– Według prognoz najbliższe lata zapowiadają się obiecująco zarówno pod względem wzrostu liczby osób zamożnych i bogatych, jak i łącznego dochodu, którym dysponują. Prognozujemy, że w 2019 roku w Polsce będzie mieszkać blisko 1,3 mln osób zamożnych i bogatych, a ich dochód netto sięgnie około 220 mld zł. Warto jednak podkreślić, że dane te dotyczą wciąż stosunkowo niewielkiej części naszego społeczeństwa stanowiącej obecnie ok. 3% ogółu
– Wyniki naszego badania wskazują, że aż ośmiu na dziesięciu respondentów o dochodach powyżej 85 tys. zł brutto rocznie, kupuje dobra luksusowe. Z kolei w grupie osób zarabiających powyżej 20 tys. zł brutto miesięcznie aż 97% deklaruje nabywanie takich produktów. Osoby te zwracają uwagę przede wszystkim na jakość. W drugiej kolejności ważne są dla nich walory estetyczne. Nie bez znaczenia są również takie kwestie jak prestiż marki, unikalność, a także opinie i rekomendacje osób trzecich
- Polski rynek luksusowych perfum i kosmetyków jest dość niewielki i rozwija się stosunkowo wolno. Jednocześnie cechuje go zdecydowane rozdrobnienie. Mimo to produkty z sektora premium cieszą się zainteresowaniem konsumentów. Jego klient to osoba wymagająca i stale poszukująca nowości, dysponująca większym budżetem na zakupy luksusowe. Marka Dr Irena Eris jest marką selektywną i jako jedyna polska marka jest członkiem francuskiego stowarzyszenia Comité Colbert, do którego należą m.in. Louis Vuitton, Chanel, Dior czy Hotel Ritz. Przykład marki Dr Irena Eris pokazuje również, że przewagę konkurencyjną buduje innowacyjność. Dr Irena Eris jest jedną z niewielu firm w Europie i na świecie posiadającą własna placówkę naukowo -badawczą. Firma nieustannie inwestuje w naukę, czego dowodem są własne, oparte o skomplikowane badania patenty, liczne zgłoszenia patentowe, oraz międzynarodowe sukcesy naukowców z Centrum Naukowo-Badawczego Dr Irena Eris. Podsumowując, potencjał jest spory, ale przed nami jeszcze wiele do zrobienia