Naturalność, nauka, innowacje – Laboratorium Kosmetyczne AVA

Naturalność, nauka, innowacje – Laboratorium Kosmetyczne AVA

Tradycja jest siłą marki. Dziedzictwo i doświadczenie to ważne składowe rynkowej rozpoznawalności i wiarygodności firmy. Ważne jest jednak, by trzymać rękę na pulsie współczesnych trendów i zmieniających się oczekiwań konsumentów. Przeszłość i przyszłość znajdują wspólny mianownik w tym co tu i teraz.

Laboratorium Kosmetyczne AVA to jedna z najstarszych polskich, prywatnych firm kosmetycznych. W tym roku firma obchodzi jubileusz 60-lecia. Firmie od początku istnienia przyświeca hasło: „W zgodzie z naturą”. Firma stawiała na ekologiczne rozwiązania na długo zanim naturalność stała się wiodącym kosmetycznym trendem.  Zamiłowanie do natury jest po prostu w DNA tej marki.

Naturalnie z pasji

AVA została założona przez farmaceutkę Irenę Dysput, pasjonatkę naturalnej pielęgnacji. Na początku w ofercie pojawiły się tylko trzy kosmetyki, w tym obecny do dzisiaj – i to w niezmienionej formule (!) - krem AVA-Mustela. Niewielki biznes prywatny w czasach poprzedniej epoki był prawdziwym wyzwaniem organizacyjnym, ale dzięki zapałowi jego twórców przedsiębiorstwo sukcesywnie się rozwijało. Polki szybko polubiły kosmetykki, ale marka popularność zdobyła także za naszą wschodnią granicą, gdzie produkty Avy sprzedawano w sieci polskich sklepów Wanda. To był zresztą okres, który utrwalił w świadomości tamtejszych klientek przekonanie, że najlepsze kosmetyki pochodzą z Polski. W 1987 r. prowadzenie firmy przejęła córka założycielki - Larysa Dysput, która zdecydowała, że to, co jest fundamanetalną wartością firmy – czyli naturalność produktów – będzie wciąż głównym kierunkiem rozwoju marki.

Dynamiczny rozwój, niezmiennie wartości

To się zdecydowanie udało. Mimo, że wciąż byliśmy jeszcze daleko od kosmetycznego boomu, sporo klientek już wtedy poszukiwało kosmetyków, które z natury czerpią to, co w niej najlepsze. Właścicielka firmy daleka była zresztą od pustych deklaracji. AVA była pierwszą polską marką z certyfikatem ECOCERT, przyznanym w roku 2008.

Firma sukcesywnie zwiększała sprzedaż, wchodząc do kolejnych wiodących sieci handlowych. Coraz silniejszym filarem biznesu w latach dwutysięcznych stawał się także eksport. W 2014 toku w ramach struktury firmy wyodrębiono spółkę AVA Lab, odpowiedzialną za produkcję private label.

Zrównoważany rozwój

Podstawę receptur kosmetyków AVA stanowią organiczne i naturalne surowce roślinne i olejki. Dla właścicieli ważne jest, by pochodziły one z plantacji monitorowanych, tak aby cały proces produkcji – już od pierwszego ogniwa pozyskiwania surowców – odbywał się z troską o środowisko naturalne. Etyka i odpowiedzialność producenta to również troska o współpracę z dostawcami, którzy nie tylko przestrzegają zasad zrównoważonej produkcji, ale również dbają o respektowanie praw człowieka i zasad fair-trade.

Naturalność dotyczy nie tylko formuł produktów, ale również ich opakowań – zaakceptowanych przez Ecocert i wpisujących się w trend zero-waste.

Naturalne i hypoalergiczne

Oprócz naturalności, wyróżnikiem marki są hypoalergiczne formuły. Produkty tworzone są przez doświadczonych specjalistów. Bazują na autorskich formulacjach, a niektóre linie tworzone są we współpracy z jednostkami naukowo-badawczymi. Marka zdecydowanie chce wykorzystywać to, co najlepsze w naturze, ale łączyć to z możliwościami współczesnej biotechnologii, gwarantującej wysoką skuteczność i przyjemność stosowania produktów. Obecnie w ofercie marki jest wyjątkowo szeroka gama produktów (dostępne w drogeriach stacjonarnych i online, m. in. na https://horex.pl/ava.html). Nie oznacza to jednak przesadnego nakręcenia karuzeli nowości. W tej kwestii zdecydowanie AVA stawia na jakość, nie ilość.

Idzie nowe

W 2021 roku firma przeniosła się do nowej siedziby. To kompletnie nowo wybudowany, nowoczesny obiekt w miejscowości Całowanie. Laboratorium ma teraz możliwość zwiększenia mocy w zakresie produkcji kosmetyków na rynek krajowy, zagraniczny oraz rozwijanie i zwiększanie produkcji marek własnych.

Nowa siedziba to również najnowszej generacji laboratoria, zaplecze magazynowe i przestrzenne, nowoczesne biura.

Nowość! Fuzja nauki i natury

Laboratorium Kosmetycznego AVA po kilku latach badań i pracy nad nowymi technologiami, we współpracy z jednostkami naukowo-badawczymi, stworzyła innowacyjną, przełomową linię kosmetyków Botanical HiTech. Są to wyjątkowe produkty do pielęgnacji twarzy, które zawierają do 98% składników pochodzenia naturalnego. W skład linii wchodzą: liftingujący krem do twarzy na dzień, odmładzający krem do twarzy na noc, korektor zmarszczek, regenerujące serum modelujące owal twarzy oraz krem pod oczy. Linię uzupełnia duet do demakijażu: skutecznie oczyszczające mleczko i odświeżający toni

W trendzie slow-age

Linia Botanical HiTech to pielęgnacja odmładzająca i liftingująca – spowalnia pojawienie się oznak starzenia, wykazuje skuteczne działanie przeciwzmarszczkowe i silnie regenerujące.

Seria powstała w oparciu o trzy innowacyjne rozwiązania. Dla większej trwałości i dłuższego działania składników zrezygnowano z powszechnie stosowanej dwufazowej emulsji (oleju i wody) i sięgnięto po rewolucyjną emulsję wielokrotną w-o-w (woda-olej-woda). Dzięki temu Botanical HiTech działa skuteczniej nawet na najbardziej wymagającej skórze.

Lepsze wnikanie emulsji do głębszych warstw naskórka to zasługa mikronizacji ekstraktów, czyli maksymalnego zmniejszenia cząsteczek do wielkości mierzonych w mikrometrach. Tajną bronią całej serii jest naturalna taksyfolina – jeden z najsilniejszych antyoksydantów, pozyskiwany z rośliny Centaurea Balsamita hodowanej na poletkach badawczych z zachowaniem ekologicznych standardów (nowość w branży kosmetycznej).  Z witaminą C i resweratrolem tworzy silny, antyoksydacyjny kompleks, skutecznie wymiata wolne rodniki, działa odmładzająco i liftingująco. Wspomaga procesy przeciwstarzeniowe.

Jak wykazały jednostki badawcze zaangażowane w tworzenie unikalnych receptur tych produktów, naturalna taksyfolina – w porównaniu do czystej taksyfoliny – wykazuje lepsze działanie nawilżające oraz redukujące przebarwienia i zaczerwienienia.

Zawartość unikalnych składników – m.in. kompleksu śnieżnej algi, zielonego kawioru i aloesu – zapewnia silne nawilżenie i odżywienie skóry. Produkty nadają się dla każdego rodzaju cery. Dzięki lekkiej konsystencji nie obciążają skóry i idealnie sprawdzą się pod makijaż. Innowacyjna receptura przełożyła się na nietypową konsystencję, dlatego kluczowe jest wklepywanie produktów, a nie rozcieranie podczas aplikacji.

# Newsy producenci
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi