Bielenda: rozwój ekoopakowań napędzają regulacje, ale też oczekiwania konsumentów

Bielenda: rozwój ekoopakowań napędzają regulacje, ale też oczekiwania konsumentów

Gerta Pająk, product manager Bielenda Kosmetyki Naturalne:

Rozwiązań w zakresie ekoopakowań jest dziś coraz więcej. Rozwój, napędzany aktywnością instytucji, organizacji pozarządowych oraz samych konsumentów, jest przy tym wielotorowy. To efekt rosnącej świadomości nas wszystkich, co wymusza podejmowanie faktycznych działań na rzecz ochrony środowiska naturalnego. Ma to również swoje odbicie w zmianach legislacyjnych - wdrażanych już teraz lub proponowanych przez instytucje międzynarodowe.

Inwestycje prowadzone są pod kątem udoskonalania różnych typów materiałów - stąd na rynku jest coraz więcej pomysłów na opakowania przyjazne naturze, bazujących na różnych surowcach. Ekodziałania są też realizowane po naszej stronie - producenta kosmetyków. Tworzymy takie formuły preparatów, m.in. w zakresie ich konsystencji czy sposobów aplikacji, aby wykorzystywać najnowsze i najbardziej przyjazne środowisku metody ich przechowywania i dostarczania konsumentom.

Wymieniając przykładowe rozwiązania, które stosujemy w firmie Bielenda, mogę się oprzeć m.in. na tych wdrożonych dla naszych ostatnich serii kosmetycznych, takich jak Eco Nature czy Eco Sorbet. Szklane słoiczki powstają w części ze stłuczki poprodukcyjnej, a w produkcji nakrętek wykorzystywane są wiórki drewniane. Etykiety wydrukowane są na biofolii, która jest biodegradowalna. W produkcji opakowań stosowane są liczne technologie recyklingu: m.in. rPet (z przetworzonych butelek PET) czy PCR (z recyklingu odpadów pochodzących od konsumentów). Nie stosujemy celofanu (dodatkowego opakowania foliowego). Kartoniki posiadają certyfikat FSC (restrykcyjnie kontrolujący dostawców papieru i drewna). Cały czas współpracujemy też z naszymi partnerami nad kolejnymi pomysłami w tym zakresie.

# Raporty tematyczne
 reklama