Strategie w kryzysie. Elfa Pharm Polska: Każde wdrożenie ma ścisły związek z planowanymi działaniami zarówno w kraju jak i za granicą

Strategie w kryzysie. Elfa Pharm Polska: Każde wdrożenie ma ścisły związek z planowanymi działaniami zarówno w kraju jak i za granicą

Rok 2020 zmusił większość graczy do działania reaktywnego na wydarzenia związane z Covid-19. Rok 2021, mimo światełka w tunelu w postaci szczepień, wciąż naznaczony jest niepewnością... Co to oznacza dla biznesu? Pytamy o to naszych rynkowych praktyków.

Jak wygląda planowanie nowych wdrożeń? Które produkty zmogą okazać się interesujące dla konsumentów?

Joanna Myszka, PR manager Elfa Pharm Polska:

Pracujemy nad nowościami w portfolio naszej firmy, a każde planowane wdrożenie ma ścisły związek ze strategią działania zarówno w kraju jak i za granicą. Cały czas umacniamy swoją pozycję oraz nasze brandy, z których jesteśmy dumni, dlatego też nowości wprowadzane przez nas, będą nowościami należącymi głównie do marek Vis Plantis oraz Gift of Nature. To bardzo ważny rok, dlatego do każdego wdrożenia podchodzimy z wyjątkową szczegółowością i uwagą. Mamy więc nadzieję, że wszystkie nasze planowane wdrożenia okażą się interesujące dla konsumentów, zwłaszcza, że będą to także produkty uzupełniające nasze portfolio, których do tej pory nie mieliśmy. Jesteśmy więc bardzo podekscytowani, ale na razie nie zdradzimy więcej szczegółów. Możemy za to powiedzieć, że pierwsze nowości marki Vis Plantis pojawią się już w marcu!

Czy zamierzacie mocniej inwestować w eksport? Jeśli tak, to które rynki będą w tym roku szczególnie istotne?

Tomasz Topolski, członek zarządu Elfa Pharm Polska:

Zdecydowanie eksport jest dla nas bardzo ważny i istotny w kontekście ogólnych zysków firmy. W tym roku planujemy więc mocniejszą inwestycję w ten sektor, dzięki czemu mamy nadzieję podbić serca kolejnych Europejczyków naszymi produktami. Skupiamy się przede wszystkim na rynkach europejskich i azjatyckich.

Handel – jak odnaleźć się sprzedażowo między wyzwaniami handlu stacjonarnego i e-commerce?

Naszym głównym zadaniem jest jak największa sprzedaż, zarówno stacjonarna jak i e-commerce. Zespół składa się nie tylko z osób odpowiedzialnych za działania w e-commerce, ale także na rynku stacjonarnym. Przedstawiciele handlowi w całym kraju umacniają naszą pozycję w prezentacji produktów w aptekach czy drogeriach. Wyzwań jest sporo, a związane są z m.in. promocjami, samą dystrybucją czy dodatkowymi kosztami. Jak odnaleźć się między wyzwaniami? Konsekwentną realizacją założonej strategii i… nie poddawaniem się; -)

# Wywiady i opinie
loki joanna