By zyskać miano "zwycięzcy przełomowej innowacji", nowowprowadzone produkty musiały spełnić trzy warunki: wprowadzić całkowicie nowy koncept (a nie jedynie udoskonalenie), wygenerować sprzedaż na poziomie co najmniej 10 milionów euro lub funtów (zależnie od kraju) w pierwszym roku oraz utrzymać 90% tej sprzedaży w drugim roku.
Co zaskoczyło zatem pozytywnie na rynku kosmetycznym?
Za innowacyjne kosmetyki uznano serię Nivea Cellular Anti-Age, L’Oreal Paris Elseve Fibrology, Garnier Fructis Good Bye Damage, skompresowane dezodoranty Sure (Unilever – w Polsce znane jako Rexona) oraz Scholl Velvet Smooth Express Pedi (elektroniczna tarka do stóp).
Raport Nielsena wyjaśnia dlaczego niektóre marki odnoszą sukces, a inne ponoszą porażkę, poprzez wykorzystanie "Jobs Theory". Teoria ta zakłada, że powód, dla którego konsument sięga po dany produkt, nie jest skorelowany ani z jego definiowalnymi atrybutami, takimi jak demografia, ani z atrybutami samego produktu, ale zależy od specyficznej funkcji, którą produkt ma spełniać dla konsumenta. Poniższe przykłady obrazują jakie produkty zasłużyły na miano "zwycięzców przełomowej innowacji": - Scholl’s Velvet Smooth Express Pedi był odpowiedzią na potrzeby kobiet związane z pielęgnacją stóp. Podejście do problemu "twardej skóry" prawie nie zmieniło się przez ostatnie 100 lat, przez co konsumenci samodzielnie poszukiwali – potencjalnie szkodliwych – nowych rozwiązań. Scholl podjął współpracę z producentem elektrycznych pilników do stóp, a po pozytywnych wynikach testów produkt został wprowadzony w 48 krajach. - Sure (Rexona) – skompresowane dezodoranty to nowa technologia, która jest największą innowacją w kategorii aerozoli od ponad 30 lat. Nowy produkt zawiera 50% mniej gazu oraz 25% mniej aluminium. Technologia została zastosowana we wszystkich markach dezodorantów Unilevera, dodatkowo firma nie próbuje chronić swojej innowacji, ale dzieli się z innymi producentami.