L’Oréal inwestuje w polski start-up

L’Oréal inwestuje w polski start-up

Francuski koncern kosmetyczny L’Oréal wybrał 5 innowacyjnych startupów, w które zainwestuje, wspierając młode firmy w rozwoju. Wśród nich znalazła się polska firma Cosmose oferująca rozwiązania do retargetingu.  - Chcemy wykorzystać wsparcie L’Oreal aby wejść na rynki w Europie i USA - zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia Miron Mironiuk, 27-letni założyciel i szef Cosmose.

Koncern L’Oreal przygląda się pilnie segmentowi startupów od 2012 r., gdy uruchomił w Dolinie Krzemowej własny oddział zajmujący się poszukiwaniem młodych innowacyjnych firm. Kolejnym krokiem była inwestycja L’Oréal w inkubator Founders Factory w maju ub.r. Teraz koncern poinformował, że w ramach swojego programu inwestowania w nowe technologie wybrał 5 startupów, które zamierza wesprzeć finansowo i biznesowo. Na liście wskazanych firm znalazły się InsitU, Preemadonna, Tailify, Veleza oraz polski startup Cosmose założony i kierowany przez Mirona Mironiuka.

Na czym polega pomysł Cosmose?

- Jesteśmy w stanie z dokładnością do kilku metrów zlokalizować klienta w sklepie stacjonarnym. Po takiej wizycie aplikacje na smartfonie (YouTube, Facebook, przeglądarka) będą wiedziały, jakie reklamy mu zasugerować. Będą to reklamy tego konkretnego sklepu, np. wybrane promocje

- mówi Miron Mironiuk.

Namierzanie jest możliwe dzięki obecnej w sklepach sieci wi-fi, której nigdy nie wyłącza w smartfonach nawet 80 proc. odwiedzających. Taka sieć lokalizuje naszego smartfona w sklepie. Jest to możliwe, gdyż korzystając z Ubera, Facebooka czy YouTube’a, zazwyczaj godzimy się na przekazywanie danych o naszym położeniu. Te informacjena podstawie umów z takimi firmami jak Cosmose trafiają do ich baz danych.

Internet jest siłą
W komunikacie L’Oreal podkreślił, że zależało mu na znalezieniu młodych spółek poruszających się swobodnie w środowisku internetu i rozwiązań mobilnych i oferujących nowatorskie produkty. Dzięki rozwiązaniom propnowanym przez Cosomse łatwiej jest zrozumieć zachowania konsumentów w sklepie, następnie wrócić do nich z reklamą w internecie, by ostatecznie zmierzyć efektywność tych reklam w świecie offline.
Mironiuk nie zdradza wysokości kwoty zainwestowanej przez L’Oréal ani biznesowych szczegółów transakcji.

E-commerce ważnym segmentem dla L’Oréal
L'Oreal 5 proc. sprzedaży uzyskuje ze sklepów internetowych. Firma chce zwiększyć swoją obecność w świecie internetowym i od kilku lat rozwija dział e-commerce. Jeszcze kilka lat temu pracowało w nim 150 osób. Dziś ponad 1 tys., a dowodzi nimi Lubomira Rochet, która 3 lata temu przeszła do kosmetycznego koncernu z francuskiego oddziału Microsoft. 

# Badania rynkowe
 reklama