Jakie kosmetyki do pielęgnacji włosów Polacy wybierają najczęściej? Rządzi szampon...

Jakie kosmetyki do pielęgnacji włosów Polacy wybierają najczęściej? Rządzi szampon...

Aż 85% Polaków nie cieszy się zdrowymi włosami i skórą głowy. Przyczyną są zarówno błędy popełniane podczas pielęgnacji, jak niewłaściwe lub niekompletne wykorzystywanie produktów dostępnych na rynku. Jak zatem Polacy dbają o swoje włosy?  Jakie kosmetyki kupują i czym się kierują przy wyborze?

Współcześnie włosy są bardziej narażone na zniszczenia czy zanieczyszczenia niż kiedyś, a co za tym idzie wymagają staranniejszej pielęgnacji. Świadczyć o tym może problem z łupieżem, przetłuszczającą się skórą głowy czy wypadaniem. Tymczasem, jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie WS Academy Wierzbicki & Schmidt, profesjonalnej marki do pielęgnacji włosów, zdecydowana większość Polaków (71%) na co dzień głównie używa szamponu. Bywa on zastępowany przez inne produkty np. przez suche szampony w przypadku kobiet, czy produkty myjące 2w1 przez mężczyzn. 31,5% respondentów sięga również systematycznie po odżywki ze spłukiwaniem, a w dalszej kolejności po maski do włosów (20%) oraz odżywki bez spłukiwania (16%). Do pielęgnacji fryzury wciąż wykorzystywane jest mydło (8,5%) – ponad dwukrotnie częściej przez mężczyzn niż kobiety, a rzadziej już specjalistyczne ampułki (6%), po które chętniej sięgają z kolei panie.


Wśród kosmetyków do stylizacji najpopularniejsze są żele, pasty lub olejki (15%), pianki (13%) i lakiery (12%). Rzadziej stosowane są np. kosmetyki termoochronne (8%), chociaż panie często wykonują stylizacje na gorąco.

Wybierając wspomniane produkty do włosów 40% badanych twierdzi, że kieruje się jakością, częściej niż co trzeci  (36%) ceną, a 30% dopasowaniem do potrzeb. Dla co czwartej osoby przy zakupie istotny jest skład (24%) oraz marka (25%). Kobiety poza jakością sugerują się przeznaczeniem kosmetyków, podczas gdy dla mężczyzn zaraz po jakości liczy się cena. Najmniej istotnymi czynnikami dla badanych okazały się pojemność produktu (10%), reklamy zachęcające do zakupu (6%), kraj produkcji kosmetyku (4,7%) oraz… wygląd opakowania (4,4%).


A czy Polacy zwracają uwagę na zawartość kupowanych kosmetyków? Tylko niespełna 5% badanych deklaruje, że zna wiele składników znajdujących się w szamponach i odżywkach i podobna grupa zapewnia, że stara się analizować etykiety. 30% badanych nie rozpoznaje jednak składu, a interesuje się jedynie przeznaczeniem kosmetyku. Skład czasami zdarza się czytać tylko 21% ankietowanym i robią to wówczas, gdy szukają specjalistycznego produktu. Są i tacy (18%), którzy kupują drogą eliminacji - znają tylko tych kilka składników, których starają się wystrzegać.

 

 


Badanie zostało zrealizowane przez agencję SW RESEARCH metodą CAWI na zlecenie marki WS Academy Wierzbicki&Schmidt, profesjonalnej marki kosmetyków do pielęgnacji włosów. Wzięło w nim udział 1045 Polaków w wieku 18-40 lat.

# Badania rynkowe
 reklama