Lirene: zdecydowanie stawiamy na eko-opakowania
Lirene: zdecydowanie stawiamy na eko-opakowania

Marlena Misiurska-Marczak, Kierownik Działu Rozwoju Opakowań, Lirene:

Projektując opakowania kosmetyków Lirene wkładamy wiele pracy aby były one jak najbardziej przyjazne naturze. Mniej plastiku (poprzez rezygnację z celofanu, mniejszą gramaturę etykiet czy opakowań), kartoniki z papieru z certyfikatem FSC, opakowania z biotworzyw i innowacje opakowaniowe (takie jak wymienne wkłady czy wielorazowe woreczki zamiast kartoników) to tylko niektóre przykłady zrealizowanych działań Lirene.

Projektując opakowania często jednak spotykamy się z trudnością w jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, czym tak naprawdę jest eko opakowanie. Warto pamiętać, że każde opakowanie stanowi po jego zużyciu odpad. Jeżeli nie zagospodarujemy tego odpadu, wpływamy na środowisko. Dlatego jako producent staramy się minimalizować negatywny wpływ na nasze środowisko wieloma działaniami, wśród których niezmiernie istotne jest również projektowanie opakowań. Dobieramy je tak, aby można było je ponownie wykorzystać - zarówno przez naszego konsumenta, jak i przez firmy zajmujące się odzyskiem opakowań.

Opakowania Lirene są:

  • wykonane z materiałów jednorodnych, często pozyskanych z surowców odnawialnych,
  • zmniejszamy ich wielkość, dzięki czemu odpad jest mniejszy – przykładem są kosmetyki Lirene Jestem ECO,
  • rezygnujemy ze zbędnych elementów opakowania,
  • przechodzimy na lżejsze opakowania,
  • stosujemy do naszych opakowań surowce wykorzystane już wcześniej, tzw. surowce PCR.

W naszym podejściu za eko opakowanie uznajemy takie, które zostało mądrze zaprojektowane, zgodnie z zasadami gospodarki o obiegu zamkniętym, odpowiednio wyprodukowane i odpowiednio zagospodarowane po jego zużyciu.

Czy opakowanie szklane jest eko? Tak, jak najbardziej, jeżeli spełnia powyższe założenia.

Ale czy jest lepsze niż opakowanie z plastiku - to trudno rozstrzygnąć, ponieważ każde z nich ma swoje plusy i minusy.

Szkło postrzegane jest jako to bardziej ekologiczne, jednak często nie zdajemy sobie sprawy z poniższych faktów:

  • wymaga pozyskiwania piasku, co nie jest obojętne dla wielu ekosystemów występujących na naszej planecie;
  • przy produkcji szkła musi być uzyskana bardzo wysoka temperatura, aby piasek się stopił - około 1300 st C. Aby uzyskać taką temperaturę, trzeba zużyć dużo energii, którą też trzeba wyprodukować;
  • szkło zwykle jest ciężkie, a więc transport takich opakowań jest mniej ekologiczny niż transport lżejszych plastikowych opakowań.

Więcej o opakowaniach, jakie stosujemy przeczytać można na naszej stronie internetowej: https://lirene.pl/opakowania-przyjazne-srodowisku/

# Raporty tematyczne
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Veoli Botanica - Product Manager Verona Products Professional - Export Manager Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Senelle Cosmetics: Specjalista ds. marketingu - Content Manager Mokosh Cosmetics: Specjalista ds. Marketingu i PR Kire Skin - Export Manager Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager