Avon i Rossmann w kreatywnym dialogu - kampania reklamowa realizowana przez Mediahub

Avon i Rossmann w kreatywnym dialogu - kampania reklamowa realizowana przez Mediahub

Avon rozpoczyna kampanię reklamową promującą współpracę z siecią Rossmann, która stanowi przełomowy krok w budowaniu wizerunku marki. Kampania, opracowana i realizowana przez agencję Mediahub, ma na celu nie tylko poinformowanie o dostępności produktów marki w drogeriach Rossmann, ale także odświeżenie postrzegania marki jako dynamicznej, autentycznej i otwartej na kreatywne rozwiązania.

Strategiczne połączenie sił dwóch silnych marek

Głównym założeniem kampanii jest stworzenie dialogu między dwoma liderami w swoich kategoriach – Avon i Rossmann. Kampania opiera się na lekkim, humorystycznym podejściu, którego kluczowym elementem jest dobrze znane powiedzenie „Hej, chcesz coś z Avonu?”. W tej kampanii hasło to nabiera nowego kontekstu, inicjując „rozmowę” między markami. Wykorzystanie tego pretekstu do budowania wizerunku marki Avon jako młodej, energicznej i posiadającej zdrowy dystans do samej siebie pozwala na uwiarygodnienie współpracy i stworzenie dodatkowej wartości.

- Działamy w biznesie opartym na relacjach, dlatego dialog wydał nam się naturalnym sposobem do tego, aby zakomunikować współpracę z Rossmannem. Jest to bez wątpienia najważniejsze wydarzenie marki tej jesieni, ale nie zmienia to faktu, że konsultantki Avon zostają sercem naszej firmy - mówi Daniel Przemęcki, szef marketingu Avon Polska.

Kampania została zaprojektowana w taki sposób, aby wyróżniała się w natłoku standardowych reklam kosmetycznych. W pierwszej fazie komunikacji, marki wzajemnie „zaczepiają się” w mediach społecznościowych, co ma wzbudzić ciekawość odbiorców i zachęcić do interakcji. Kolejne etapy kampanii będą rozwijały ten dialog, angażując odbiorców w zabawną wymianę zdań.

- Nowa kampania Avon to przykład innowacyjnego podejścia do komunikacji, w której humor, autentyczność i kreatywność odgrywają kluczowe role. Avon i Rossmann, jako silne marki, skutecznie połączą siły, by dostarczyć konsumentom nowe doświadczenia i jednocześnie odświeżyć wizerunek Avon jako marki, która zna swoich odbiorców i potrafi ich zaskoczyć - podsumowuje Milena Gasperowicz – Burdyńska, brand activation & media lead, Avon Polska

Budowanie wizerunku marki poprzez autentyczność i dystans

Kampania nie jest typową promocją produktów – stawia na budowanie relacji z konsumentami poprzez autentyczność i humor. To odejście od standardowych, sprzedażowych komunikatów w branży kosmetycznej. Celem jest zbudowanie pozytywnego sentymentu do marki Avon oraz zainspirowanie konsumentów do sięgnięcia po jej produkty poprzez lekkie, nowoczesne i wyróżniające się kreacje reklamowe.

Synergia marek i unikalne doświadczenie konsumenta

Kampania zakłada szerokie wykorzystanie mediów, w tym telewizji, YouTube’a, TikTok oraz nośników display w sieci. Dzięki synergii między Avon i Rossmannem, marki będą wzajemnie wzmacniać swoją widoczność, co ma przełożyć się na zwiększenie efektywności komunikacji. W efekcie, konsumenci nie tylko będą mogli kupić kosmetyki Avon w Rossmannie, ale także zaangażować się w zabawny i świeży dialog marketingowy, co zwiększy atrakcyjność obu marek.

Kampania w mediach online rusza w październiku br. i potrwa kilka tygodni. Dodatkowym wsparciem promocyjnym jest współpraca z influencerami. Za jej realizację odpowiada agencja BrandLift, a za działania PR - Havas PR.

Decyzja o rozszerzeniu sprzedaży w ramach Rossmann to część szerszej strategii omnichannel, którą Avon konsekwentnie rozwija. W 2023 roku firma weszła ze swoimi produktami do oficjalnej strefy marki na Allegro, a także rozpoczęła współpracę z empik.pl. Od października oferuje także możliwość otwarcia sklepów i punktów franczyzowych. Wejście produktów do sieci Rossmann to kolejny krok w kierunku rozwoju modelu wielokanałowego Avon, który firma aktywnie rozwija na rynkach zagranicznych, takich jak Włochy czy Wielka Brytania. Nadal podstawą działalności firmy jest sprzedaż bezpośrednia, w Polsce z firmą współpracuje obecnie 146 tys. Konsultantek, a nowa dystrybucja ułatwi dostęp do kosmetyków marki dla klientów szukających alternatywnego kanału zakupowego.
# Newsy producenci
 reklama