Unilever zainwestuje 20 mln euro w budowę nowej fabryki w Ukrainie

Unilever zainwestuje 20 mln euro w budowę nowej fabryki w Ukrainie

Unilever ogłosił, że zainwestuje 20 milionów euro w nowy zakład produkcyjny w obwodzie kijowskim, aby wesprzeć rozwój swojej działalności w Ukrainie i podkreślić swoje długoterminowe zaangażowanie w tym kraju.

Budowa rozpocznie się jeszcze w tym roku, a otwarcie fabryki planowane jest na 2024 rok.

Nowa fabryka w Ukrainie będzie zatrudniać około stu osób. Będzie produkowała środki higieny osobistej, w tym szampony i żele pod prysznic dla takich marek jak Dove, Axe, TRESemmé i Clear. Produkty powstałe w zakładzie w obwodzie kijowskim w pierwszej kolejności zaopatrywać będą lokalny rynek ukraiński, a w przyszłości również pozostałe rynki europejskie.

Inwestycja powstanie zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi, wykorzystując energię odnawialną i tym samym przyczyniając się do realizacji celu Unilever polegającego na zerowej emisji netto w całym łańcuchu wartości do 2039 r.

– Ta inwestycja pokazuje nasze długoterminowe zaangażowanie na rzecz kraju i jego mieszkańców, w tym naszych pracowników, klientów i partnerów. To także odpowiedni sposób na uczczenie 30-lecia naszej działalności w Ukrainie, które będziemy obchodzić jeszcze w tym roku – mówi Vasyl Bovdilov, dyrektor generalny Unilever Ukraina. – Nowy zakład produkcyjny stworzy miejsca pracy, zwiększy nasze moce produkcyjne, a przede wszystkim zaspokoi potrzeby ukraińskich konsumentów, dzięki wysokiej jakości, zrównoważonym produktom.

Unilever zatrudnia obecnie w Ukrainie ponad sto osób. Od wybuchu wojny Unilever koncentruje się na zapewnieniu bezpieczeństwa i dobrego samopoczucia ukraińskim pracownikom i ich rodzinom. Firma przekazała wsparcie finansowe i rzeczowe w postaci produktów Unilever o wartości ponad 15 mln euro, ściśle współpracując z agencjami ONZ i lokalnymi organizacjami pozarządowymi, aby zapewnić pomoc tam, gdzie jest ona najbardziej potrzebna. Unilever będzie też nadal dostarczać pomoc humanitarną, aby wesprzeć ludność Ukrainy.

# Newsy producenci
 reklama