Unilever inwestuje 100 mln euro w rozwój własnych możliwości tworzenia zapachów

Unilever inwestuje 100 mln euro w rozwój własnych możliwości tworzenia zapachów

Brytyjski koncern FMCG podkreśla, że ​​ten ruch da jej większą kontrolę nad projektowaniem i udoskonalaniem zapachów, zapewniając firmie „zwinność w identyfikowaniu trendów zapachowych i reagowaniu na nie”.

Dom perfum Unilever będzie napędzany najnowszymi technologiami rozwoju produktów cyfrowych i AI, a techniki neuronauki będą wykorzystywane do zrozumienia, w jaki sposób zapach wpływa na nastrój i mierzalnie poprawia samopoczucie emocjonalne. Firma rekrutuje ekspertów-perfumiarzy z Wielkiej Brytanii, USA i Indii, którzy będą pracować w ramach globalnego portfolio marek. Będą mieli dostęp do ponad 1000 surowców w celu tworzenia zapachów, skupiając się na ocenie, pomiarach, testach i analizie danych. Unilever powiedział, że zwiększenie wewnętrznych możliwości jest zgodne z ogólnym planem działań wzrostu firmy, który ma na celu dostarczanie „nieprzegapialnie lepszych” produktów.

Szybciej i skuteczniej in-house

„Z radością ogłaszamy inwestycję w wysokości 100 mln euro w budowę wiodącego domu perfum w Unilever” — powiedział Richard Slater, dyrektor ds. badań i rozwoju w Unilever. „Ta inicjatywa umożliwi nam tworzenie i rozwijanie własnych zapachów, a także dalszą ścisłą współpracę z naszymi ważnymi obecnymi partnerami w branży

„Opracowanie zapachów, które konsumenci pokochają, i ulepszenie ogólnego doświadczenia naszych produktów” – to podstawowy cel tej inwestycji.

Unilever historycznie współpracował z globalnymi domami perfumeryjnymi w celu tworzenia zapachów do swoich produktów, w tym kremów pod prysznic i dezodorantów. „Takie partnerstwa pozostają dla nas ważne, ponieważ rozwijamy nasze możliwości wewnętrzne, co spowoduje przejście Unilever na model hybrydowy” — czytamy w oświadczeniu firmy.

Unilever nie jest jedyną firmą kosmetyczną inwestującą w swoją wiedzę specjalistyczną w zakresie zapachów. Givaudan otworzył w Szanghaju w Chinach swoje pierwsze kreatywne centrum zapachowe. Szwajcarski dostawca perfum wykorzysta tę przestrzeń do nawiązywania partnerstw z chińskimi markami w celu współtworzenia perfum i kompozycji zapachowych w pielęgnacji.
fot. unsplash
# Newsy producenci
loki joanna