Kwestia naturalności dotyczy zarówno składu preparatów, jak również ich produkcji czy sposobu wytwarzania opakowań. Roślinny skład, z możliwie najwyższą zawartością substancji pochodzenia naturalnego, to jedna z głównych cech kosmetyków, która pozwala osiągnąć sukces sprzedażowy.
Konsumenci doceniają też przy tym proekologiczne podejście do samej produkcji czy metod pakowania. Korzystanie z plastiku i szkła z recyklingu, zwrot ku biodegradowalnym materiałom czy rezygnacja z dodatkowych folii to tylko kilka przykładów, które branża wypracowała już jako standard.
Obok tego musimy cały czas zaciekawiać konsumentów nowościami i szybko reagować na to, co dzieje się na rynku.
Cały czas śledzimy innowacje w surowcach, monitorujemy badania nad składnikami aktywnymi czy analizujemy opinie w naszych mediach społecznościowych. To właśnie dzięki nim konsument ma dziś bezpośredni kontakt z marką i ogromne możliwości wyrażenia swojej opinii czy zadania pytania.
Wszystko to wpływa na dynamikę produkcji, dystrybucji i promocji. Dlatego kierujemy się zasadą, że każda nowość musi doskonale wpisywać się w aktualne trendy i stanowić realną odpowiedź na potrzeby rynku – nie tylko w sferze kosmetycznej, ale też dbania o zdrowie i dobre samopoczucie.
Kolejnym obszarem istotnym dla konsumentów jest przyjemność stosowania kosmetyków. W obliczy ograniczeń związanych z wyjazdami do SPA czy wizytami u kosmetyczki, znaczenia nabrała sensoryczność pielęgnacji domowej.
Konsumenci chcą czuć przyjemność w czasie nakładania kremu na twarz czy aplikacji balsamu na ciało. Forma produktu oraz paleta kompozycji zapachowych – idealnie współgrających z rodzajem produktu i jego przeznaczeniem, upodobaniami grupy docelowej, opakowaniem, designem i użytymi składnikami aktywnymi – daje gwarancję pełnego odbioru kosmetyku i podnosi jego atrakcyjność.