Konsumenci w każdym wieku uwielbiają promocje, ale największą popularnością cieszą się one w grupie wiekowej 18-25 lat. Jakie promocje są najatrakcyjniejsze dla poszczególnych grup wiekowych?
Informacje zaprezentowane na półce mają największy wpływ na decyzje zakupowe konsumentów, niezależnie od ich wieku. Czynnik ten jest jednak szczególnie istotny dla osób młodych: 47 proc. osób w wieku 18-25 lat twierdzi, że informacje na półce znacząco wpływają na ich decyzje zakupowe. Tej samej odpowiedzi udzieliło 38 proc. kupujących w wieku 51-69 lat. Również próbki i wersje demonstracyjne produktów mają większe znaczenie dla młodszej grupy wiekowej niż dla starszej (odpowiednio 45 i 32 proc.). Z kolei kupony wpływają na decyzje zakupowe młodych konsumentów w mniejszym stopniu, niż mogłoby się wydawać.
Szczegóły na infografice.
O badaniu
Badanie GfK FutureBuy 2016 zostało przeprowadzone na próbie 20 000+ konsumentów w wieku 18+ z 20 krajów. Zawiera odpowiedzi na pytania dotyczące zakupów online na tle kanałów tradycyjnych, procesu wyboru produktu/usługi, płatności mobilnych oraz liderów opinii i innowacji.