Siłą działającej od 18 lat Grupy Digitree są wszechstronne kompetencje cyfrowe, wspieranie klientów od celu po efekt oraz odpowiedzialność za realizowane działania.
77 proc. Polaków robi zakupy online, a 57 proc. kupuje kosmetyki i perfumy online. Wydają na nie średnio 131 zł miesięcznie wynika z raportu E-commerce w Polsce 2020 od firmy Gemius. Rekordowe tempo rozwoju rynku e-commerce i gotowość Polaków do internetowych zakupów rodzi wyzwania dla sklepów internetowych w branży beauty.
Na fali zainteresowania zakupami online wciąż powstają nowe sklepy. Dla sprzedawców rosnąca konkurencja oznacza spadek wartości koszyków czy niższą retencję, czyli mniejszą liczbę powracających klientów. Na coraz silniejszych konkurentów wyrastają marketplace’y wabiące klientów niższą ceną.
Sprzedawcy szukając wyjścia z impasu sądzą, że przyciągną klientów zwiększając wydatki na reklamę Google Ads, oferując kolejne promocje czy prowadząc wyniszczającą wojnę cenową. Nie wiedzą, że istnieją inne, a przede wszystkim skuteczne i sprawdzone sposoby na zwiększenie ruchu, wzrost retencji, redukcję porzuconych koszyków czy pozyskiwanie nowych grup klientów
Sprzedawcy powinni skoncentrować się na wykorzystaniu potencjału marketing automation. To sprawdzone rozwiązanie do prowadzenia spersonalizowanej komunikacji. Marketing automation umożliwia precyzyjną komunikację z klientem na jego warunkach. Klient potrzebuje wielokrotnego kontaktu z marką, aby najpierw ją poznać, zaufać, a następnie zacząć kupować.
Automatyzacja komunikacji przynosi mierzalne efekty w postaci wzrostu zaufania klienta do marki i zwiększenia lojalności. Są jednak warunki. Na przykład, skuteczność działań marketing automation zależy od jakości bazy danych klientów, z którymi prowadzimy komunikację. Problem ten rozwiązuje organiczna budowa własnej bazy, jej dalsze pielęgnowanie i umiejętne monetyzowanie.
Tak jak napisaliśmy, sercem marketing automation jest spersonalizowana komunikacja. To antidotum na ratowanie porzuconych koszyków. To powszechna sytuacja, gdy klient jest bliski zamknięcia transakcji, od decyzji powstrzymuje go jednak nie do końca uświadomiona wątpliwość.
Umiejętne wykorzystanie potencjału komunikacji narzędzia Potrafimy przekonać go do podjęcia decyzji przez dalszą komunikację wykorzystującą rekomendacje produktowe i narzędzia na stronie sklepu.
Polski rynek ma określony potencjał. Dlatego sprzedawcy szukając metod na zwiększenie sprzedaży w naturalny sposób chcą sprzedawać w innych krajach. Sprzedaż przez zagraniczny marketplace to dobry i perspektywiczny ruch. Oferowane przez Digitree narzędzia umożliwiają automatyzację całego proces sprzedaży, integracje marketplacu z platformą sprzedażowa klienta.
Grupa Digitree znana jest nie tylko z wszechstronnej znajomości branży e-commerce, ale również z podejścia do klienta, które polega na przejęciu odpowiedzialności za realizację celów biznesowych. Na sukces partnerów biznesowych pracuje blisko 300 specjalistów grupy, tworząc jedną z największych w kraju firm w obszarze usług e-commerce 360.
Dla marki Kontigo spółka przygotowała i wdrożyła kompleksową strategię e-commerce oraz spersonalizowany proces składania zamówienia. Specjaliści od IT z integrowali sklep z systemem ERP oraz PIM. Kontigo to sklepy kosmetyczne oferujące asortyment dostępny w przystępnej cenie dla każdej kobiety.
Dla zainteresowanych uchylmy nieco technicznej kuchni jak przebiegał proces wdrożenia.
Dotychczasowa platforma klienta została przeniesiona na Magento 2 z wykorzystaniem wersji Enterprise, która oferowała niezbędne funkcjonalności. Następnym krokiem była integracja Magento z SAP oraz programem lojalnościowym.
Jakie były efekty pracy? Powstał nowoczesny sklep online, którego autorska koncepcja wyróżnia się na tle konkurencji. Sednem realizacji było wdrożenie spersonalizowanego procesu zamówienia, dostosowanego do wewnętrznych procesów organizacji. Nowy sklep Kontigo znacząco poprawił również UX i przyczynił się do wzrostu konwersji, co było głównym celem, który został osiągnięty.
Słynąca z wysokiej jakości kosmetyków do pielęgnacji z naturalnymi składnikami marka Tołpa postawiła za cel wzrost sprzedaży swoich produktów. W tym celu Digitree przeprowadziła kampanię mailingową i afiliacyjną wśród potencjalnych odbiorców zainteresowanych produktami z kategorii kosmetyki, uroda i piękno.
Efektem działań mailingowych było wygenerowanie 3269 sprzedaży - średnio 326 miesięcznie - na łączną kwotę 300 tys. zł, uzyskując click-rate (CR) na poziomie 2,3 proc. w modelu CPUC. Wynikiem działań afiliacyjnych prowadzonych w modelu CPS było 878 sprzedaży na kwotę 81 tys. zł.
Dla marki Tołpa spółki z Grupy Digitree przeprowadziły również analizę potrzeb. W jej wyniku zaproponowaliśmy rozwój najnowszej wersji platformy Magento 2, na której powstał nowy sklep internetowy. Platforma Magento 2 jest dziś rekomendowanym rozwiązaniem dla sklepów średniej wielkości. Dlaczego?
Magento łączy siłę otwartego ekosystemu (Open Source) i zaplecza strategicznego firmy Adobe. Elastyczność i nieograniczone możliwości rozbudowy i modyfikacji umożliwiają programistom rozwój technologii i łatwy dostęp do narzędzi, modułów i dalszych integracji, co gwarantuje stabilny rozwój. Oparcie silnika sklepu o Magento zapewnia możliwość bezpiecznego rozwoju sklepu wraz z rosnącym ruchem bez konieczności zmiany platformy.
Zamierzonym efektem podjętych działań było stworzenie unikatowego systemu, który umożliwiał dodanie do koszyka produktów bezpośrednio z zewnętrznych landing pages. Grupa Digitree w ramach współpracy wspierała klienta w działaniach w kanałach e-commerce i w mediach.
Zaprezentowane przykłady realizacji sklepów pokazują wielowymiarowy charakter projektów e-commerce 360. Do pracy przy przebudowie czy budowie nowych sklepów zaangażowane są nie tylko zespoły programistów, specjalistów od UX czy marketing automation. Dziś sukces w sprzedaży to praca analityków budujących strategię biznesową i komunikacyjną marki. To właśnie realistycznie sformułowana długofalowa wizja rozwoju biznesu jest fundamentem powodzenia na burzliwych wodach internetowej sprzedaży.
Co to znaczy w praktyce? To gotowość do wzięcia odpowiedzialności za własne kompetencje i realizację założonych celów biznesowych. Z takiego proklienckiego podejścia znana jest na rynku Grupa Digitree.
Spółka wspiera sprzedawców począwszy od planowania i budowy strategii marki, komunikacji i strategii mediowej, przez budowę sklepów internetowych, działania związane z social mediami, content marketingiem, pozycjonowaniem, po zaawansowaną analitykę i raportowanie, a także doradztwo prawne w zakresie RODO.
Oprócz realizacji dla branży beauty Grupa Digitree współpracuje z branżą finansową, obsługując 70 proc. dużych banków. W ich portfolio znajduje się 80 proc. domów mediowych i agencji obsługujących największe marki.
Zainteresowanych odsyłamy do zapoznania się ze szczegółowym zakresem usług świadczonych przez Grupę Digitree.