Pokolenie Z na urodzie nie oszczędza
Pokolenie Z na urodzie nie oszczędza

Pokolenie Z (osoby urodzone po 1995 roku) to konsumenci, którzy najchętniej i najczęściej spośród innych generacji wydają pieniądze na urodę - tak wynika z nowych globalnych danych A.S. Watson’s. W. W 2018 roku 86% młodych klientów regularnie kupowało kosmetyki.

Te dane mają przełożenie nie tylko na na stan obecny, ale stanowią dobrą prognozę na przyszłość. W końcu mówimy o bardzo młodych ludziach, którzy albo pracują od niedawna, albo dopiero zaczną karierę zawodową. Ich sytuacja finansowa będzie więc tylko poprawiać się w perspektywie kolejnych lat.

Malina Ngai, dyrektor operacyjny grupy A.S. Watson Group powiedziała: „Generacja Z wkrótce dysponować będzie dużą siłą nabywczą. To oni są przyszłością nowoczesnego handlu detalicznego. Ważne jest, aby pozostać dla nich istotną marką, nie tylko skupiając się na produktach, których chcą, ale także na przekazie i doświadczeniach”.

Sklep Watsons na TajwanieNieustannie online, ale kupują stacjonarnie

To pokolenie, które urodziło się już w epoce internetu i nie bardzo wyobraża sobie funkcjonowanie bez smartfona. Co ciekawe w kwestii zakupów kosmetycznych internet wcale nie przechwycił tej grupy klientów. Aż 99% z nich szminki i kremy kupuje w sklepach stacjonarnych. Natomiast w sieci szukają kosmetycznych inspiracji, sprawdzają listy składników, poznają opinie innych użytkowników na temat interesujących ich kosmetyków. „Zetki” są tak naprawdę nieustannie online. Kiedy są w sklepie,  korzystają ze smartfonów na bieżąco, sprawdzając w sieci informacje i opinie o produktach, które aktualnie przeglądają na półkach.

Zdaniem większości ekspertów od handlu detaliści powinni rozwijać kierunek „cyfryzacji” półek. Pokolenie Z lubi różne możliwości digitalowe w sklepach, np. lusterka makijażowe umożliwiające automatyczne wrzucenie zdjęcia do sieci. Świat aplikacji i social mediów jest w końcu ich środowiskiem naturalnym. Dla sklepów takie cyfrowe gadżety to nie tylko  możliwość promocji skierowanej do tej grupy wiekowej, ale - co jeszcze ważniejsze - aplikacje dostarczają mnóstwa cennych danych o konsumentach, ich praktykach, zwyczajach i preferencjach. Informacja o konsumencie przekłada się zaś na wymierne korzyści finansowe.

Czynniki, które mają największy wpływ na decyzje zakupowe "zetek" to trendy, jakość i ceny.

Watson zebrał swoje dane ze światowej sieci sklepów, która obejmuje ponad 15 tys. sklepów na 25 rynkach pod 12 markami detalicznymi, m. in. Rossmann,  Superdrug, Watsons, The Perfume Shop.

# Badania rynkowe
https://przetestujperfumy.pl/167_lacoste