Badanie w USA i Wielkiej Brytanii: influencerzy nie przekonują do zakupów

Badanie w USA i Wielkiej Brytanii: influencerzy nie przekonują do zakupów

Zaledwie 15 proc. konsumentów w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych twierdzi, że rekomendacje wpływowych osób w mediach społecznościowych motywują ich do zakupów.

Ponad połowa respondentów z Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych twierdzi, że do dokonania zakupów zmotywowały ich bezpłatna dostawa produktów lub promocje. Jest to szczególnie istotne w przypadku marek modowych i kosmetycznych oraz środków higieny osobistej, ponieważ dwie piąte fanów influencerów zamierza zrobić takie zakupy w najbliższej przyszłości - wynika z badania przeprowadzonego przez platformę influencer merketingu Influencer oraz GlobalWebIndex.

Z badań wynika, że rekomendacje influencerów mają niewielki wpływ na decyzje zakupowe obserwujących ich osób. W ankiecie przeprowadzonej wśród konsumentów w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych, którzy śledzą influencerów w mediach społecznościowych, tylko 15 proc. badanych stwierdziło, że zachęty ze strony influencerów motywują ich do dokonania zakupu.

Dla porównania ponad połowa konsumentów, którzy śledzą influencerów, twierdzi, że bezpłatna dostawa (57 proc.) i promocje (52 proc.) zmotywowałyby ich do zakupu.

Sugeruje to, że marki nie powinny korzystać wyłącznie z rekomendacji influencerów, lecz łączyć je z innymi działaniami marketingowymi. Poza modą i kosmetykami, badani fani influencerów wskazywali, że w najbliższym czasie planują zakupy elektroniki osobistej (29 proc.), wyposażenia domu (28 proc.), usług dostawy jedzenia (26 proc.).

Pewnie trudno nazwać to "odkryciem Ameryki". Wielu świadomych konsumentów ma wrażenie, że olbrzymie budżety przeznaczane na gwiazdy internetu sprawiają, że sieć kompletnie się skomercjalizowała, a profile celebrytów (insta-celebrytów) to po prostu słupy ogłoszeniowe. Konsumenci wydają się być coraz bardziej impregnowani na tego typu treści, mimo że agencje interaktywne przekonują o wyskiej skuteczności tego typu przekazów. Prawda pewnie leży gdzieś po środku, a marki powinny dobrze zastanawiać się nad tym, z kim warto prowadzić działania, by z jednej strony zwiększać zasięgi brandu, z drugiej - nie być jedną z wielu marek pokazywanych każdego tygodnia przez influencera/influencerkę.
 
# Badania rynkowe
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi