W sieci pojawił się film, w którym jeden z konsumentów odkrył, że pod etykietą żelu do dezynfekcji marki Dr Szmich (producent Delia), kryje się... zmywacz do paznokci. Zaniepokojony sytuacją internauta udostępnił materiał, który rozniósł się po sieci. Firma wystosowała na szczęście dementi i uspokaja konsumentów, że sięgają po pełnowartościowy produkt, który rzeczywiście jest rzeczywiście żelem antybakteryjnym. Cała "afera" wynikła wyłącznie z braku dostępności opakowań na rynku.
Dr Szmich to marka stworzona przez Dr. inż. Józefa Szmicha, absolwenta i wykładowcę Wydziału Biochemii i Biotechnologii Politechniki Łódzkiej, twórcę grupy kapitałowej Delia Cosmetics, który już od ponad dwóch dekad z sukcesami prowadzi działalność w branży kosmetycznej w Polsce i 90 innych krajach na całym świecie.
Od redakcji: Jak widać w dobie zarazy uważać należy nie tylko na chorobę, ale także fake newsy. Dobrze, że firma szybko zareagowała, aczkolwiek trudno też dziwić się reakcjom zaskoczonych pierwotnie całą sytuacją konsumentów. Jedno jest pewne: firmy kosmetyczne powinny być w tej sytuacji dobrze przygotowane na komunikację kryzysową.