Resibo zmienia się z myślą o ekologii i rosnącej świadomości konsumentów
Resibo zmienia się z myślą o ekologii i rosnącej świadomości konsumentów

Resibo, polska marka kosmetyków naturalnych, przeszła właśnie rebranding.

Jego wynikiem są nie tylko zmiany graficzne, ale przede wszystkim zaproponowanie nowych standardów, jeśli chodzi o ekologiczne opakowania i transparentność marki.

Więcej ekologii

Resibo powstało w 2014 roku z potrzeby chwili. Założycielka marki, Ewelina Kwit-Betlej, pierwszy kosmetyk stworzyła metodą prób i błędów, mieszając aż 60 różnych olejów w 300 różnych formułach. Rezultatem podzieliła się z przyjaciółkami. Kiedy go zużyły, wróciły po więcej.

– Od samego początku jednym z filarów naszej marki jest naturalność – mówi Ewelina Kwit-Betlej. – Dzięki recepturom opartym o naturalną moc roślin i zaawansowanej technologii tworzymy kosmetyki, które dbają o wszystkie potrzeby skóry, są w 100% wegańskie i w co najmniej 94% stworzone ze składników naturalnych. Promujemy też zachowania ekologiczne wśród naszej społeczności.

Marka pozyskuje składniki tylko z odpowiedzialnych źródeł i mocno stawia na ekologiczne opakowania, szczególnie szklane. W ramach rebrandingu plastikowe tubki zostały zamienione aluminiowymi lub wyprodukowanymi z tworzywa PCR, pochodzącego z recyklingu odpadów z gospodarstw domowych i mogącego się pochwalić znacznie niższym śladem węglowym niż standardowe opakowania z tworzyw sztucznych.

– Już od ponad dwóch lat staramy się, aby każdy nowy kosmetyk pojawiał się w ekologicznym opakowaniu. W ciągu najbliższych 5 lat planujemy ograniczyć zużycie plastiku o 10 ton, a w ciągu 10 lat zmniejszyć zużycie papieru aż o 20 ton – dodaje Ewelina Kwit-Betlej. – Myśląc o przyszłości naszej planety, krok po kroku tworzymy markę kosmetyczną, która odpowiada na wyzwania naszych czasów.


Krok w stronę przyszłości rynku kosmetycznego

Kluczowym filarem etycznym Resibo jest zaufanie. Firma od początku stawia na transparentność w kwestii składu, a teraz poszła w tym aspekcie o krok dalej. Po rebrandingu na froncie opakowań pojawiły się główne składniki aktywne. To z jednej strony wyjście naprzeciw rosnącej potrzebie świadomości konsumentów, z drugiej – zwrócenie uwagi na kluczowy wymiar skuteczności, jakim jest przemyślany i poprzedzony niezliczonymi testami dobór składników.

Jedną z najbardziej widocznych zmian na opakowaniach są też nowe, inspirowane malarstwem motywy graficzne. Punktem wyjścia dla ich stworzenia było założenie, że konsumenci lubią otaczać się sztuką użytkową i czerpią z niej przyjemność, niezależnie od tego, czy mowa o meblach czy opakowaniach kosmetyków. Równolegle pojawiło się też więcej motywów cielesnych, w tym takich, które dekonstruują sztucznie wykreowane kanony piękna i wspierają samoakceptację. Nie zabrakło wreszcie zabawy formą, która pozwala luźniej potraktować pielęgnację – aby ta nie kojarzyła się z przykrym obowiązkiem, ale była wyczekiwanym momentem w ciągu dnia.

– Wartości etyczne, takie jak transparentność, wyznaczą rozwój rynku kosmetycznego na najbliższe dekady – dodaje Ewelina Kwit-Betlej. – Nie zawsze trzeba je komunikować w sposób poważny, ale trudno już dziś wyobrazić sobie jakąkolwiek istotną zmianę bez podążania w kierunku rozwiązań ekologicznych, wspierania samoakceptacji konsumentów i odpowiadania na rosnącą potrzebę wiedzy na temat składu. 

 

# Newsy producenci
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Grupa Inco SA - Technolog R&D Oferta pracy: E-commerce Key Account Manager (branża kosmetyczna) Oferta pracy: Pelion SA - Product Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. zakupów i logistyki Oferta pracy: Polemika - Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Resibo - Specjalista ds. zakupów Oferta pracy: Brand Manager/Product Manager Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. Eksportu Oferta pracy: Abriga Polska - Specjalista ds. rozwoju produktu Veoli Botanica - Product Manager Verona Products Professional - Export Manager Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Senelle Cosmetics: Specjalista ds. marketingu - Content Manager Mokosh Cosmetics: Specjalista ds. Marketingu i PR Kire Skin - Export Manager Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager