością w duchu zero waste. - Ekocuda to nie tylko sezonowe targi, to także edukacja i poszerzanie świadomości konsumentów. Nie każdy kosmetyk, który reklamuje się jako produkt naturalny lub ekologiczny, faktycznie nim jest. W tym przypadku liczą się nie tylko wykorzystane składniki, ale także cały proces produkcji, rodzaj używanych opakowań czy łańcuch dostaw. Dzięki targom i wydarzeniom im towarzyszącym konsumenci mogą bliżej poznać specyfikę kosmetyków naturalnych oraz rozwiać związane z nimi wątpliwości. Bardzo cieszymy się, że po okresie pandemii możemy ponownie organizować targi stacjonarne, a przy okazji jesiennej edycji gościliśmy (tak jak kiedyś) w aż trzech miastach Polski - mówi Zuzanna Mierzejewska, pomysłodawczyni i organizatorka Targów Ekocuda.
Eko kosmetyki dostępne są w cenach na każdą kieszeń, a ich producentami wcale nie muszą być wielkie koncerny. Z ogromnym powodzeniem wytwarza się je w duchu hand made, czy w małych manufakturach rzemieślniczych. Polacy pokochali eko trend i możliwość doświadczania ekskluzywności wynikającej z wyborów właśnie tych, mniej popularnych, ale jakże skutecznych propozycji pielęgnacyjnych.
W poszerzającym wiedzę o ekokosmetykach panelu eksperckim udział wzięli m.in. technolodzy, pasjonaci, innowatorzy i specjaliści od marketingu marek beauty. Podczas Kongresu prelegenci rozmawiali m.in. o trendach, surowcach, ekologii, innowacji oraz pielęgnacji.
W ramach kilkunastu wystąpień ekspercką wiedzą podzielili się: Kamila Pawłowska z J.S. Hamilton Poland, Martyna Zastawna z woshwosh i SzeptSzum, dr Anna Oborska z Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego, Michał Kruszyński - ZNIKA, Katarzyna Flis z Le Coeur, Katarzyna Pokonieczna z Cosmetic Solutions, Zuzanna Rupar z Zazazu, Violetta Preuss z Dr. Bronner’s, Magdalena Tarnawska z Croda, Oliwia Mężykowska z MCF-Micro Capsules Factory, Anna Gocałek z Organique oraz Agnieszka Malesza-Woźniak z Triple PR.