Marka AA dba o zdrowie intymne Polek

Marka AA dba o zdrowie intymne Polek

W ramach kampanii #WiedzaIntymnAA, marka AA edukuje na temat zdrowia intymnego i wspiera Fundację Różowa Skrzyneczka, walczącą z wykluczeniem menstruacyjnym.

Marka AA wspiera Fundację poprzez dotacje na rzecz zaopatrzenia skrzyneczek w szkołach oraz dostarczenie produktów do higieny intymnej do współpracujących ośrodków. Ubóstwo menstruacyjne, czyli brak dostępu do środków higieny osobistej podczas miesiączki, dotyczy blisko aż 500 000 Polek! To oznacza, że pół miliona kobiet nie stać na podpaski czy tampony. Zgodnie ze statystykami podawanymi przez Fundację Różowa Skrzyneczka, co piąta polska uczennica opuszcza lekcje przez brak podpaski, a co dziesiąta z tego powodu w ogóle nie wychodzi z domu! Problem ten wynika między innymi z braku edukacji i tabuizacji.

W kampanii #WiedzaIntymnAA marka AA zachęca kobiety do czułej obserwacji intymnych części ciała. Codzienna higiena intymna to idealna okazja do takiej uważności, bo może pomóc kobietom dostrzec zachodzące zmiany i podjąć działania, gdy coś je zaniepokoi. Podjęcie tematu zdrowia intymnego to naturalny etap w realizacji misji marki AA, jaką jest wspieranie kobiet w każdym wieku i dodawanie im pewności siebie. Dodajmy, że to właśnie marka AA, jako pierwsza w Polsce, wprowadziła w 1990 roku płyn do higieny intymnej!

Dzięki inicjatywie marki AA ukazał się również e-book “Elementarz zdrowej wulwy” przygotowany we współpracy z edukatorką i aktywistką Agą Szuścik, prof. Pawłem Szymanowskim i Fundacją Różowa Skrzyneczka. E-book, będący kompletnym przewodnikiem po anatomii, pielęgnacji i zdrowiu okolic intymnych, można pobrać pod linkiem: https://estore.oceanic.com.pl/media/wysiwyg/PDF/AA_Elementarz_zdrowej_wulwy.pdf oraz skanując QR kod umieszczony na specjalnych boxach w wybranych punktach Fundacji Różowa Skrzyneczka.

W „Elementarzu”, który kładzie nacisk na samoakceptację ciała, znajdziemy między innymi rozdziały poświęcone menstruacji, rodzajom antykoncepcji czy chorób intymnych. Napisany w bardzo przystępnym języku, adresowany jest przede wszystkich do młodych kobiet, dla których „jej różowość wulwa” wciąż bywa tematem tabu. Praktyczne ćwiczenia plus czytelne grafiki czynią z elementarza łatwą i przyjemną formę edukacji.

Materiały edukacyjne przygotowane przez Agę Szuścik pojawiły się także - w formie video - na Instagramie marki AA.

# Newsy producenci
 reklama