Provident zbadał deklaracje Polaków dotyczące świątecznych wydatków

Provident zbadał deklaracje Polaków dotyczące świątecznych wydatków

Na organizację świąt w tym roku najwięcej – ponad 2 tys. zł – zamierzają przeznaczyć rodziny z dziećmi – wynika z Barometru Providenta. Większość badanych, bo aż 84 proc., zapowiada, że sfinansuje świąteczne wydatki z bieżącego budżetu, a tylko 4 proc. przyznaje, że pomogą im w tym środki z programów socjalnych.

80 proc. Polaków spodziewa się znaleźć pod choinką prezenty, a wśród najbardziej pożądanych są biżuteria, perfumy, kosmetyki, elektronika i małe AGD.

– Początek listopada to czas, kiedy powoli zaczynamy myśleć o świątecznych wydatkach. Zapytaliśmy Polaków, ile środków na ten cel zamierzają przeznaczyć z domowego budżetu. Respondenci odpowiedzieli, że w tym roku będzie to średnio 1,7 tys. zł – mówi Magda Maślana, ekspert ds. PR w Provident Polska. – Więcej wydadzą panowie, którzy planują przeznaczyć na ten cel ok. 2 tys. zł, natomiast panie szacują, że zmieszczą się w budżecie około 1,5 tys. zł. Jednak na święta najwięcej, powyżej 2 tys. zł, zamierzają wydać trzydziestokilkulatkowie oraz rodziny z dziećmi.

Większość  Polaków przyznaje, że nie będzie mieć problemów ze sfinansowaniem tegorocznych świąt Bożego Narodzenia. 40 proc. zadeklarowało, że kupi produkty, których potrzebuje, i nie będzie się ograniczać do tych najtańszych.

Te najtańsze wybierze za to 30 proc. respondentów, którzy deklarują, że będą jednak oszczędzać i wydatki planować z głową. Z kolei co piąty respondent przyznaje, że magia świąt jest dla niego najważniejsza, dlatego zamierza spełnić wszystkie swoje marzenia i kupić wszystkie produkty, których oczekuje.

Nieodłączną częścią wigilijnych przygotowań są prezenty. 80 proc. Polaków spodziewa się, że w tym roku znajdzie je pod choinką.

– Kobiety w większości marzą o biżuterii, perfumach i kosmetykach, natomiast mężczyźni zdecydowanie wskazują na elektronikę. Co ciekawe, ten podział zmienia się również ze względu na wiek. Seniorzy chcieliby dostać bon, który będą mogli wykorzystać w dowolnym sklepie, młodzi ludzie liczą bardziej na małe AGD, natomiast osoby po 40. roku życia najbardziej ucieszyłby prezent w postaci małej elektroniki – mówi Magda Maślana.

źródło: Newseria.pl
fot. unsplash.com
# Badania rynkowe
 reklama