Ostatnie lata były dla niej szczególnie trudne. Wymusiły kilka zwrotów akcji, jednak wygląda na to, że 2023 rok przyniesie jej upragnioną stabilizację.
Fundacja powstała w Polsce jesienią 2006 roku. Powołało ją do życia 7 fundatorów: Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Sp. z o.o., Oriflame Products Poland Sp. z o.o., Laboratorium Kosmetyczne Floslek Furmanek Sp.j., Oceanic S.A., Colgate – Palmolive (Poland) Sp. z o.o., Dax Cosmetics Sp. z o.o. i Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, by w sposób zorganizowany, na wzór projektu „Look Good Feel Better”, prowadzić regularne, bezpłatne warsztaty z pielęgnacji i makijażu dla pacjentek oddziałów onkologicznych na terenie całej Polski.
Realizację tej misji bardzo skomplikowała nam pandemia. Szukaliśmy oczywiście godnych narzędzi zastępujących spotkania w szpitalach, ale tutoriale, warsztaty online, plakaty z poradami czy same przesyłki z kosmetykami i poradnikami, to nie to samo – opowiada Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego i prezes Fundacji Piękniejsze Życie. Cieszymy się, że powoli możemy wracać do naszej regularnej działalności, do pracy z pacjentkami i szpitalami. Potrzebujemy do tego na pewno nowego planu działania, bo przed nami wciąż wiele przeszkód do pokonania.
W 2023 roku, po raz pierwszy w swojej historii, Fundacja Piękniejsze Życie będzie miała pełnoetatowego koordynatora. Od stycznia pracę na tym stanowisku rozpocznie Izabela Nienałtowska, posiadająca kilkuletnie doświadczenie w pracy dla organizacji trzeciego sektora oraz w realizacji projektów dla branży medycznej. - Moim zawodowym celem jest praca z pasją i poczuciem sensu, dlatego cieszę się z rozpoczęcia pracy dla Fundacji Piękniejsze Życie i setek kobiet, dla których nasze projekty to szansa na oderwanie się od myślenia wyłącznie o chorobie i prawdziwą zmianę w bardzo złożonym przecież procesie zdrowienia - komentuje Izabela Nienałtowska, nowa koordynatorka Fundacji Piękniejsze Życie.
Zespół fundacji kończy 2022 rok i wchodzi w 2023 r. z konkretnym planem naprawczym, którego celem jest dywersyfikacja źródeł finansowania polskiej edycji projektu „Look Good, Feel Better”. Fundacja pozostanie jednak symbolem odpowiedzialności społecznej branży kosmetycznej w Polsce. Z takim zamysłem została powołana i nadal powinna go realizować.
Każda firma kosmetyczna, mimo prowadzonych przez siebie działań charytatywnych czy CSR-owych, może wesprzeć także Fundację Piękniejsze Życie. Najprostszy sposób to przekazanie kosmetyków pielęgnacyjnych czy kolorowych, które pacjentki otrzymają podczas spotkań na oddziałach, e-warsztatów czy z okazji różnych świąt. Potrzebne są szczególnie produkty do pielęgnacji skóry zmęczonej radioterapią bądź chemioterapią. Inna metoda, równie ważna, to oczywiście wsparcie finansowe – jednorazowa darowizna, umowa sponsorska, przekazanie 1%. Liczy się naprawdę każda złotówka!
- Nadal potrzebujemy wsparcia wielu podmiotów – zarówno w obszarze pomysłów na działania, darowizn rzeczowych (kosmetyków) jak i pieniężnych. Dlatego zwracamy się do wszystkich firm dobrej woli z prośbą o rozważenie możliwości podpisania umów sponsorskich, na podstawie których można przekazywać dotacje na rzecz Fundacji Piękniejsze Życie w 2023 roku. Mamy wielką nadzieję, że w kolejnym roku branża otworzy szerzej swoje serca na potrzeby pacjentek onkologicznych - podsumowuje Blanka Chmurzyńska-Brown.