Tych trendów w biznesie kosmetycznym nie można przegapić w roku 2019
Tych trendów w biznesie kosmetycznym nie można przegapić w roku 2019

Konsumenci mają przesyt na pielęgnacyjny przesyt. Zaczynają odczuwać, że co za dużo, to niezdrowo. Wolą prostsze rozwiązania, rozsądniejsze zakupy i nieco więcej dystansu do kwestii pielęgnacji, która nie powinna być przesadnie skomplikowana.

Ale wciąż skuteczna. I dopasowana do tego, w jakim świecie żyć nam przyszło…

1. Powrót do minimalizmu

Nawet jeśli Zachód wciąż ogląda się na propozycje płynące do nas z Dalekiego Wschodu, to Korea już czuje, że etap wieloetapowej, czytaj wieloproduktowej pielęgnacji jest w kontrze do naszych postaw konsumenckich. Zwyczajnie – coraz więcej konsumentów, szczególnie millenialsów, źle się czuje z „nadilością” kosmetyków na łazienkowych półkach. Połowa zwykle się się marnuje, co idzie kompletnie  w poprzek nurtowi zero-waste i rozsądnym zakupom. Zresztą ten przymus kupowania coraz bardziej straramy się ignorować. Minimalizm wypiera zachłanny konsumpcjonizm. Poza tym zabiegane Europejki kompletnie nie mają czasu ani głowy do nakładania na twarz poszczególnych warstw kosmetyków. Co na to Korea?

Nadciągają produkty-hero. Bohaterowie wielkich akcji w mini wydaniu. Trend nazywa się skip-care.

Oznacza, że nie potrzebujemy kilku produktów do nawilżania, rozświetlania czy działania anty-aging. Wystarczy jeden do określonego działania, ale skuteczny. Mocno skoncentrowany. Hybrydowy. Takie wielofunkcyjne kosmetyki mają przed sobą dobry czas.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

. 가볍고 촉촉한 포뮬라에 담긴 결코 가볍지 않은 아줄렌의 수분진정 효과! #블루미스트토너 뒤죽박죽 예민한 피부를 속부터 채워주는 수분감과 기분까지 좋아지는 은은한 라벤더향까지 느껴보세요!.. . #무스투스 #무스투스토너 #블루토너 #MUSTUS #bluemisttoner

Post udostępniony przez 무스투스 (@mustuskorea)


2. Uroda i zdrowie

Granica między lekiem a kosmetykiem jest zasadnicza i informowanie, że kosmetyk cokolwiek leczy jest niedopuszczalne. Niemniej widać wyraźnie, że dla konsumentów uroda jest coraz mocniej powiązana ze zdrowiem. Współcześni konsumenci są znacznie bardziej świadomi powiązań między wewnętrzną równowagą a dobrym samopoczuciem oraz pozytywnymi efektami, jakie wywiera taki stan na piękno zewnętrzne.

Obserwujemy zatem rosnący trend w zakresie produktów kosmetycznych i produktów o wzmocnionej skuteczności, które działają zarówno wewnętrznie, jak i zewnętrznie. Są dobre dla ciała i dla ducha...

Wpisują się w ten nurt wszelkie kosmetyki inspirowane spa, ziołolecznictwem, Ajurwedą. Ale nie tylko: w Internetowych wyszukiwarkach przybywa haseł związanych z.. . kosmetykami gojącymi skórę i kojącymi ją, co część analityków wiąże z coraz większą ilością zabiegów medycyny estetycznej, a więc i koniecznością stosowania odpowiednich produktów po wampirzym liftingu, mezoterapii czy botoksie.

Rośnie też świadomość wpływu odżywiania na stan skóry i dłuższe zachowanie młodego wyglądu. Oprócz tego, że deklaratywnie coraz więcej osób próbuje wdrożyć lepsze nawyki żywieniowe, to na półkach drogerii przybywa żywności funkcjonalnej i suplementów. „360º Beauty” to nowe określenie, które coraz częściej używane jest w naszej branży.

3. Transparentność

To nieuchronne. Najpierw były blogi, które wnikliwie analizowały składy INCI kosmetyków, poddając marki czasem zasłużonej, czasem niekoniecznie krytyce. Wydawało się, że pozostanie to ważne dla nielicznej grupy bardzo wymagających konsumentek. Tymczasem kamyk po kamyku, lawina ruszyła. Okazało się, że coraz więcej kobiet dysponuje sporą wiedzą z zakresu chemii kosmetycznej i nie waha się jej użyć;-)

Dziś firmy kosmetyczne bardzo często muszą tłumaczyć się przed konsumentkami z powodu zastosowanych składników lub wręcz mówią o całej liście „składników niepożądanych”, których z uwagi na ich odbiór przez konsumenta, używać nie mogą, bo spotyka się to z dużą krytyką.  

A utrata popularności po prostu kosztuje, i to słono... Nawet jeśli konsumentka nie potrafi dokonać szybkiej oceny INCI z głowy, to ma przecież dostęp do rozmaitych stron w Internecie i aplikacji dekodujących składy. Dla producenta oznacza to, by być przygotowanym na szybkie i klarowne odpowiedzi, czy i dlaczego dany składnik zastosował w produkcie. Niestety oznacza to też konieczność walki z mitami, która ma to do siebie, że przypomina walkę z wiatrakami.

Ten trend na transparentność staje się coraz bardziej widoczny w designie opakowań. INCI to nie tylko drobny maczek na odwrocie opakowania. Coraz częściej marki wpisują kluczowe składniki na froncie opakowań. I wszystko jasne;-)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

#???? 21 ingredients for double serum by Clarins #???? @clarinsitalia ❤️ @la.fabrique.de.mai #cosmeticsingredients #doubleserum #profoto #phaseone #cosmeticsphotography #stilllifephotography #stilllifephoto #productphoto #productphotography

Post udostępniony przez Palast Photographie (@palastphotographie)

 

4. Kapsułki i ampułki

Oprócz przejrzystości, klientki oczekują skuteczności i świeżych receptur laboratoryjnych w hermetycznych opakowaniach. Wzrasta więc sukcesywnie sprzedaż produktów zamkniętych w szklane fiolki i ampułki. Ich zaletą, w przeciwieństwie do tradycyjnych serum, jest profesjonalne opakowanie, które pomaga utrzymać świeżość produktu. Konsumentki traktują taką formę kosmetyku niemal jak indywidualnie zapakowany zabieg. Fiolka rzeczywiście pomaga utrzymać siłę działania aktywnych składników, takich jak witamina C, kwas glikolowy i wielu innych. Natomiast poprzez skojarzenia z medycyną, daje wrażenie większej skuteczności i natychmiastowości działania.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Which one do you prefer?You can choose one of them babor#salonkosmetyczny#ampules#ampułki#pielegnacja#regenaration#moisture#hydration#goclaw#kosmetyki

Post udostępniony przez Studio Urody Aldona Górska (@aldona1735)

 

5. Mikrobiom i antyosksydanty

Konsumenci coraz lepiej znają koncepcję dobrych bakterii i złych bakterii w skórze. Wiedzą, że nie można jej  wyjaławiać z tych pierwszych, bo wówczas idealne warunki do wzrostu mają bakterie chorobotwórcze. Tendencja wprowadzania probiotyków do pielęgnacji skóry będzie kontynuowana w roku 2019, a kolejny krok to zapewne większa personalizacja tychże produktów.

Nadal będzie utrzymywać się zainteresowanie konsumentów produktami anti-pollution. Zanieczyszczenie jest silnym czynnikiem wzmagającym wrażliwość skóry, ale przy tym odpowiedzialne jest także za wiele oznak przedwczesnego starzenia się ze względu na stres oksydacyjny.

Konsumenci oczekują więc technologii, która będzie pomagała im w walce z wolnymi rodnikami. Kosmetyk ma być miejską tarczą miejską. Mocnym nocnym regeneretatorem nocą. Detoksykującym remedium. Innowacją mają być rozwiązania sprzyjające wzmacnianiu naturalnej odporności skóry. W laboratoriach trwają prace nad wykorzystaniem w tym celu drożdży w kosmetyce.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

MultiActive Detox - Krema detoksifikuese për ditën dhe natën?? ?? mbroni lëkurën nga papastërtitë e ajrit dhe hidratoni atë. Porositë mund t'i bëni online?? ?? #vollarécosmetics #detox #dayandnight #moisturizing #antipollution #q10 #facecare #mbccosmetics #multiactive

Post udostępniony przez Kozmetika Teuta online (@kozmetikateuta.online)


źródło: amerykańskie wydanie 01/2019 Harpers Bazaar
# Raporty tematyczne

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Brand Manager - rekrutacja ukryta Oferta pracy: Export Manager/rekrutracja ukryta Oferta pracy: Dr Grehen - Specjalista działu sprzedaży i mediów społecznościowych Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Oferta pracy: Torf Corporation - Specjalista ds. digital marketingu Oferta pracy: Dax Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja - Menedżer ds. E-commerce Oferta pracy: Drogerie Natura - Brand Manager (kosmetyki kolorowe, marki własne) Oferta pracy: Sanofi - Specjalista Technolog w Dziale Badawczo-Rozwojowym(R&D) Oferta pracy: Maurisse - Specjalista ds. marketingu - Product Manager Oferta pracy: Elfa Pharm Polska - Specjalista ds. marketingu internetowego i social media Oferta pracy: Technolog Kosmetyków Naturalnych Oferta pracy: Key Account Manager Oferta pracy: NATURATIV Szef Sprzedaży i Rozwoju Rynku - Polska Oferta pracy: Technolog - MPS Koszalin Oferta pracy: Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Barwa - Krajowy Koordynator ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Partner of Promotion - Specjalista ds. PR Oferta pracy: Miraculum - Brand Manager Oferta pracy: Super-Pharm Manager ds. Zakupów Działu Kosmetycznego Oferta pracy: Beliso - Export Manager Oferta pracy: Laboratorum Kosmetyczne Dr Irena Eris: Koordynator Wsparcia Sprzedaży - Europa Wschodnia Oferta pracy: Veoli Botanica - Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Farmona - Marketing Manager Oferta pracy: 4mass Regionalny Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Floslek - Specjalista ds. marketingu&PR Oferta pracy: Jeronimo Martins - Menedżer ds. Marketingu Digital Oferta pracy: Miya Cosmetics - Digital Manager Oferta pracy: Miya Cosmetics - Specjalista ds. sprzedaży Oferta pracy: Delia Cosmetics - Brand Manager Herla - Regionalny Kierownik Sprzedaży Herla - Eksport Manager Oferta Pracy: Equalan Pharma - Młodszy Specjalista ds. Marketingu TZMO SA - Koordynator Sekcji Wyrobów Kosmetycznych Nivea - Przedstawiciel Handlowy ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Delia Cosmetics - Product Manager Oferta pracy: Delia Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego