Atrakcyjna cena i naturalny skład mają znaczenie przy zakupie kosmetyków. Nivea i Ziaja markami chętnie wybieranymi zarówno przez kobiety, jak też mężczyzn

Atrakcyjna cena i naturalny skład mają znaczenie przy zakupie kosmetyków. Nivea i Ziaja markami chętnie wybieranymi zarówno przez kobiety, jak też mężczyzn

Co jest ważne dla polskich konsumentów przy wyborze kosmetyku? Przede wszystkim cena. Ten czynnik bardzo ważny jest aż dla 46 proc. kupujących.

Można jednak zauważyć, że konsumenci podchodzą bardziej świadomie do swoich zakupów, biorąc pod uwagę skład i doceniając naturalność kosmetyku. To kluczowe wnioski z badania przeprowadzonego przez Pentagon Research.

Na dalszych kolejnościach czynników postrzeganych jako bardzo ważne i ważne respondenci wskazują skład widoczny na etykiecie, naturalność produktu, a także markę. Poza tym przy zakupie kosmetyków nie bez znaczenia pozostają rekomendacje znajomych i opinie, jakie można znaleźć na temat produktu w internecie. Oznaczenie o organiczności kosmetyku to również czynnik, na który zwraca uwagę coraz większa grupa odbiorców.

Patrząc jednak na najczęściej wybierane marki, trudno wśród nich znaleźć marki wybitnie naturalne, choć coraz częściej producenci starają się wprowadzać do oferty bardziej zielone linie.

Ledwie 12,5 proc. zapytanych za bardzo ważny czynnik uznaje reklamy w mediach.

Top marki kosmetyków w Polsce - badanie Pentagon Research

Trzy najczęściej wybierane marki przez kobiety to: Nivea (33,9 proc.), Ziaja (25,4 proc.) i Avon (17,5 proc). Dalsze miejsca zajęły odpowiednio: L'Oréal, Garnier, Eveline, Dove, Bielenda, Rimmel i AA.

W przypadku mężczyzn pierwsza trójka przedstawia się następująco: Nivea (48,4 proc.), Adidas (27,5 proc.) oraz Ziaja (10,7 proc.). Za nimi plasują się: Avon, Axe, Rexona, Dove, L'Oréal, Old Spice i Palmolive. U pań zatem pojawia się kilka lubianych marek rodzimych polskich producentów, a wśród mężczyzn dominują marki koncernowe.

O badaniu
Badanie zrealizowano między 10 a 15 stycznia 2019 r. na próbie 1000 respondentów zarejestrowanych w internetowym panelu badawczym Pentagon Online, w ramach cyklicznego badania Pentagon Omnibus. Jako technikę badawczą wykorzystano ankietę internetową (CAWI). Próba dobierana była metodą kwotową. Jest reprezentatywna pod względem struktury płci i wieku dla populacji mieszkańców Polski w wieku 18–59 lat.

# Badania rynkowe
 reklama