Polacy stawiają producentom kosmetyków nowe wyzwania. BIO i ORGANIC przestały robić wrażenie

Polacy stawiają producentom kosmetyków nowe wyzwania. BIO i ORGANIC przestały robić wrażenie

Podczas zakupu kosmetyków Polacy zwracają uwagę głównie na ich skuteczność i jakość. Cena jest na drugim miejscu. Potem liczy się aktualna promocja i skład produktu. Z kolei najmniej istotne jest to, czy dany artykuł wyróżnia się na półce.

Oznaczenie BIO lub ORGANIC też robi już niewielkie wrażenie na konsumentach.

Ponad połowa z nich przygotowuje się do zakupów, robiąc wcześniej listę. Tyle samo osób planuje sięgnąć po konkretną markę jeszcze przed wyjściem do sklepu. Na rynku widać, że klienci stawiają producentom nowe wyzwania. Tak wynika z ogólnopolskiego badania UCE RESEARCH i aplikacji BLIX.

Polacy, odpowiadając na pytanie wielokrotnego wyboru, wskazali, że podczas zakupu najważniejszą kwestią jest dla nich skuteczność i jakość produktu – 66%. Bardzo liczy się też jego cena – 57%, aktualna promocja – 41%, a także skład – 37%. Dalszą kwestią jest to, że dany kosmetyk polecają inne osoby – 23%. Na markę zwraca uwagę 19% badanych. Marcin Lenkiewicz z aplikacji BLIX podkreśla, że stawianie jakości wyżej od ceny jest bardzo pozytywnym trendem. Konsumenci, korzystając z technologii mobilnej, są coraz bardziej świadomi składów kosmetyków, ich działania i możliwego wpływu na zdrowie oraz urodę.

– Minął już czas, w którym Polacy wybierali najtańsze produkty, bez względu na jakość. Konsumenci nie zwracają uwagi tylko na otoczkę marketingową. Stawiają producentom konkretne wymagania i prowokują pozytywną konkurencję. Klient wymaga, by zakupiony kosmetyk spełnił swoją rolę. Rośnie też świadomość na temat działania składników aktywnych – komentuje Michał Łenczyński z Akademii Sztuki Piękności i grupy wsparcia #BeautyRazem.

Z kolei najmniej istotną kwestią ze wszystkich jest to, że dany produkt wyróżnia się na półce – 2%. Nieduże znaczenie ma również oznaczenie BIO lub ORGANIC – 7%, a także szeroka gama wariantów – 9%.

Jak stwierdza Joanna Baran z aplikacji BLIX, zmieniające się standardy dopuszczania produktów do sprzedaży zmuszają producentów do weryfikacji składów. Nowe linie powinny zawierać zdrowsze składniki. Dlatego oznaczenia BIO lub ORGANIC nie są już czymś wyjątkowym. Są raczej mile widziane niż konieczne.

– Nasze społeczeństwo jest coraz bardziej świadome trików reklamowych stosowanych przez producentów. Nie wystarczy napisać na etykiecie, że kosmetyk jest BIO czy ORGANIC. Musi on być naprawdę naturalny i skuteczny. Klienci są uzbrojeni w wiedzę i narzędzia, by samodzielnie ocenić produkt. Zyskują na tym wszyscy. Wytwórcy konkurują jakością, a klienci korzystają z dobrych preparatów – zaznacza Michał Łenczyński.

Większość Polaków, idąc na zakupy kosmetyczne, wcześniej przygotowuje sobie listę – 54%. 26% badanych tego nie praktykuje. Natomiast 14% ankietowanych zawsze kupuje tego typu artykuły spontanicznie.

– Już ponad połowa konsumentów planuje swoje zakupy w rozsądny sposób, począwszy od artykułów pierwszej potrzeby, a kończąc na luksusowych kosmetykach. Tworzenie listy pozwala im zarządzać domowym budżetem i oszczędzać miejsce w domu do przechowywania produktów – uważa Joanna Baran.

Jak wynika z badania, 51% konsumentów wiedziało, że kupi daną markę jeszcze przed pójściem do sklepu. 24% myślało o kilku konkretnych producentach, ale ostateczną decyzję podejmowało w sklepie. Z kolei 18% ankietowanych nie skupiało się na żadnej konkretnej marce, lecz decydowało o niej w placówce handlowej.

– Zaufanie jest walutą XXI wieku. Na rynku kosmetyków wygląda to identycznie, jak w sektorze usług kosmetycznych. Klientka kupuje swój ulubiony krem tak samo, jak idzie do sprawdzonej kosmetyczki. Konkretny usługodawca oferuje określną jakość obsługi, a produkt reprezentuje odpowiednią skuteczność. Warto przy tym dodać, że 76,9% konsumentów korzysta z usług tej samej osoby, 19,2% okazjonalnie wybiera się do innego specjalisty, a tylko 3,9% bywa w różnych salonach. Tak wynika z badania Beauty Razem, zrealizowanego w maju tego roku – podsumowuje Michał Łenczyński.

Badanie UCE RESEARCH i aplikacji BLIX zostało przeprowadzone metodą CAWI na przełomie maja i czerwca br. na reprezentatywnej próbie 1493 dorosłych Polaków.
# Badania rynkowe
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi