W sieci porównujemy ceny, kosmetyki jednak kupujemy stacjonarnie
W sieci porównujemy ceny, kosmetyki jednak kupujemy stacjonarnie

W przypadku kosmetyków sieć służy nam głównie za źródło informacji, jednak zakupów dokonujemy w sklepach stacjonarnych. Nie jest to takie zaskakujące, gdyż większość konsumentów kosmetyków chce produkt dokładnie obejrzeć, często powąchać, przetestować przed zakupem. On-line to raczej niemożliwe. Poza tym zakupy kosmetyczne sprawiają sporo przyjemności - zwłaszcza kobietom. Choć stanie przez kilka dobrych minut przed półką z kremami może wydać się towarzyszącemu podczas zakupów mężczyźnie stratą czasu, to dla kobiety jest momentem, kiedy może spokojnie wybrac coś tylko dla siebie.
Sieć rozwija się bardzo dynamicznie. Nic nie wskazuje jednak, że e-commerce zagraża sprzedaży stacjonarnej -nie w tej kategorii produktów.

Badanie Divante i IMAS, które jest kontynuacją projektu z 2011 r., pozwoliło na porównanie danych dotyczących trendów zakupowych w 25 kategoriach produktowych na przestrzeni 5 lat. Przeanalizowano zakupy m.in. w takich segmentach jak książki, kosmetyki, zabawki, muzyka, sprzęt elektroniczny i wyjazdy turystyczne, aż po produkty finansowe i akcesoria samochodowe. Głównym celem badania było określenie, jak znaczący w zachowaniach zakupowych Polaków jest przepływ klientów między internetm i tradycyjnymi zakupami, czyli efekt ROPO (Research Online, Purchase Offline) oraz SOPO (Search Offline, Purchase Online).























W internecie Polacy poszukują przede wszystkim informacji o cenie (56 proc.), opisu produktu (47 proc.) i opinii na jego temat (46 proc.). Rezerwacja miejsc hotelowych, zakup biletów lotniczych i kolejowych oraz wyjazdy turystyczne to te kategorie, na które internet ma największy wpływ, i w których klienci coraz częściej wykorzystują sieć do dokonywania transakcji. Na przeciwnym biegunie znalazły się akcesoria samochodowe, kosmetyki oraz lekarstwa.

# Badania rynkowe
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager