Największy wzrost sprzedaży odnotowano w przypadku żeli antybakteryjnych (2 000 proc.), spirytusu (687 proc.) oraz drożdży - 467 proc. Najwyższy spadek wartości sprzedaży dotyczył kosmetyków do twarzy (-61 proc.), wody (-24 proc.) oraz świeżych ryb i owoców morza (-24 proc.).
- Nielsen odnotował kolejny tydzień ze spadkiem wartości koszyka. Polacy korzystają z wcześniejszych zapasów, które uzupełniają, dokupując przede wszystkim produkty świeże z krótkim terminem przydatności. Trend spadkowy mogą odwrócić nadchodzące święta. Pozostajemy w domach, częściej gotujemy i pieczemy chleb, co potwierdza m.in. kilkusetprocentowy wzrost sprzedaży drożdży. Ponieważ nie wychodzimy, używamy mniej kosmetyków pielęgnacyjnych. Rośnie świadomość konieczności dbania o higienę i dezynfekcję potwierdzona utrzymującymi się wzrostami produktów antybakteryjnych - mówi Ewa Rybołowicz, dyrektor ds. współpracy z sieciami handlowymi Nielsen Connect w Polsce. Dane dotyczące wartości sprzedaży są opracowane na podstawie Panelu Handlu Detalicznego Nielsen.