Można jednak zauważyć, że konsumenci podchodzą bardziej świadomie do swoich zakupów, biorąc pod uwagę skład i doceniając naturalność kosmetyku. To kluczowe wnioski z badania przeprowadzonego przez Pentagon Research.
Na dalszych kolejnościach czynników postrzeganych jako bardzo ważne i ważne respondenci wskazują skład widoczny na etykiecie, naturalność produktu, a także markę. Poza tym przy zakupie kosmetyków nie bez znaczenia pozostają rekomendacje znajomych i opinie, jakie można znaleźć na temat produktu w internecie. Oznaczenie o organiczności kosmetyku to również czynnik, na który zwraca uwagę coraz większa grupa odbiorców.
Patrząc jednak na najczęściej wybierane marki, trudno wśród nich znaleźć marki wybitnie naturalne, choć coraz częściej producenci starają się wprowadzać do oferty bardziej zielone linie.
Ledwie 12,5 proc. zapytanych za bardzo ważny czynnik uznaje reklamy w mediach.
Trzy najczęściej wybierane marki przez kobiety to: Nivea (33,9 proc.), Ziaja (25,4 proc.) i Avon (17,5 proc). Dalsze miejsca zajęły odpowiednio: L'Oréal, Garnier, Eveline, Dove, Bielenda, Rimmel i AA.
W przypadku mężczyzn pierwsza trójka przedstawia się następująco: Nivea (48,4 proc.), Adidas (27,5 proc.) oraz Ziaja (10,7 proc.). Za nimi plasują się: Avon, Axe, Rexona, Dove, L'Oréal, Old Spice i Palmolive. U pań zatem pojawia się kilka lubianych marek rodzimych polskich producentów, a wśród mężczyzn dominują marki koncernowe.