Polacy zwracają uwagę na eko motywy w reklamach
Polacy zwracają uwagę na eko motywy w reklamach

74 proc. Polaków pozytywnie ocenia reklamy marek, które nawiązują do ekologii - wynika z badania agencji SW Research. Prawie 60 proc. konsumentów zetknęło się z przekazem reklamowym, którego motywem przewodnim jest ekologia.

Agencja SW Research w ramach autorskiego "Ekobarometru" po raz trzeci sprawdziła postawy i nastroje polskich konsumentów wobec szeroko pojętej ekologii obecnej w różnych sferach codziennego życia.

Aż 58 proc. ankietowanych w trzecim pomiarze (prowadzonym w październiku ubr.r) zetknęło się z reklamą wykorzystującą motywy ekologiczne. W porównaniu z drugą falą badania (prowadzono w czerwcu ubr.r) to wzrost o 10 p.p. Połowa ankietowanych sądzi, że reklamy z ekologicznym motywem przyczyniają się do wzrostu świadomości ludzi na temat problemów ze środowiskiem. Prawie co trzeciemu konsumentowi pomagają wybrać produkt odpowiedzialny ekologicznie. Trzy czwarte badanych (+19 p.p. względem fali nr 2.) pozytywnie ocenia reklamy marek, które nawiązują do kwestii ekologii.

Rosnąca ekoświadomość

Rośnie także świadomość ekologiczna Polaków. Już 67 proc. badanych wskazuje, że produkt ekologiczny to taki, który nadaje się do recyklingu. 29 proc. określa się jako ekoentuzjaści. SW Research opisuje ich tak: "osoby należące do tego segmentu prawdziwie interesują się ekologią, która jest wpisana w ich system wartości". Przejawia się to poprzez codzienne czynności takie jak segregacja śmieci czy oszczędzanie światła, a ich troska o ekologię dotyczy też szerszego spektrum (np. zanikania terenów bagnistych czy jałowienia łowisk ryb). Już 46 proc. badanych określa smog jako bardzo poważny problem. Co trzecia osoba wskazuje, że w jej okolicy jest problem z jakością powietrza.

- W opinii Polaków firmy częściej przekonują się do ekologicznych zachowań z powodu korzyści z nich płynących, a także w związku z wymogami prawnymi, niż kierując się chęcią bycia ekologicznym przedsiębiorstwem. Pojemniki do segregacji śmieci czy energooszczędne żarówki to drobne usprawnienia pro-ekologiczne, które nie wymagają od firm większego zaangażowania, a pozwalają im na ograniczenie wydatków czy uniknięcie kar związanych z niedostosowaniem się do wymogów prawa. Aż 1/4 pracowników deklaruje, że firma, w której pracuje, nie podejmuje żadnych działań na rzecz ekologii i dbania o środowisko - komentuje Piotr Zimolzak, wiceprezes zarządu SW Research.

fot. unsplash.com
# Badania rynkowe
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager