Badanie w USA i Wielkiej Brytanii: influencerzy nie przekonują do zakupów

Badanie w USA i Wielkiej Brytanii: influencerzy nie przekonują do zakupów

Zaledwie 15 proc. konsumentów w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych twierdzi, że rekomendacje wpływowych osób w mediach społecznościowych motywują ich do zakupów.

Ponad połowa respondentów z Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych twierdzi, że do dokonania zakupów zmotywowały ich bezpłatna dostawa produktów lub promocje. Jest to szczególnie istotne w przypadku marek modowych i kosmetycznych oraz środków higieny osobistej, ponieważ dwie piąte fanów influencerów zamierza zrobić takie zakupy w najbliższej przyszłości - wynika z badania przeprowadzonego przez platformę influencer merketingu Influencer oraz GlobalWebIndex.

Z badań wynika, że rekomendacje influencerów mają niewielki wpływ na decyzje zakupowe obserwujących ich osób. W ankiecie przeprowadzonej wśród konsumentów w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych, którzy śledzą influencerów w mediach społecznościowych, tylko 15 proc. badanych stwierdziło, że zachęty ze strony influencerów motywują ich do dokonania zakupu.

Dla porównania ponad połowa konsumentów, którzy śledzą influencerów, twierdzi, że bezpłatna dostawa (57 proc.) i promocje (52 proc.) zmotywowałyby ich do zakupu.

Sugeruje to, że marki nie powinny korzystać wyłącznie z rekomendacji influencerów, lecz łączyć je z innymi działaniami marketingowymi. Poza modą i kosmetykami, badani fani influencerów wskazywali, że w najbliższym czasie planują zakupy elektroniki osobistej (29 proc.), wyposażenia domu (28 proc.), usług dostawy jedzenia (26 proc.).

Pewnie trudno nazwać to "odkryciem Ameryki". Wielu świadomych konsumentów ma wrażenie, że olbrzymie budżety przeznaczane na gwiazdy internetu sprawiają, że sieć kompletnie się skomercjalizowała, a profile celebrytów (insta-celebrytów) to po prostu słupy ogłoszeniowe. Konsumenci wydają się być coraz bardziej impregnowani na tego typu treści, mimo że agencje interaktywne przekonują o wyskiej skuteczności tego typu przekazów. Prawda pewnie leży gdzieś po środku, a marki powinny dobrze zastanawiać się nad tym, z kim warto prowadzić działania, by z jednej strony zwiększać zasięgi brandu, z drugiej - nie być jedną z wielu marek pokazywanych każdego tygodnia przez influencera/influencerkę.
 
# Badania rynkowe
 reklama