ZEW for men prezentuje wyniki badania społecznego oraz zachęca do udziału w kampanii Movember
ZEW for men prezentuje wyniki badania społecznego oraz zachęca do udziału w kampanii Movember

Mężczyźni coraz bardziej dbają o siebie i to, jak wyglądają jest dla nich tylko nieco mniej ważne, niż dla kobiet. To dane z badania, które zostało przeprowadzone przez polską markę ZEW for men, produkującą kosmetyki dla mężczyzn.

Okazuje się, że ZEW for men dba nie tylko o wygląd i codzienną higienę mężczyzn – marka została partnerem kampanii Movember Polska, która promuje wśród mężczyzn odpowiedzialne podejście do zdrowia i regularne badania profilaktyczne wykrywające raka jąder i prostaty.


Marka ZEW for men sprawdziła podejście mężczyzn do szeroko pojętego dbania o siebie – co rozumieją przez dbanie o siebie, czy wygląd jest dla nich istotny, z jakich kosmetyków korzystają, gdzie szukają informacji o kosmetykach i pielęgnacji?

Takie między innymi pytania zadano mężczyznom w badaniu „ZEW. Poczuj instynkt odkrywcy”, które zostało zrealizowane w lipcu 2017 roku na zlecenie ZEW for men przez Mobile Institute, z wykorzystaniem metody CAWI (Computer-Assisted Web Interview) responsywnych ankiet elektronicznych na reprezentatywnej grupie internautów.

Mężczyźni dbają o siebie…
Jak wynika z badania „ZEW. Poczuj instynkt odkrywcy” polscy mężczyźni dbają o siebie na różne sposoby. Najczęściej wskazują, że prowadzą życie bez nałogów (49 proc.), zdrowo się odżywiają (31 proc.), chodzą na siłownię (25 proc.), do fryzjera (19 proc.) i korzystają z kosmetyków (18 proc.).

… i chcą dobrze wyglądać

Codzienny wygląd i dbanie o siebie są dla polskich mężczyzn coraz istotniejsze. Ważność tych elementów oceniają na 3,5 w pięciostopniowej skali. W tej kwestii różnica pomiędzy mężczyznami kobietami, jest znikoma i wynosi 0,4 w pięciostopniowej skali (panie oceniły ważność wyglądu i dbania o siebie na 3,9 na 5 punktów).

Pielęgnacyjne problemy mężczyzn
Przetłuszczona skóra (25 proc.), podrażniona skóra (20 proc.), wypryski (18 proc.) oraz przesuszona skóra i broda (po 17 proc.) to najczęściej wymieniane przez mężczyzn dolegliwości związane z pielęgnacją twarzy. Mężczyźni borykają się również z łupieżem (21 proc.), wypadaniem i przetłuszczaniem włosów (kolejno 20 i 19 proc.) oraz problemami z ułożeniem brody (10 proc.). Często nie wiedzą, jak tym problemom zaradzić. Wyniki badania pokazują, że co czwarty mężczyzna chciałby zobaczyć film instruktażowy na temat męskiej pielęgnacji, skąd mógłby zasięgnąć porad i wskazówek.

Tymczasem wiedzę o dbaniu o siebie i o kosmetykach czerpią z magazynów i czasopism (27 proc.), od znajomych (26 proc.), z YouTube (22 proc.), z portali internetowych (18 proc.), z blogów (17 proc.). Czy swoją wiedzę wykorzystują przy zakupie? Badanie pokazuje, że wciąż kobiety mają ogromny wpływ na to, z jakich kosmetyków korzystają mężczyźni. Niespełna co trzeci z nich kieruje się opinią swojej partnerki podczas zakupów kosmetyków. Jednak porównywalna liczba badanych polega już wyłącznie na własnej opinii, wybierając produkt kosmetyczny.

Zauważamy coraz większą samodzielność mężczyzn w kwestii pielęgnacji, kreowania własnego stylu i doboru kosmetyków, które w tym pomagają. Wyniki naszego badania potwierdzają, że codzienny wygląd i szeroko pojęte dbanie o siebie są bardzo istotne dla polskich mężczyzn. Pokazują jednak również, że mężczyźni nie do końca wiedzą, jak powinni to robić. Szukają porad ze strony ekspertów, partnerek, blogerów oraz dziennikarzy portali i magazynów kosmetycznych, ponieważ większość z nich boryka się z problemami, takimi jak np. niedoskonałości, przetłuszczona skóra, czy łupież. Dla nas jest to informacja, żeby dostarczać rzetelnej wiedzy na temat pielęgnacji i produktów zaprojektowanych specjalnie dla mężczyzn, które adresują ich troski

– mówi Renata Białowąs, brand manager ZEW for men.

Dbasz o siebie? Badaj się!
Jednym z donioślejszych wniosków z badania „ZEW. Odkryj instynkt odkrywcy” jest stwierdzenie, że dbanie o siebie to dla Polaków przede wszystkim odpowiedzialność za swoje zdrowie (na pierwszym miejscu wśród sposobów dbania o siebie badani wymienili „życie bez nałogów”). Idąc tym tropem marka ZEW for men w listopadzie 2017 roku włączyła się w ogólnoświatową kampanię profilaktyki raka jąder i prostaty. Symbolem akcji są wąsy, które w listopadzie zapuszczają mężczyźni na cały świecie. W ten sposób „mustache” (ang. wąsy) zainspirowały nazwę listopadowej kampanii: „Movember”. ZEW for men prowadzi szereg działań wspierających kampanię, z którymi można zapoznać się na stronie internetowej pod adresem www.poczujzew.pl.

Zostaliśmy partnerem Movember Polska, żeby wspólnie z Fundacją Kapitan Światełko uświadamiać, jak ważne dla mężczyzn są regularne badania i dbanie o stan swojego zdrowia. Do ZEW for men przekonali się mężczyźni, którzy czują zew przygody i podążają własnymi ścieżkami, ale żeby ta „podróż” trwała jak najdłużej, nowotwory nie mogą być tematem tabu. Dlatego w listopadzie wpieramy kampanię Movember Polska poprzez szereg działań, które można już zobaczyć na naszej stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych. Mówimy: dbasz o siebie? Badaj się!

- komentuje Renata Białowąs, brand manager ZEW for men.

***
ZEW for men – podróże po bezdrożach i dzika natura stały się inspiracją do stworzenia nowej, polskiej marki kosmetycznej dla mężczyzn. ZEW for men to naturalne kosmetyki do mycia z węglem drzewnym z Bieszczad. W skład linii wchodzi sześć produktów: mydło do włosów, mydło do twarzy i ciała, mydło do golenia, mydło do brody, mydło 3 w 1 do twarzy, ciała i włosów oraz balsam do brody. Węgiel drzewny zawarty w linii ZEW for men skutecznie oczyszcza i odświeża. Podczas kontaktu ze skórą, jego cząsteczki przyciągają zanieczyszczenia z powierzchni, a także z jej głębszych warstw. Uznawany jest za najsilniejszy absorbent występujący w stanie naturalnym. Pochodzi z dzikich lasów, z ostatnich bieszczadzkich wypalarni węgla, których tradycja sięga ponad 50 lat. ZEW for men produkowany jest w Polsce.

# Badania rynkowe
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager