Badanie w USA i Wielkiej Brytanii: influencerzy nie przekonują do zakupów
Badanie w USA i Wielkiej Brytanii: influencerzy nie przekonują do zakupów

Zaledwie 15 proc. konsumentów w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych twierdzi, że rekomendacje wpływowych osób w mediach społecznościowych motywują ich do zakupów.

Ponad połowa respondentów z Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych twierdzi, że do dokonania zakupów zmotywowały ich bezpłatna dostawa produktów lub promocje. Jest to szczególnie istotne w przypadku marek modowych i kosmetycznych oraz środków higieny osobistej, ponieważ dwie piąte fanów influencerów zamierza zrobić takie zakupy w najbliższej przyszłości - wynika z badania przeprowadzonego przez platformę influencer merketingu Influencer oraz GlobalWebIndex.

Z badań wynika, że rekomendacje influencerów mają niewielki wpływ na decyzje zakupowe obserwujących ich osób. W ankiecie przeprowadzonej wśród konsumentów w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych, którzy śledzą influencerów w mediach społecznościowych, tylko 15 proc. badanych stwierdziło, że zachęty ze strony influencerów motywują ich do dokonania zakupu.

Dla porównania ponad połowa konsumentów, którzy śledzą influencerów, twierdzi, że bezpłatna dostawa (57 proc.) i promocje (52 proc.) zmotywowałyby ich do zakupu.

Sugeruje to, że marki nie powinny korzystać wyłącznie z rekomendacji influencerów, lecz łączyć je z innymi działaniami marketingowymi. Poza modą i kosmetykami, badani fani influencerów wskazywali, że w najbliższym czasie planują zakupy elektroniki osobistej (29 proc.), wyposażenia domu (28 proc.), usług dostawy jedzenia (26 proc.).

Pewnie trudno nazwać to "odkryciem Ameryki". Wielu świadomych konsumentów ma wrażenie, że olbrzymie budżety przeznaczane na gwiazdy internetu sprawiają, że sieć kompletnie się skomercjalizowała, a profile celebrytów (insta-celebrytów) to po prostu słupy ogłoszeniowe. Konsumenci wydają się być coraz bardziej impregnowani na tego typu treści, mimo że agencje interaktywne przekonują o wyskiej skuteczności tego typu przekazów. Prawda pewnie leży gdzieś po środku, a marki powinny dobrze zastanawiać się nad tym, z kim warto prowadzić działania, by z jednej strony zwiększać zasięgi brandu, z drugiej - nie być jedną z wielu marek pokazywanych każdego tygodnia przez influencera/influencerkę.
 
# Badania rynkowe
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager