Markę stworzyła Huda Kattan - wizażystka i blogerka kosmetyczna, pół-Irakijka, pół-Amerykanka. Przygodę z branżą zaczęła od prowadzenia vloga Huda Beauty, który szybko zaczął cieszyć się olbrzymią popularnością. To dodało jej skrzydeł, by pójść krok dalej. Swój pierwszy produkt - sztuczne rzęsy - wypuściła na rynek w 2011 roku. Pojawiły się one w Sephorze w Dubaju, a po czterech latach Sephora zaczęła sprzedawać je także w Stanach Zjednoczonych. Kiedy w mediach pojawiły się informacje, że produktu Huda Beauty używają siostry Kardashian, sukces sprzedażowy zwielokrotnił się. Marka wyspecjalizowała się w kosmetykach makijażowych. W 2017 roku w firmę zainwestował fundusz TSG Consumer Partners, który zaliczył już udane transakcje na takich markach, jak Smashbox czy It's Cosmetics. W 2018 roku sprzedaż Huda Beauty szacowna była na co najmniej 200 mln dolarów. W 2019 roku do portfolio dołączyły pierwsze kosmetyki do pielęgnacji twarzy. Sukces tego brandu od początku do końca bazuje na sile mediów społecznościowych.
Huda Beauty wyceniana jest przez magazyn Forbes na ponad miliard dolarów.
W tegorocznym Cosmetify Index, corocznym rankingu 200 najgorętszych marek kosmetycznych na świecie, Huda zostawiła w tyle takie znane na całym świecie marki, jak Kylie Cosmetis, Anastasia Beverly Hills czy MAC Cosmetics.
Huda Beauty ma na Instagramie około 48 milionami obserwujących i 27 milionów wzmianek w hashtagach.
Kattan ustąpiła ze stanowiska dyrektor generalnej pod koniec września, aby bardziej skupić się na tym, od czego wszystko się zaczęło, czyli produkcji treści. Jej marka osobista jest niezwykle silna i założycielka Huda Beauty uznawana jest obecnie za najbardziej wpływową na świecie influencerkę w segmencie kosmetycznym. Według rankingu Kattan mogłaby zarobić, bagatela, nawet 160 tys. USD za sponsorowany post na Instagramie. Jej łączna liczba obserwujących na IG i YT wynosi obecnie 52 mln użytkowników.