Pokolenie Z na urodzie nie oszczędza

Pokolenie Z na urodzie nie oszczędza

Pokolenie Z (osoby urodzone po 1995 roku) to konsumenci, którzy najchętniej i najczęściej spośród innych generacji wydają pieniądze na urodę - tak wynika z nowych globalnych danych A.S. Watson’s. W. W 2018 roku 86% młodych klientów regularnie kupowało kosmetyki.

Te dane mają przełożenie nie tylko na na stan obecny, ale stanowią dobrą prognozę na przyszłość. W końcu mówimy o bardzo młodych ludziach, którzy albo pracują od niedawna, albo dopiero zaczną karierę zawodową. Ich sytuacja finansowa będzie więc tylko poprawiać się w perspektywie kolejnych lat.

Malina Ngai, dyrektor operacyjny grupy A.S. Watson Group powiedziała: „Generacja Z wkrótce dysponować będzie dużą siłą nabywczą. To oni są przyszłością nowoczesnego handlu detalicznego. Ważne jest, aby pozostać dla nich istotną marką, nie tylko skupiając się na produktach, których chcą, ale także na przekazie i doświadczeniach”.

Sklep Watsons na TajwanieNieustannie online, ale kupują stacjonarnie

To pokolenie, które urodziło się już w epoce internetu i nie bardzo wyobraża sobie funkcjonowanie bez smartfona. Co ciekawe w kwestii zakupów kosmetycznych internet wcale nie przechwycił tej grupy klientów. Aż 99% z nich szminki i kremy kupuje w sklepach stacjonarnych. Natomiast w sieci szukają kosmetycznych inspiracji, sprawdzają listy składników, poznają opinie innych użytkowników na temat interesujących ich kosmetyków. „Zetki” są tak naprawdę nieustannie online. Kiedy są w sklepie,  korzystają ze smartfonów na bieżąco, sprawdzając w sieci informacje i opinie o produktach, które aktualnie przeglądają na półkach.

Zdaniem większości ekspertów od handlu detaliści powinni rozwijać kierunek „cyfryzacji” półek. Pokolenie Z lubi różne możliwości digitalowe w sklepach, np. lusterka makijażowe umożliwiające automatyczne wrzucenie zdjęcia do sieci. Świat aplikacji i social mediów jest w końcu ich środowiskiem naturalnym. Dla sklepów takie cyfrowe gadżety to nie tylko  możliwość promocji skierowanej do tej grupy wiekowej, ale - co jeszcze ważniejsze - aplikacje dostarczają mnóstwa cennych danych o konsumentach, ich praktykach, zwyczajach i preferencjach. Informacja o konsumencie przekłada się zaś na wymierne korzyści finansowe.

Czynniki, które mają największy wpływ na decyzje zakupowe "zetek" to trendy, jakość i ceny.

Watson zebrał swoje dane ze światowej sieci sklepów, która obejmuje ponad 15 tys. sklepów na 25 rynkach pod 12 markami detalicznymi, m. in. Rossmann,  Superdrug, Watsons, The Perfume Shop.

# Badania rynkowe
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi