Etykietowanie w branży kosmetycznej
Etykietowanie w branży kosmetycznej

Grehen, polski producent kosmetyków, drukuje etykiety z OKI – case study

Niewiele jest branż, w których wygląd opakowania, w tym etykiety, odgrywa tak ważną rolę jak w branży kosmetycznej. Estetyka, zgodność z obowiązującymi przepisami prawa, piękny design, czytelność, personalizacja, druk zmiennych danych, na różnorodnych mediach, w tym transparentnych czy metalizowanych, trwałość i odporność na wodę, substancje chemiczne, wyraźne małe czcionki  – to tylko niektóre z wyzwań z jakimi mierzą się producenci kosmetyków etykietujący swoje produkty.

Grehen, producent profesjonalnych kosmetyków do pielęgnacji, szukał rozwiązania, które pozwoli sprostać tym oczekiwaniom – wybrał 5-kolorową drukarkę etykiet OKI Pro1050.

Przemysł kosmetyczny to jedna z najbardziej wymagających branż, ponieważ liczy się nie tylko jakość produktu, ale także design opakowania. Wygląd zewnętrzny produktu jest jednym z najważniejszych elementów, ponieważ opakowanie ma wzbudzić zainteresowanie klienta i skłonić go do zakupu produktu. Właściwe oznakowanie jest też ważnym aspektem wprowadzania produktu kosmetycznego na rynek, etykieta musi bowiem spełnić rygorystyczne przepisy prawne związane z odpowiednim oznakowaniem.

Charmine Rose® – indywidualne piękno, zdrowie, doskonała jakość

Grehen to polski producent kosmetyków profesjonalnych do gabinetów kosmetycznych i Spa marki Charmine Rose®, która jest obecna na rynku europejskim od 1989 r. Firma od ponad trzech dekad nieustannie i niezmiernie podąża za potrzebami kobiet pragnącymi zachować piękno i zdrowie skóry. Sukces i popularność Charmine Rose zaowocowały ideą stworzenia nowych marek Charm Medi i Charm Podo. Obecnie cała oferta grupy marek Charmine Rose liczy ponad 400 produktów, z flagową linią Charm Lash służąca do profesjonalnej pielęgnacji rzęs i brwi. Znaczącą rolę w realizacji wymagających i innowacyjnych projektów odgrywa zaplecze technologiczne. Zakład produkcyjny zaliczany jest do najnowocześniejszych w branży i dysponuje w pełni zautomatyzowanymi liniami produkcyjnymi, dostosowanymi do potrzeb wymagającej branży kosmetyki profesjonalnej.

W związku ze specyfiką rynku, na którym firma działa, potrzebowała ona rozwiązania druku, które nie tylko pozwoli na bieżąco reagować na spływające zamówienia, także te w krótkich seriach, ale również zagwarantuje możliwość drukowania na żądanie, w wysokiej jakości etykiet na szerokiej bazie mediów, w tym transparentnych i przede wszystkim metalizowanych.

Budowanie marki – od produktu do opakowania

Rozwiązania w zakresie druku na żądanie pozwalają producentom sprzedającym własne produkty na elastyczność umożliwiającą tworzenie, dostosowywanie oraz drukowanie etykiet i opakowań na żądanie w szybki, łatwy i przystępny cenowo sposób, co pozwoli wesprzeć promowanie ich produktów. Łatwiej jest też dostosować się i zwiększyć różnorodności oferty w obliczu nieoczekiwanych zmian oraz przeciwności. Eksperymentować z wzorami nowych produktów, drukować w małych ilościach etykiety na próbki wysyłane do klientów. Firma Grehen potrzebowała drukarki, która zapewniałaby możliwość samodzielnego drukowania etykiet. Nie zawsze zamawianie etykiet w dużych ilościach w drukarni było w jej przypadku bowiem najbardziej komfortowym rozwiązaniem z punktu widzenia zarządzania procesem produkcji. Ponieważ kiedy proces produkcji produktu należy dostosować do już wcześniej zamówionej dużej partii etykiet, to planowanie jest bardzo trudne w tym przypadku, zwłaszcza na rynku profesjonalnych kosmetyków, bo jednak jest tu duża zmienność ilości zamówień, szczególnie w przypadku kosmetyków nowowprowadzonych lub limitowanych serii. Raz są to małe zamówienia na konkretnych produkt, innym razem większe na zupełnie inny kosmetyk. Poszukiwane urządzenie druku musiało więc dawać możliwość swobodnego reagowania na bieżące potrzeby zakupowe ze strony klientów.

Druk na żądanie, dodruk konkretnej partii etykiet, to coś co bardzo ułatwiało zarządzanie stanem magazynu. Po długich poszukiwaniach odpowiedniego rozwiązania, firma wybrała pięciokolorową drukarkę etykiet OKI Pro 1050.

Marek Pielak- Biorąc pod uwagę wysoką dynamikę procesów produkcyjnych i biznesowych, potrzebowaliśmy wyposażyć naszą firmę we wszechstronne narzędzie, które na żądanie pomoże nam w szybki, elastyczny oraz bezproblemowy sposób tworzyć profesjonalne etykiety do oznaczania i markowania naszych kosmetyków. Po fachowej prezentacji i doradztwie ze strony firmy Ekstreme z Warszawy zdecydowaliśmy się na instalację w naszym zakładzie pięciokolorowej drukarki etykiet firmy OKI z serii Pro1050, która pozwala nam teraz, w czasie rzeczywistym, reagować na bieżące potrzeby produkcyjne. Ponadto, co jest także bardzo istotne, możemy drukować cyfrowo kolorowe etykiety z wykorzystaniem bieli na ciemnych, metalizowanych i przezroczystych foliach. Uzyskując przy tym oczekiwane i niepowtarzalne efekty, które podkreślają wysoką jakość oferowanych przez nas kosmetyków - mówi Marek Pielak, dyrektor polskiej marki kosmetyków profesjonalnych Charmine Rose w firmie Grehen.

Etykieta na kosmetyki - ładna, trwała, odporna

W branży kosmetycznej wzornictwo i jakość produktu odgrywają szczególnie ważną rolę, dlatego etykiety muszą robić wrażenie na pierwszy rzut oka. Etykiety na kosmetyki coraz częściej wykonywane są w nowoczesnej formie „no label look”. Służy do tego przezroczysta folia. Etykiety z efektem „no label look” nadają opakowaniu wyjątkowy charakter, elegancką formę, wzornictwo premium. Etykiety na folii przezroczystej są modne i trudno je przeoczyć. W większości przypadków preferowane są proste litery drukowane w czerni i bieli. Etykiety są pięknie zdobione i opatrzone delikatnymi kolorami. Branża kosmetyczna lubi ten trend przy projektowaniu opakowań i etykiet, ponieważ budzi skojarzenia z czymś delikatnym i czystym. „Bez wyglądu etykiety” to świetny sposób, aby nasza marka była atrakcyjna i luksusowa. Folia jest też prawdopodobnie najpopularniejszym materiałem na etykiety w branży kosmetycznej, ponieważ jest wodoodporna, co jest ważne w przypadku produktów kosmetycznych. Opakowanie produktów kosmetycznych, a tym samym etykiety, muszą być również odporne na uszkodzenia mechaniczne. Szampony czy kremy są bardzo często używane i dlatego też są narażone na uszkodzenia. Producenci towarów muszą również wziąć to pod uwagę podczas projektowania etykiet. I w tym przypadku drukarka OKI Pro1050 (CMYK + W) sprawdza się znakomicie. Wprowadza ona bowiem nowy wymiar kolorystyczny w niskonakładowym druku etykiet z roli na rolę, dzięki innowacyjnemu połączeniu cyfrowej technologii LED, kompozycji suchego tonera, rozdzielczości 1200x1200 oraz unikalnej możliwości wykorzystania piątego koloru białego lub przezroczystego. Co oznacza, że nie trzeba sięgać po specjalne lub dedykowane media do druku etykiet kosmetycznych czy chemicznych, które wymagają późniejszej laminacji lub wstępnego uszlachetnienia. OKI Pro1050 to gwarancja większej swobody w projektowaniu i produkcji etykiet - drukowanie na przezroczystych lub kolorowych nośnikach jest niezwykle proste, dzięki możliwości drukowania projektów z dodatkiem białego koloru lub białego nieprzezroczystego tła pod obrazem CMYK. Drukarka Pro1050 obsługuje szeroką gamę różnych nośników od papierów powlekanych, niepowlekanych i z teksturą, poprzez media na bazie PE, PP czy PET, po białe, transparentne lub kolorowe podłoża.

Firma Grehen głownie drukuje na metalizowanych i transparentnych nośnikach, z wykorzystaniem bieli i właśnie dzięki zastosowaniu koloru białego, podłoża metalizowanego i wykorzystania technologii suchego tonera, a także gęstości koloru można uzyskać bardzo fajne, refleksyjne, metalizowane efekty we wzorach drukowanych etykiet. Dzięki wysokiej jakości i niezawodności druku łatwiej jest też drukować małe czcionki na etykietach, które są bardzo czytelne i estetyczne.

- Drukarka jest bardzo prosta w obsłudze i utrzymaniu, nie wymaga żadnej specjalistycznej wiedzy, wystarczy dosłownie kilkuminutowe szkolenie. Zyskaliśmy też dużą elastyczność w druku etykiet i możliwość wykorzystania szerokiej gamy podłoży i przede wszystkim, co było dla nas niezwykle istotne, opcję druku na żądanie. Teraz drukujemy od ręki taką liczbę etykiet na danym nośniku, w kolorystyce i wzorze, ile jest nam potrzebna w danym momencie. To duży plus i zdecydowana optymalizacja kosztów produkcji. Do tego łatwiej jest dzięki temu wprowadzić na rynek nowy produkt, przetestować etykietę, wprowadzić limitowaną serię kosmetyków lub w szybki sposób zaspokoić zwiększony popyt na dany kosmetyk - podkreśla Marek Pielak.

Korzyści

Inwestycja ta spowodowała wiele korzyści, nie tylko finansowych, ale również procesowych. Niezawodność, łatwość obsługi i elastyczność. Druk na żądanie etykiet, w dokładniej ilości, tyle ile trzeba. Tu i teraz. Swoboda zarządzania zamówieniami. Kolor biały wykorzystywany w projektach i pozwalający uzyskać wysokiej jakości wzornictwo etykiety. Wszechstronność wykorzystania podłoży. Druk zmiennych danych, druk zmiennych ilości wysokiej jakości etykiet – to tylko niektóre z korzyści jakie zyskała firma Grehen wraz z drukarką OKI Pro1050. OKI pomaga też firmie realizować nowe cele biznesowe i sprawnie reagować na nieoczekiwane sytuacje jak natychmiastowy dodruk serii etykiet. Łatwiej jest teraz wprowadzić promocyjne produkty od zera, od A do Z budować wszystko tu na miejscu, testować wzory czy od ręki wydrukować etykiety na nowe próbki produktów wysyłane do potencjalnych klientów. To także oszczędność pieniędzy i czasu związanego z produkcją etykiet. Firma jest teraz w stanie wydrukować szybko, na miejscu, dowolne wzory, projekty oraz informacje na opakowaniu. Druk jest estetyczny i trwały.

-  Na OKI drukujemy stosunkowo dużo, miesięcznie chcemy drukować 20-30 tysięcy etykiet. Jesteśmy firmą, która nieustannie zwraca uwagę na potrzeby naszych klientów i rynku. Jednocześnie patrząc w przyszłość i dążąc do doskonalenia oraz dostosowania naszej oferty chcemy docelowo wykorzystać drukarkę etykiet firmy OKI, aby w bliskiej przyszłości sprawnie wprowadzić na rynek nową markę kosmetyków - DoktorGrehen, którą chcemy oferować szeroko na rynku konsumenckim, w dobrych drogeriach  i naszym sklepie on-line.  Szacujemy, że oszczędności w realizacji niektórych procesów biznesowych wynikające z inwestycji w urządzenie OKI Pro1050 wyniosą nawet do 10-15% w skali roku. Polecamy rozwiązania marki OKI, ponieważ dzięki inwestycji w ich technologię nasza firma może zachować wysoką jakość produkcji i sprawnie odpowiadać na potrzeby rynku - mówi Marek Pielak.

 

# Newsy producenci
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Paese - Product Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Product Manager Oferta pracy: Harper Hygienics - Starszy Specjalista ds. Rozwoju Produktu Oferta pracy: Marketing Manager - kosmetyki naturalne - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej - Senelle Cosmetics Oferta pracy - Główny Technolog - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Media Manager - rekrutacja zewnętrzna (branża kosmetyczna) Oferta pracy: Specjalista ds. Private Label - Laboratorium Kosmetyczne Floslek Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Eksportu w branży kosmetycznej Oferta pracy: Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Oferta pracy: Brandclinic - Kierownik Działu Zakupów Oferta pracy: Cosibella - Specjalista ds. nowych marek Oferta pracy: Notino - Beauty Consultant Trainer Oferta pracy: Paese - Junior Product Manager Oferta pracy: Brandclinic - Specjalista ds. rozwoju produktów Oferta pracy: Estetica Group - Import Manager Oferta pracy: Młodszy Kontroler Finansowy - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Saraya Poland - Pracownik działu kontroli jakości Oferta pracy: Sarantis Polska - Specjalista (-ka) ds. marketingu (kategoria Kosmetyki) Oferta pracy: Grupa Eurocash – Kontigo - Młodszy Specjalista ds. Rozwoju Marek Oferta pracy: Euphora Paese - Specjalista ds. obsługi klienta e-commerce Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Sprzedaży (surowce dla branży kosmetycznej i chemii gospodarczej) Oferta pracy: Dermomedica Group - Specjalista ds. obsługi Klienta sklepu internetowego Oferta pracy - Export Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Eagle Recruitment - Dyrektor Eksportu Oferta pracy: DOZ - Category manager (marki własne) Oferta pracy: Orientana - Specjalista ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Harper Hygienics - Junior Marketing Project Manager Oferta pracy: Nacomi - Specjalista ds. badań i rozwoju produktów kosmetycznych Oferta pracy: Młodszy Technolog - IOC Oferta pracy: Brand Manager - Kolorado Oferta pracy: Technolog - Marion Oferta pracy: E-commerce manager - Marion Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków w Organique Oferta pracy: E-commerce manager w Organique Oferta pracy: Brand Manager - Eagle Recruitment Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Zakupów - Hebe Oferta pracy: Product Manager w Dziale Marek Własnych - Make up - Drogerie Natura Oferta pracy: Technolog Kosmetyczny ds. Badań i Rozwoju - Newu Oferta pracy: Grupa Inco SA - Technolog R&D Oferta pracy: E-commerce Key Account Manager (branża kosmetyczna) Oferta pracy: Pelion SA - Product Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. zakupów i logistyki Oferta pracy: Polemika - Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Resibo - Specjalista ds. zakupów Oferta pracy: Brand Manager/Product Manager Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. Eksportu Oferta pracy: Abriga Polska - Specjalista ds. rozwoju produktu Veoli Botanica - Product Manager Verona Products Professional - Export Manager Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Senelle Cosmetics: Specjalista ds. marketingu - Content Manager Mokosh Cosmetics: Specjalista ds. Marketingu i PR Kire Skin - Export Manager Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager