Hootsuite i Talkwalker wytypowały 50 globalnych love brandów - które marki kosmetyczne znalazły się w zestawieniu?

Hootsuite i Talkwalker wytypowały 50 globalnych love brandów - które marki kosmetyczne znalazły się w zestawieniu?

Agencje Hootsuite i Talkwalker opracowały ranking 50 globalnych love brands. W całym zestawieniu największy udział wygenerowały marki z branży beauty – ponad 22%.

Twórcy raportu zwracają uwagę, jak ważne są obecnie w budowaniu relacji marka-konsument social media. Jednak na socialach sprawa się nie kończy. Liczą się też wartości wyrażane przez samą markę lub jej producenta (zrównoważony rozwój, etyka biznesowa, fair-trade, przyjazne środowisko pracy, etc.). Aż 48 proc. millenialsów kupuje tylko te marki, które współgrają z ich odbiorem rzeczywistości i wartościami. Jeszcze dalej idą zetki – dla 85 proc. z nich zaufanie do marki przekłada się na konkretne decyzje zakupowe.

W ogólnym zestawieniu kosmetycznych love brandów pewne zaskoczenie – choć z perspektywy demograficznej już nieco mniejsze – tu najwyżej notowana jest indyjska marka kosmetyków makijażowych Colorbar Cosmetics (3 miejsce w całym rankingu). Oczko niżej znalazła się francuska marka Nuxe, od lat wierna idei naturalności, zrównoważonego rozwoju i zaufania, którego nie zawodzi. Marka dorobiła się prawdziwie kultowego produktu – olejek Prodogieuse, który jest absolutnym bestsellerem od wielu lat.

Miejsce 11 w rankingu przypadło Oral-B, marce cenionej za innowacje na rzecz zdrowych i pięknych zębów. Miejsce 14 – i znów siła Indii – tu marka niekoniecznie znana w Europie, ale silna w Azji – Bombay Shaving Company, wyróżniająca się nietuzinkowymi pomysłami marketingowymi.

Na miejscu 20 globalnego zestawienia – Palmolive – jej celem do 2025 roku jest taak integracja designu, by od opakowania po zapach produkt wzbudzał tylko pozytywne emocje konsumentów. Oczko niżej – marka luksusowa – Lancôme, marka, która jest uwielbiana od dekad i coraz mocniej inwestuje w cyfrowe rozwiązania – np. wirtualne przymiarki koloru pomadki - digitalizacja zbliża ją do młodych konsumentek. Na pozycji 24 – Estée Lauder. Marka ceniona w grupie dojrzałych konsumentek, dla których zawsze była synonimem luksusu, teraz coraz śmielej puszcza oko do młodszych odbiorców – brand jest już obecny na Tik Toku, a kreatywne posty dotyczące eko-podejścia, np. jak dać drugie życie opakowaniom po kosmetykach, wzbudzają szacunek odbiorców. Miejsce 27 przypadło Yves Rocher, marce lubianej od lat w Europie i Ameryce Pn., teraz szturmującej rynek azjatycki. Dzięki nawiązywaniu lokalnych współprac marka przeżywa tam prawdziwy boom – a wystarczyła choćby „tylko” współpraca z niezwykle popularnym tajskim aktorem i piosenkarzem Mew Supassit, by zdobyć serca tamtejszych konsumentów.

Na pozycji 29 – największa kosmetyczna firma świata – L’Oréal. Klienci doceniają coraz większe inwestycji w ekologicznie czystą produkcję, personalizację rozwiązań kosmetycznych, wsłuchiwanie się w głosy konsumentów dotyczące formulacji i składników, ale przede wszystkim serca wciąż zdobywają udane kampanie reklamowe. Hasło „Jesteś tego warta” pozostaje kosmetycznym majstersztykiem od dziesięcioleci. Oczko niżej znalazł się brand należący do koncernu Procter&Gamble – Pantene, a na 38 – Head&Shoulders – dla obu marek paliwem są zaufanie konsumentów, specjalizacja w jednej kategorii - włosy -  i udane kampanie reklamowe.

Miejsce 40 to marka, która mocno zyskała w czasie pandemii – odkażacze Dettol.

Zakskakująco nisko może wydawać się pozycja Huda Beauty – marki, która rządzi na Instagramie z 50 mln. obserwujących. Marka stawia na pozytywny, inkluzywny i zachęcający przekaz, czym zjednuje sobie serca konsumentek na całym świecie.

W raporcie zaprezentowano również zestawienia Top 10 love brandów na poszczególnych rynkach – i jak łatwo się domyśleć różnice są znaczące, zwłaszcza między Azją a Europą.

Raport powstał w oparciu o badanie sentymentu i zaangażowanie konsumentów pochodzące z wielu danych, w tym social mediów oraz ocen i recenzji internetowych, przetworzonych przez Talkwalker Consumer Intelligence Acceleration Platform.
# Raporty tematyczne
loki joanna

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi