Ławka stanowi doskonały przykład tego, jak można przekształcać odpady w funkcjonalne i ekologiczne elementy małej architektury. – Chcemy pokazać naszym klientom na całym świecie, że dokonując codziennych wyborów, mają wpływ na środowisko. Dlatego nasze działania prowadzimy pod hasłem “Wszystko w Twoich rękach”. – mówi Ewa Dudzic-Filaseta, VP marki GLOV.
Projekt ten podkreśla zobowiązanie marki do tworzenia zamkniętego obiegu i minimalizowania wpływu branży beauty na środowisko. Marka GLOV promuje praktyki zero waste, pozwalając klientom ograniczyć zużycie opakowań i produktów kosmetycznych. Dodatkowym atutem jest fakt, że zużyte produkty można odesłać bezpłatnie do producenta, po czym zostaną przetworzone na innowacyjny kompozyt tekstylny Texcellence®. Z niego z kolei mogą powstawać trwałe i wygodne parkowe ławki.
– Jedna taka ławka to ponad 8 tysięcy zużytych rękawiczek lub 45 tysięcy płatków GLOV, które zbieramy od naszych klientek z całego świata. To oznacza, że wspólnymi siłami zaoszczędziliśmy środowisku 1234 tony jednorazowych odpadów: 3 700 000 wacików jednorazowych, 18 000 plastikowych butelek i nawet 3 600 litrów kosmetyków z chemicznym składem. Zamiast śmieci tworzymy wspólnie ławki. – mówi Monika Żochowska, CEO marki GLOV.
Do tej pory marka GLOV stworzyła już cztery takie ławki – dwie z nich stanęły w Gdyni, kolejne dwie podróżują z przedstawicielami marki po całym świecie. Ławka, która została uroczyście odsłonięta w Praskim Koneserze, to trzecia ławka, z której będą mogli korzystać wszyscy odwiedzający warszawską Pragę.
Uczestnicy wydarzenia mogli również posłuchać panelu "Zamknięty obieg – droga do zero waste", który odbył się w ramach AIP Seed Day. W panelu wzięli udział: Monika Żochowska i Ewa Dudzic-Filaseta, co-founderki marki GLOV, Marek Zaleski z VIVE Textile Recycling, Karina Królak, projektantka biżuterii zero waste oraz Martyna Kaczmarek, modelka i działaczka społeczna. Goście panelu rozmawiali na temat budowania biznesu opartego na zasadach zero waste, wspierania innowacyjnych rozwiązań pomiędzy markami, kreatywnym podejściu do zero waste w branży beauty i modowej oraz zamykania obiegu tekstylnego.
Więcej informacji na https://glov.co/