Silcare w nowej odsłonie
Silcare w nowej odsłonie

Marka Silcare istnieje na rynku ponad 15 lat, to wciąż jest na nowo odkrywana przez klientów. Jej symbolem stał się mocno różowy słoiczek – kultowy już produkt Base One, światłoutwardzalny żel do stylizacji paznokci. Spółka wytwarza swoje produkty w Gorzowie, zatrudniając na miejscu 400 osób. To tu powstają wielobarwne hybrydy, żele, ale również kosmetyka biała.

Wśród pielęgnacji odnajdziemy m.in. linię nappa, dedykowaną do stóp, czy pięknie pachnącą So Rose! So Gold! Dłonie i stopy to nie tylko paznokcie, ale również wypielęgnowana skóra – filozofią firmy jest kompleksowe podejście. Kosmetyki marki Silcare można kupić w sieci wewnętrznej dystrybucji – Drogeriach Silcare, sklepie internetowym marki, ale też u partnerów w kraju i na świecie.

Bliskie relacje z klientkami mobilizują i twórczo aktywują

- Konsumenci kojarzą nas głównie z produktami do stylizacji paznokci. Co ciekawe, cenią nas zarówno profesjonaliści, jak również użytkowniczki indywidualne. Zaskakujemy europejską jakością, odpowiadamy na potrzeby klientów, robimy to efektywniej, produkując w Polsce. Zbudowaliśmy wokół marki społeczność, która mobilizuje nas do ciągłego rozwoju – mówi dyrektor marketingu Silcare, Dolores Greń.

Na dowód swoich słów firma przytacza wyniki badań, które wykazały, że Silcare ceniony jest za wysoką jakość swoich produktów, polskie pochodzenie, jak również przystępną cenę.

Linia Flexy, hybrydy w zgrabnych, kwadratowych buteleczkach, to bestseller sprzedażowy. Dzięki temu, że są niewielkiej pojemności, w wielu atrakcyjnych kolorach, użytkowniczki mogą je zmieniać, tak jak chcą, kiedy tylko chcą. - Nasze użytkowniczki są dla nas inspiracją. Cieszy nas, że kreują markę razem z nami, to one podsyłają nam kolory, na które czekają czy też obiektywnie wyrażają się na temat nowości. Z badania wynika, że odbiorcy bardzo cenią sobie relacje poprzez portale społecznościowe, to Facebook jest dla nich głównym źródłem pozyskiwania informacji o ofercie. Dla nas to sygnał, aby być jeszcze bardziej atrakcyjnym i przystępnym. Finalnie podjęliśmy decyzję o zmianie strategii komunikacji marki, przykładowo zaangażowaliśmy do wspierania dialogu poprzez media społecznościowe ambasadorki, które są dla odbiorców wiarygodne, gdyż jako stylistki, trenerki pracują na produktach Silcare – kontynuuje Dolores.

To, co ważne

Marka stawia sobie za cel być bardziej wyrazistą, skupiać się na wartościach, które są istotne dla użytkowniczek – polskie pochodzenie, jakość, autentyczność, atrakcyjność cenowa. Poprzez kolory, zapachy, konsystencję chciałaby mieć wpływ na zmianę, inspirować do tego, by kobiety stawały się kim tylko chcą. „Mówimy «kobieta jest zmianą» zamiast «kobieta zmienną jest», zachęcamy «Bądź zmieniona» (Change is HERe) i odkrywaj siebie wraz z nami”.

Jedno słuszne nie istnieje

Marki często opierają swoją komunikację na archetypach. Wyróżniamy 12 takich wzorców, podzielonych według skali Ja-Ty i Porządek-Chaos. Za punkt odniesienia marki Silcare posłużył archetyp odkrywcy, dla którego główną wartością jest wolność. Skupia się bardziej na sobie, ale też bliżej mu do nieprzewidywalnej wizji świata. Wyrusza w podróż, często w nieznane. Nie ogranicza się, poszukuje, sprawia mu przyjemność doświadczanie. Tym samym Silcare chce uniknąć szufladki, że przykładowo do businesswoman pasują tylko jasne barwy na paznokciach. Wszak jednego dnia mamy ochotę na neony, a drugiego na pastele. Marka uważa, że minął czas na idealne reklamy, które pokazują tylko jeden, właściwy scenariusz. Zwłaszcza w czasie pandemii widzimy, że nie ma nic stałego. Patrząc globalnie – czerwone wino może być serwowane do ryb, a adidasy wyglądają super do sukienki. Marka Silcare podpisuje się pod tym, że dobrostan powinien być plasowany wyżej niż konwenanse. Bądźmy sobą, zmiana i tak nas dotyczy, choćby pory roku nam o tym przypominają.

Czas na zmianę

Marka zrewidowała także swoje kolory, rozszerzyła paletę barw firmowych – zdecydowanej, intensywnej magencie towarzyszy delikatny pudrowy róż oraz ciepły beż.

Skąd taki pomysł na komunikację marki? W temacie wyboru archetypu firmy kosmetyczne najczęściej stawiają się w roli opiekuna, towarzysza, magika czy też popularnej ostatnio niewinności i czystości – Innocent. Bazowanie na zmianie to w przypadku kosmetyków dość nietypowe podejście, marki zachęcają zwykle do lojalności, długofalowej pielęgnacji, cudownych efektów.

- Dążymy do zmiany, do odkrywania, jesteśmy gotowi także uchylać rąbka tajemnicy i pokazywać od kuchni, co się dzieje u nas. Przybliżać odbiorcom, jak wytwarzamy produkty, jak kolory wyglądają na żywo, co robimy dla lokalnej społeczności. Marka to dla nas dialog, ale też i podróż. Ten archetyp jest dla nas bardzo autentyczny, sama firma nieustannie zmienia się od środka, w ciągu dekady urosła w bardzo dynamicznym tempie. Inspirujemy tysiącami kolorów, ale wiemy, że nie tylko chodzi o paznokcie. Aspirujemy do tego, aby wyzwalać dobre samopoczucie, towarzyszyć kobietom w codzienności. Każda podróż zaczyna się od małego kroku, niech piękne paznokcie, dłonie i stopy zaprowadzą nas tam, dokąd chcemy – podsumowuje Dolores Gleń.

# Newsy producenci
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager